دور اول سفرهای استانی دولت مردمی از شهریورماه ۱۴۰۰ آغاز شد و ظرف مدت کمتر از یک‌سال، سفر رییس‌جمهوری شهید به همه استان‌ها انجام شد. شهید آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» تا پایان سال۱۴۰۲ در قالب دور دوم سفرها با هدف اصلی پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات سفر دور اول، به ۱۴استان عزیمت کرده و در سال‌جاری با سفر به استان‌های سمنان، قم و مازندران، بخش زیادی از طرح‌های نیمه‌تمام و راکد این استان‌ها را مورد بهره‌برداری قرار داد.

احیای میلیاردها تومان سرمایه به نفع بیت‌المال

آگاه: دور اول سفرهای استانی دولت مردمی از شهریورماه ۱۴۰۰ آغاز شد و ظرف مدت کمتر از یک سال، سفر رییس‌جمهوری شهید به همه استان‌ها انجام شد. شهید آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» تا پایان سال۱۴۰۲ در قالب دور دوم سفرها با هدف اصلی پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات سفر دور اول، به ۱۴استان عزیمت کرده و در سال‌جاری با سفر به استان‌های سمنان، قم و مازندران، بخش زیادی از طرح‌های نیمه‌تمام و راکد این استان‌ها را مورد بهره‌برداری قرار داد. دولت مردمی همچنین از منظر تصویب و تکمیل طرح‌های عمرانی طی ۳۳ماه خدمت صادقانه خود در بیش از ۴۵سفر استانی حضور داشت که ماحصل این سفرها، تصویب حدود ۳۰۰همت بودجه بود. در ادامه به برخی سفرهای استانی رییس‌جمهوری شهید و دستاوردهای آن اشاره می‌کنیم.

افتتاح ابرپروژه در «خراسان جنوبی»
رییس‌جمهوری شهید، (۲۴آذر۱۴۰۱) و در نخستین مقصد دور دوم سفرهای استانی دولت به خراسان جنوبی سفر کرده و ابرپروژه فولاد آهن‌اسفنجی قائنات با پنج‌هزار میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی برای ۴۰۰فرصت شغلی مستقیم و دوهزار و ۵۰۰فرصت شغلی غیرمستقیم را افتتاح کرد. این مجتمع یکی از هشت مجتمع بزرگ فولاد کشور به شمار می‌رود که با دانش و توان مهندسان ایرانی ساخته شده و واحد احیای مستقیم آن، قابلیت تولید سالانه ۸۰۰هزار تن آهن اسفنجی را دارد. وی همچنین با بهره‌برداری از تعدادی از طرح‌های اقتصادی و عمرانی در برخی شهرستان‌ها ازجمله قائنات، تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بیرجند به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های زیرساختی در حوزه تامین آب را مورد بهره‌برداری قرار داد.

دستاوردهای ماندگار در دارالعباده یزد
تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مهم‌ترین اولویت دولت سیزدهم برای آبادانی و پیشرفت استان یزد بود که بارها ازسوی رییس‌جمهوری شهید مورد تاکید قرار گرفت. آیت‌الله رئیسی، رییس‌جمهوری شهید در دور دوم سفر به شهر دارالعباده ضمن موافقت با تخصیص اعتبارات و منابع لازم برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اعلام کرد، بنای ما این است که در استان‌ها کارهای نیمه‌تمام را به سرانجام برسانیم و غیر از بخش مسکن کلنگ‌زنی نکنیم. دومین سفر رییس‌جمهوری شهید به استان یزد دی‌ماه ۱۴۰۱ انجام شد. اجرای ۷۵درصدی مصوبات دور نخست و تصمیم ویژه دولت سیزدهم با اجرای ابرپروژه تامین آب این استان از طریق اجرای طرح انتقال آب از خلیج‌فارس، رهاوردهای ماندگاری را برای این استان رقم زد. در این سفر، مجتمع فولاد بافق یزد افتتاح شد. این طرح با ۳۰درصد پیشرفت در سال۱۳۹۰ به بخش خصوصی واگذار شد و ساخت آن، در دولت سیزدهم شتاب زیادی پیدا کرد. عملیات اجرایی خط دوم طرح انتقال آب خلیج‌فارس به یزد و دو استان‌ دیگر فلات مرکزی (کرمان و اصفهان) با حضور رییس‌جمهوری شهید یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی بود که در استان یزد آغاز شد.

