۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۴٬۸۸۲

 نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست آگاه در ارزیابی خود پیرو نخستین مناظره رودررو دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: به اعتقاد بنده، نخستین مناظره رودرروی دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری مناظره مناسبی نبود.

نکته‌های تکراری، تکرار نکنیم

آگاه: جعفر قادری در ادامه تاکید کرد: متاسفانه ادبیاتی که در این مناظره استفاده شد که در شأن و جایگاه نامزدهای ریاست‌جمهوری نبود. این نامزدها گاهی از الفاظ و واژه‌های چاله‌میدانی و موضوعاتی که جای آن در این مناظره نبود استفاده می‌کردند. این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه مناظرات نامزدها برنامه پربیننده‌ای است تاکید کرد: متاسفانه در این مناظره نامزدها گاه به‌دنبال سیاه‌نمایی رفته و به جای اینکه طرح‌ها و برنامه‌های خود را بیان کنند، به بیان کلی مشکلات پرداختند.
قادری تاکید کرد: اینکه نامزدها اعلام کنند که سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه هفتم توسعه را قبول دارند، کافی نیست چراکه باید به ما بگویند که از چه طریق قرار است این سیاست‌ها را اجرایی کنند. قادری بیان کرد: نامزدها باید بگویند که اگر سیاست‌های کلی و ابلاغی را قبول دارند چطور قرار است سیاست‌های تجاری، پولی و بانکی و سیاست‌های مالی را در کشور تنظیم کند. وی با اشاره به معضلات و مشکلات در زمینه کسری صندوق‌های بازنشستگی و ناترازی‌های مختلف در عرصه اقتصاد بیان کرد: نامزدها باید بگویند قرار است از چه طرقی این کسری‌ها را برطرف و جلوی ناترازی‌ها را بگیرند.

نکته‌های تکراری، تکرار نکنیم
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین نامزدها باید به این سوال پاسخ می‌دادند که وقتی برخی از کشورها بنای تعامل همکاری را با ایران را ندارند از چه طرقی قرار است مشکلات سیاست خارجی برطرف شود؟
وی ادامه داد: همچنین در این مناظره نامزدها تاکید کردند که به‌دنبال مذاکره در موضوع برجام هستند، این در حالی است که طرف مقابل ما اهل معامله و بده‌بستان نیست. همچنین طرف‌های مقابل ایران همواره اعتقاد دارند که همه چیز را از ما بگیرند و هیچ‌چیز به ایران ندهند؛ بنابراین نامزدها باید مشخص کنند که در این موارد برخوردشان با موضوعات چگونه خواهد بود.
قادری در ادامه با اشاره به اظهارنظر برخی از نامزدها در رابطه با عدم مشارکت مردم در انتخابات تاکید کرد: اینکه ما بخواهیم به‌صورت کلی بگوییم که به‌دلیل اینکه گروه‌های مختلف اجتماعی را به حساب نیاوردیم آنها حاضر به مشارکت در انتخابات نشدند، فایده‌ای نداشته و بالاخره باید مشخص شود که در این زمینه‌ها به چه نحوی عمل خواهیم کرد. باید برخی از نامزدها برای رفع این دوگانگی‌ها برنامه‌های خود را به‌درستی تبیین می‌کردند.
وی با بیان اینکه طرح و بیان مشکل گرهگشای مشکلات نخواهد بود، ادامه داد: به‌هرحال در شرایط فعلی نامزدها باید روی بسیاری از مسائل بررسی‌های خود را انجام داده باشند. اینکه برخی بگویند ما بعد از اینکه رییس‌جمهوری شدیم از ظرفیت کارشناسان استفاده خواهیم کرد به نظر می‌رسد که مردم دیگر به این نگاه‌ها و دیدگاه‌ها رأی نخواهند داد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم به‌دنبال رییس‌جمهوری هستند که از هم‌اکنون برایشان مشخص کند که در وضعیت فعلی به چه نحوی قرار است با مسائل و مشکلات اقتصادی برخورد لازم را داشته باشند؛ بنابراین این موضوعات برای مردم مهم است.
قادری با بیان اینکه مشاوران نامزدها باید برنامه‌های نامزدهای خود را به‌درستی تدوین کنند تا نامزدها این برنامه‌ها را برای مردم تشریح کنند، ادامه داد: اینکه به‌صورت کلی گفته شود ما می‌خواهیم تعامل داشته باشیم و نباید در قفس بمانیم، این موارد بدیهی است و انسان را یاد این شعر می‌اندازد؛ «از کرامات شیخ ما چه عجب، پنجه را باز کرد و گفت وجب!» لذا این موارد مصادیق روشن و محل مجادله نیست؛ از این رو مردم به‌دنبال این هستند تا ببینند تفاوت دیدگاه دو نامزد در برخورد با مسائل و مشکلات در تعامل با غرب و حل مشکلات و معضلات به چه نحوی خواهد بود. وی تاکید کرد: همچنین مردم قصد دارند ببینند نگاه نامزدها نسبت‌به پیمان‌های مختلف و تعامل با کشورهای همسایه اعم از بلوک شرق و غرب یا حل معضلات و مشکلات سیاسی با این کشورها چگونه خواهد بود.
قادری تاکید کرد: متاسفانه برخی از نامزدها تنها یاد گرفتند که چند نکته تکراری را در هر جلسه تکرار کنند و انتظار داشته باشند که مردم به اتکای این موارد تکراری و مسائل کلی و همچنین سیاه‌نمایی، به آنها رأی دهند؛ از این رو بنده معتقدم که مردم بدین شکل به نامزدی اعتماد نخواهند کرد، چراکه این موارد برای مردم جذابیتی ندارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از دلایل عدم مشارکت مردم در انتخابات این است که متاسفانه نامزدها همراه با مشاوران خود روی برنامه مناظرات کار نمی‌کنند. اینکه ما بخواهیم در این مناظرات با الفاظی شعارهای طرف مقابل را تخطئه و مسخره بکنیم به‌هیچ‌وجه درست نیست. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.