یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید کیت‌های تصفیه آب فوری با یک‌سوم تا یک‌چهارم نمونه مشابه خارجی شده است که علاوه‌بر گندزدایی و رسوب‌زدایی از ذرات معلق، سم‌زدایی هم می‌کند و آب تصفیه‌شده از طریق این کیت‌ها تا ۹۰درصد قابل شرب است.

تولید کیت‌های تصفیه آب فوری به دست مهندسان ایرانی

آگاه: این شرکت دانش‌بنیان در سال۱۴۰۱ با هدف تولید انواع کیت‌های تشخیصی برای استفاده در حوزه‌های مختلف صنعتی تاسیس‌ شد. فعالیت این شرکت تولید کیت‌های شناسایی و شمارش دقیق آلودگی‌های میکروبی در صنایع مختلف ازجمله آب و فاضلاب، نفت و پتروشیمی، آرایشی و بهداشتی، شوینده، دارو و موادغذایی با فناوری جدید و ارزان و با کاربری آسان و سریع مبتنی بر نوعی فناوری آزمایشگاه روی یک تراشه (Lab-On-Chip) بوده که توسط محققان توسعه یافته و به‌عنوان اختراع ثبت شده‌ است.
سارا شهبازی، مدیر تحقیق و توسعه این شرکت به کاربرد کیت شناسایی و شمارش باکتری‌ها در صنایع مختلف (که برای نخستین‌بار در کشور تولید شده) اشاره کرد و گفت: این کیت‌ها سریع و بدون نیاز به مهارت خاصی، شناسایی و شمارش باکتری‌ها را انجام می‌دهد و در مواقعی که صنایع فرصت خالی کردن مخزن بَچ (مخزن تبریک) را ندارند این کیت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
شهبازی کیت‌های تصفیه آب فوری را از دیگر محصولات این شرکت برشمرد و در توضیح عملکرد آن گفت: این کیت‌ها در مواقع اضطراری که نیروهای امدادی، ارتش، سپاه یا گروه‌های طبیعت‌گردی آب تصفیه‌شده در دسترس ندارند، استفاده می‌شود. وی ظرفیت تولید این شرکت در تولید هر یک از کیت‌های شمارش باکتری و تصفیه آب را ۱۰هزار کیت در ماه اعلام و تاکید کرد: نیاز کشور اگر به‌درستی بازارسازی شود، حدود۲۰ تا۳۰هزار کیت در ماه نیاز داریم و شرکت ریز سنجش آریا، از توانایی تامین نیاز کشور برخوردار است. شهبازی به این نکته اشاره کرد که محصولات ما در داخل کشور فروش بالایی دارند و به همین دلیل روی صادرات آن متمرکز نشدیم. کیت‌های شمارش باکتری اما از ظرفیت بالایی برخوردار است و می‌تواند در کشورهایی مانند ترکیه، عراق، پاکستان و روسیه بازار را از آن خود کند. اما درحال رایزنی برای صادرات این محصولات به بازارهای منطقه‌ای و جهانی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.