مهم‌ترین دستاوردهای دولت در استان بوشهر
مراحل توسعه فاز۱۴ پارس جنوبی پس از تاخیری طولانی همراه با فرازونشیب‌های زیاد از زمان تعریف طرح، با استقرار دولت سیزدهم و بسیج تمامی امکانات با هدف پایداری پالایش گاز زمستانی شتاب گرفت و سرانجام در دور دوم سفر رییس‌جمهوری شهید به این استان جنوبی افتتاح شد. همچنین فاز اول طرح آبرسانی شهرستان جم پس از ۱۵سال توقف، تکمیل و به بهره‌برداری رسید. دو طرح سد مخزنی باغات با ظرفیت ۳۲میلیون مترمکعب و طرح سد مخزنی اخند با ظرفیت دومیلیون مترمکعب نیز با دستور رییس‌جمهوری شهید افتتاح و آبگیری شد. تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آموزشی و بهداشتی، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی، تجهیز سالن‌های ورزشی، اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی از دیگر اقدامات ماندگار رییس‌جمهوری شهید برای استان بوشهر بود.

گره‌گشایی دولت سیزدهم از طرح‌های راکد خوزستان
آیت‌الله رئیسی در چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی خود برای هشتمین‌بار به خوزستان سفر کرد. در این سفر طرح‌هایی همچون بهره‌برداری از بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه، افتتاح عملیات آبرسانی به ۱۷۴روستای استان خوزستان، افتتاح ۷۰کیلومتر از طرح ریلی دوخطه‌سازی محور اهواز-اندیمشک، راه‌اندازی فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج‌فارس که از طرح‌های نیمه‌تمام استان بودند به افتتاح رسید. عملیات اجرایی پل بتنی فلزی میانرود به طول۴۲۰متر با ۱۴دهانه ۳۰متری در سال۱۳۸۰ با برگزاری آیینی با حضور مسئولان ملی، استانی و محلی روی رودخانه دز آغاز شد اما به‌دلیل قطع ردیف اعتباری این طرح از محل اعتبارات ملی در سال۱۳۸۷، عملیات اجرایی آن متوقف شد.

احیای پتروشیمی گچساران پس از ۱۹سال
۲۶تیرماه سال گذشته برای مردم استان کهگیلویه‌وبویراحمد روز فراموش‌نشدنی بود. روزی که شهید آیت‌الله رئیسی در دور دوم سفر استانی پتروشیمی گچساران را که ۱۹سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذشت و دولت سیزدهم در دو سال توانست با تخصیص اعتبارات به‌موقع آن را به بهره‌برداری برساند، افتتاح کرد. همچنین سد چمشیر به‌عنوان بلندترین سد بتنی غلتکی غرب آسیا و واحد اول نیروگاه این سد با حضور رییس‌جمهوری شهید افتتاح و به بهره‌برداری رسید. احیای کارخانه قند یاسوج به‌عنوان نماد صنعت و تولید استان و همچنین ۴۴واحد تولیدی و صنعتی راکد، احیای کارخانه ماشین‌سازی گچساران پس از سال‌ها تعطیلی و زمینه اشتغال ۱۰۰نفر، بازگرداندن کارخانه آب‌معدنی چویل دنا به چرخه تولید و احیای ۱۷کارخانه راکد شهرک‌های صنعتی کهگیلویه‌وبویراحمد از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در این استان بود که با پیگیری‌ها و دستور رییس‌جمهوری شهید به نتیجه رسیدند.

