۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۵٬۰۷۳

«دیوید کریست» مشاور پیشین وزارت امورخارجه ایالات‌متحده آمریکا در مرداد ۱۳۹۲ در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی فارسی تایید کرد که کشورش با ارائه اطلاعاتِ عملیات کربلای۴ به عراقی‌ها، سبب شکست این عملیات و شهادت غواصان ایرانی شد.

اعتراف آمریکایی‌ها به جنایت

آگاه: طبق اعلام سلیمانی وکیل دادگستری، اقدامات غیرقانونی دولت آمریکا و مقامات و نهادهای آن در حمایت از رژیم بعث عراق، جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و نقض کرامت انسانی محسوب می‌شود.
در پایان جلسه دادگاه، قاضی حسین‌زاده گفت: براساس اعلام مدیر دفتر دادگاه، اوراق پرونده و نسخ ثانی ابلاغیه‌ها برای خواندگان اعاده شده است و همه خواندگان از وقوع دادگاه هم به نحو قانونی و هم واقعی مطلع بودند. در پرونده حاضر تنها برخی خانواده‌های شهدای غواص دادخواهی کردند. همچنین براساس تحقیقات و بر مبنای کنوانسیون چهارگانه ژنو، میثاق حقوق بشر و بسیاری از کنوانسیون‌ها که ایران و آمریکا در آنها عضویت دارند، نقش آمریکا در حمایت از رژیم بعث محرز و مسلم است، فلذا در اولین فرصت رأی پرونده صادر خواهد شد.
شایان ذکر است، شعبه۵۵ دادگاه عمومی و حقوقی تهران، اردیبهشت سال جاری، دولت آمریکا را با شکایت ۱۵نفر از زندانیان سیاسی به‌دلیل حمایت از جنایات رژیم پهلوی به پرداخت یک‌میلیارد و ۹۱میلیون و ۸۴۰هزار دلار محکوم کرد. در آبان سال ۱۴۰۰ نیز دادگاه رسیدگی به پرونده شکایت بیماران پروانه‌ای از دولت ایالات‌متحده آمریکا در شعبه۵۵ دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل برگزار شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.