۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۴٬۹۰۴

 باغ ائل گلی در بخش اصلی شهر تبریز و در هفت کیلومتری مرکز شهر واقع شده است و درحال‌حاضر مکانی عالی برای استراحت و تفریح به حساب می‌آید.

زیباترین باغی که باید دید

آگاه: در وسط استخر ائل گلی بنایی به‌شکل هشت‌ضلعی و دو طبقه وجود دارد که با نام عمارت یا کاخ ائل گلی شناخته می‌شود. این بنا درحال‌حاضر به‌عنوان رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته ساختار فعلی این بنا همان ساختار اولیه‌اش نیست. کاخ ائل گلی در ابتدا خشتی بود و سپس در سال ۱۳۴۶ تخریب و ساختمان جدید جایگزین آن شد. هشتمین پسر عباس میرزا، با نام قهرمان میرزا، این بنا را گسترش داد و تبدیل به گردشگاه سلطنتی برای درباریان قاجار کرد.
از امکانات تفریحی و رفاهی ائل گلی می‌توان به قایق‌سواری، مینی‌گلف، مسیر مخصوص دوچرخه‌سواری، فضای مخصوص کمپ، غرفه‌های فروش خوراکی و درشکه‌سواری اشاره کرد. ائل گلی در هر زمانی از سال جذابیت خود را دارد؛ در فصل بهار با گل‌های نوشکفته و برگ‌های سبزرنگ، در فصل تابستان با نسیم دلپذیر و سایه‌ درختان، در فصل پاییز با برگ‌های رنگارنگ و در فصل زمستان با فضای برف‌پوش و رویایی. با این همه فصل بهار و تابستان احتمالا بهترین زمان بازدید از ائل گلی برای افراد با سلایق مختلف است. برای ورود به مجموعه نیازمند پرداخت هزینه نیستید و پارک به‌صورت ۲۴ساعته باز است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.