پایان رویای ۱۸ساله کردستانی‌ها
شهید آیت‌الله رئیسی، یازدهم آبان‌ماه سال گذشته در قالب دور دوم سفرهای استانی به کردستان سفر کرد. راه‌آهن سنندج- همدان، ابرپروژه‌ای بود که حدود ۱۸سال از عمر آن می‌گذشت و جزو طرح‌های مصوب «مهر ماندگار» در سال۱۳۸۳ بود و همزمان با سفر رییس‌جمهوری شهید به استان کردستان به بهره‌برداری رسید و امید به توسعه در حوزه‌های مختلف را در دل مردمان این دیار زنده کرد. فرودگاه شهدای سقز به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌های مهم کردستان و دومین فرودگاه این استان که تا پیش از دولت سیزدهم ۶۳درصد پیشرفت داشت، در این سفر به بهره‌برداری رسید. در این سفر بود که هواپیمای حامل آیت‌الله رئیسی در فرودگاه سقز به زمین نشست و به این ترتیب، نخستین پرواز در این فرودگاه تازه‌تاسیس فرود آمد. همچنین در جریان این سفر، طرح شهرک صنعتی سنندج۴ به‌طور رسمی افتتاح شد. آبگیری سدهای امیرآباد و رمشت کردستان پس از گذشت ۱۲سال نیز ازجمله دستاوردها در دومین دور سفر استانی رییس‎‌جمهوری شهید بود که به بهره‌برداری رسید.

دسترسی چهارمحال‌وبختیاری‌ها به آب شرب سالم
دومین دور سفر شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به استان چهارمحال‌وبختیاری در تاریخ ۲۵آبان‌ماه سال گذشته انجام شد. در جریان این سفر ۷۰۰طرح نیمه‌‏تمام چهارمحال‌وبختیاری مورد بررسی قرار گرفت و ۱۵طرح آب و برق به ارزش بالغ بر ۲۷هزار میلیارد تومان افتتاح شد. ازجمله طرح‌های افتتاح‌شده ازسوی آیت‌الله رئیسی طرح عظیم تامین آب شرب بهداشتی استان چهارمحال‌وبختیاری بود که آبگیری سد غدیر باباحیدر و شبکه انتقال و توزیع آب این سد را شامل می‌شد. در این سفر همچنین طرح آبرسانی بن به بروجن پس از سال‌ها کش‌وقوس به بهره‌برداری رسید.

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت در گلستان
۳۰آذرماه سال گذشته مردم استان گلستان برای دومین‌بار میزبان رییس‌جمهوری و هیات دولت در این استان بودند. در این سفر که تمرکز اصلی‌اش تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بود بیش ۳۵۰هزار میلیارد ریال برای استان مصوب شد. در نخستین سفر رییس‌جمهوری شهید به این استان ۱۱۸مصوبه برای حل مشکلات مردم این استان به تصویب رسید که تا قبل از سفر دوم تعداد مصوبه آن به سرانجام رسید و بقیه طرح‌ها در سفر دوم بود که سرعت گرفت. گفتنی است درمجموع دو سفر هیات دولت به این استان ۲۴۸مصوبه به تصویب رسید. مهم‌ترین این طرح‌ها در حوزه آبرسانی بوده و اهتمام و تسریع تکمیل یا ساخت چند طرح‌ بزرگ و زیرساختی مناطق شرق گلستان به‌ویژه در بخش‌های «آب، فاضلاب، راه، حمل‌ونقل، بهداشت و درمان» توسط آیت‌الله رئیسی خاطره‌ای خوش و ماندگار در ذهن مردمان این دیار ثبت کرده است. از مهم‌ترین برنامه‌های این سفر، افتتاح طرح بزرگ فیبر نوری گلستان، بهره‌برداری از طرح‌های آب‌رسانی استان در بخش‌های مختلف ازجمله گنبدکاووس، بهره‌برداری از خلیج احیاشده گرگان و اجرای طرح جزیره آشوراده بوده است.

نهضت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در آذربایجان‌شرقی

بهره‌برداری از سد قیزقلعه‌سی آخرین طرح عمرانی بود که ۳۰اردیبهشت‌ماه امسال ازسوی رییس‌جمهوری شهید در آذربایجان شرقی و روی رود ارس افتتاح شد؛ سدی که آورده بسیار خوبی برای منطقه ارسباران و آذربایجان‌شرقی دارد و یکی از طرح‌های مهم در دولت سیزدهم است، اما در سفر دوم استانی شهید رئیسی در ۲۰خرداد سال گذشته نهضت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام سرعت بیشتری گرفتند. طرح‌هایی که ۷۱هزار شغل جدید در حوزه‌های مختلف در آذربایجان‌ شرقی ایجاد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.