کتاب «تمام نهج‌البلاغه» با موضوع علمی- پژوهشی «امیرالمومنین علی علیه‌السلام معیار زندگی، الگوی حکمرانی»، رونمایی شد.

همایش «نهج‌البلاغه، کتاب زندگی» بهانه‌ای برای شناخت بیشتر از حضرت علی (ع)

آگاه: در همایش «نهج‌البلاغه کتاب زندگی» با حضور فرهیختگان جامعه حوزوی و دانشگاهی، کتاب «تمام نهج‌البلاغه» تالیف استاد سیدصادق موسوی، رونمایی شد. در این نشست که میزبان آن دانشگاه تهران بود، همچنین مجلد پنج‌جلدی «۱۰۰۱فضیلت امیرالمومنین علی(ع)» و کتاب «امیر بیان» شامل ۴۵۰۰حدیث تفسیری و اخلاقی از مولا امیرمومنان علی(ع) و محصول صوتی تصویری «ترنم حدیث ولایت، فایل صوتی خطبه غدیر به هشت زبان زنده دنیا» به مخاطبان معرفی شد.
به‌گفته نویسنده، این کتاب پس از ۲۰سال تحقیق، پژوهش و گردآوری و تنظیم نوشته شده است. در کتاب تمام نهج‌البلاغه، همه ادعیه و مناجات‌های امام‌علی(ع) همراه با سند ذکر شده است. متن اصلی نهج‌البلاغه در این کتاب، با خط پررنگ و متن‌هایی که اضافه شده با خط کم‌رنگ به‌نگارش درآمده است. این کتاب با سخنانی از امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای درباره اهمیت نهج‌البلاغه، مقدمه شیخ محمد عساف و خطبه سید رضی آغاز شده است.
در کتاب ۱۰۰۱فضیلت از امیرالمومنین علی(ع) ،۲۱۰۰فضلیت علی(ع) به نقل از منابع اهل سنت گردآوری شده است. این کتاب پاورقی‌های کامل دارد و نویسنده برای هر روایت منابع مختلفی به عنوان ارجاع آورده است تا در دل خواننده هیچ شکی درباره صحت این روایت‌ها راه نیابد.
همایش «نهج‌البلاغه کتاب زندگی» با موضوع علمی- پژوهشی «امیرالمومنین علی علیه‌السلام معیار زندگی، الگوی حکمرانی»، اولین همکاری مشترک موسسه فرهنگی هنری شجره طیبه حضرت قائم(عج)،‌ دانشگاه تهران، نهاد مقام رهبری با همکاری بنیاد بین‌المللی غدیر در محل دانشگاه تهران و با هدف اتحاد بین حوزه و دانشگاه برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.