سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با تاکید بر این‌که ورزش به لحاظ اعتبارات در مضیقه جدی است گفت: امید است با نگاه جامعی که رهبر معظم انقلاب دارند و با تاکید موکد ایشان، اعتبارات جدید در ظرفیت‌های بودجه سنواتی ورزش قهرمانی دیده و لحاظ شود.

رنگرز: امیدواریم با نگاه جامع رهبری اعتبارات جدیدی در بودجه ورزش دیده شود

حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران روز شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا در خصوص دیدار قهرمانان و مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: جلساتی از این دست فرصت مغتنمی است تا قهرمانان ملی دغدغه‌ها و دردل‌های خود را در محضر معظم‌له بیان کنند و ایشان هم مجموعه‌ای از سیاست‌ها و تکالیف جدید مختص ورزش کشور را مطرح کردند. در یک کلام و خلاصه عرض کنم، محورها و نکات مطرح شده در این جلسه دغدغه‌های جامعه ورزش و قهرمانان ورزشی را به حداقل می‌رساند و طبیعتا خروجی این مهم، افتخاراتی مضاعف بر افتخارات موجود با توجه به ظرفیت‌های فراوان ورزش قهرمانی ما را به دنبال خواهد داشت.

دولت و مجلس اعتبارات ویژه المپیک در نظر بگیرند

وی در واکنش به صحبت‌های امیرحسین زارع در جلسه دیدار با رهبر معظم انقلاب در خصوص بودجه ورزش، گفت: کمبود اعتبارات ورزش کشور دغدغه بسیار جدی است. به عقیده من اعتبارات ورزش کشور متناسب با جایگاه، اهمیت و نقش ورزش در حوزه‌های مختلف و با توجه به کارکردهای متعدد ورزش، دیده نشده است. به نظر می‌رسد که با وجود تلاش‌های ارزشمند شمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس برای تعریف ظرفیت‌های جدید در حوزه ورزش قهرمانی، باز هم جا دارد که دولت و مجلس، اعتباراتی مستقل و به‌طور ویژه در سال المپیک برای فدراسیون‌ها و رشته‌های مدال‌آور درنظر بگیرند.

عدد جوایز قهرمانان واقعی نیست

رنگرز با اشاره به جوایز قهرمانان ورزشی گفت: درخصوص جوایز قهرمانان ورزشی علی‌رغم اقدامات ارزشمندی که کیومرث هاشمی در بدو ورود به وزارت ورزش برای پرداخت جوایز ۲ سال قبل داشت و با وجود این‌که پرداخت جوایز نظام‌مند شده و از یک قاعده و فرمول خاصی تبعیت می‌کند، اما واقعیت این است که عدد و رقم این جوایز واقعی نشده است. رقم جایزه ورزشکاری که مدال جهانی یا المپیک کسب می‌کند باید به‌گونه‌ای باشد که این قهرمان حداقل دغدغه‌های معیشتی را داشته باشد ولی پرداختی جوایز کنونی عملا این مهم را ایجاد نمی‌کنند.

حقوق پرداختی صندوق حمایت در شان قهرمانان ملی نیست

وی ادامه داد: مسئله تامین مسکن قهرمانان ملی بسیار جدی است. پرداخت حقوق‌ مادام‌العمر و بیمه قهرمانان از طریق صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان باید در دستور کار قرار گیرد. اعداد پرداختی حقوق از طریق صندوق حمایت در شان قهرمانان ملی نیست و باید اعتبارات صندوق افزایش یابد تا آن‌ها هم بتوانند متناسب وضعیت موجود، حقوق و پاداش قهرمانان را پرداخت کنند.

مقام معظم رهبری شناخت جامعی به ورزش دارند

سرمربی تیمی ملی کشتی فرنگی افزود: جان کلام این‌که به لحاظ اعتباری، ورزش کشور در مضیقه و محدودیت بسیار جدی است و به نظر می‌رسد امیرحسین زارع به درستی نکته مهمی را اشاره کرد و آن این‌که با نگاه جامعی که مقام معظم رهبری دارند و با تاکید موکد ایشان، اعتبارات جدید در ظرفیت‌های بودجه سنوانی ورزش قهرمانی دیده و لحاظ شود. مقام معظم رهبری نگاه بسیار مثبتی به این مسئله داشتند. ایشان باستانی‌کار بودند و علاقه‌مند به ورزش هستند. علاقه‌مندی‌ رهبری و شناخت جامع ایشان به ورزش را می‌توانید در مقدمه مبسوط ایشان با تشکر مفصلی که در حوزه‌های مختلف از عملکرد قهرمانان داشتند و نکته‌بینی ایشان در تشکر از قهرمانان مدال‌آور و قهرمانانی که در حین رقابت‌های بین‌المللی اقدامات ارزشمند داشتند را به‌طور کامل ببینید.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.