از ۲۸خردادماه تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری با برگزاری مناظره‌های انتخاباتی وارد فاز جدیدی شد. تاکنون سه مناظره به‌صورت زنده روی آنتن رفت و دو مناظره دیگر با موضوع سیاسی و اقتصادی ۴ و ۵تیرماه برگزار می‌شود.

دشمن شادکن نشوید

آگاه: پس از پخش سه مناظره، نظرات و دیدگاه‌های مختلفی درباره مواضع مطرح‌شده ازسوی ۶رقیب انتخابات چهاردهم مطرح شد. کفه منتقدان نسبت به طرفداران مناظرات سنگینی می‌کند، باز باید منتظر دو مناظره دیگر بخصوص آخرین مناظره ماند تا بتوان تحلیل جامع‌تری پیرامون آرایش انتخاباتی ارائه داد. منتقدان مناظرات انتخاباتی بر این باور هستند که مواضع کاندیداها در مناظرات هنوز نتوانسته در افزایش سبد رأی مردم کمک کند و حرف‌هایی هم که گفته می‌شود باید برگرفته از مطالبات و دغدغه‌های مردم باشد و مناظره به باشگاه سیاسی و تقابل با یکدیگر تبدیل نشود، ضمن آنکه رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال حضرت روح‌الله هم بر رعایت اخلاق انتخاباتی ازسوی کاندیداها تاکید کرده بودند.
ایشان در دیدار اخیر مسئولان قوه قضائیه، برنامه‌های انتخاباتی تلویزیون را خوب و باعث آشنایی مردم با دیدگاه‌های گوناگون خواندند و خطاب به نامزدهای انتخابات گفتند: مباحث نامزدها در تلویزیون یا اظهارات دیگر آنها موجب نشود که یک نامزد برای غلبه بر رقیب، حرف دشمن‌پسند و دشمن‌شادکن بزند. باتوجه‌به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره اظهارات نامزدها در صحنه رقابت با سید کمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت‌وگو کردیم.
سید کمال سجادی تاکید کرد: حقیقت امر این است که در جمهوری اسلامی ایران هم ازلحاظ منش و رفتار اسلامی و هم به‌عنوان رفتار انسانی در رقابت‌های انتخاباتی، کاندیداها باید سعی کنند توانایی‌ها و عملکردشان در گذشته را مطرح کنند. وی با بیان اینکه به‌حمدالله همه کاندیداها عملکرد ۳۰ساله و بیش از آن را دارند و اگر دارای عملکرد خوبی باشند می‌توانند طرح و برنامه‌های خود به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی را مطرح و راه‌حل و راهکار هم ارائه دهند تا رقابت جوانمردانه و اسلامی باشد، اظهار کرد: اما اگر کاندیداها یا مشاورانشان رفتارهای غیراخلاقی و غیرعادی از خود نشان دهند، به وجهه آنها آسیب زده می‌شود، ضمن آنکه سبد آرای‌شان هم کاهش پیدا می‌کند.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری اضافه کرد: اگر ازسوی کاندیداها یا مشاوران آنها بی‌اخلاقی صورت گیرد و چارچوب‌هایی که هم قانون تعیین کرده رعایت نشود، مردم هم نسبت‌به انتخابات و کاندیداها دلزدگی پیدا می‌کنند و آثار بد اجتماعی در میان مردم در پی خواهد داشت. سجادی خطاب به کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: آنها به‌عنوان مدیران عالی کشور شناخته می‌شوند؛ از این رو باید رفتار و منش‌های اخلاقی خود را در صحنه انتخابات به نمایش بگذارند تا مردم هم رغبت کنند در صحنه انتخابات حضور پیدا کنند و به این افراد رأی دهند. نکته دیگر آنها وقتی یک نامزد از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کند، یعنی از این توانایی و ظرفیت برخوردار هستند که مدیریت اجرایی را به مدت چهارسال برعهده گیرند؛ از این‌رو باید در بیان نظرات دقت کنند و هر حرفی را مطرح نکنند تا دشمن شادکن شوند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.