وزارت آموزش‌وپرورش در اطلاعیه‌ای از رسیدگی دوباره به نتیجه آزمون استخدامی بعد از اعتراض برخی داوطلبان خبر داد.

پرونده داوطلبان معترض آزمون استخدامی بررسی می‌شود

آگاه: در این اطلاعیه آمده است: پیرو اعلام نتیجه نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی ویژه رشته‌های شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال۱۴۰۳ و به دستور وزیر آموزش‌وپرورش درخصوص نحوه رسیدگی مجدد به پرونده داوطلبان معترض این آزمون، امکان بررسی مجدد پرونده داوطلبان میسر شده است.این اطلاعیه می‌افزاید: باتوجه‌به ماهیت رقابتی بودن آزمون استخدامی در مراحل علمی و ارزیابی تکمیلی عمومی، اختصاصی و تخصصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی داوطلبان و لزوم انتخاب اصلح و طبق فرآیندهای تعریف شده قبلی مبنی بر اعلام چندبرابری ظرفیت این آزمون، پذیرفته‌شدن بخشی از داوطلبان امری بدیهی است. بر این اساس، پذیرفته‌نشدن بخش دیگر از داوطلبان به‌دلیل احرازنشدن شرایط آزمون از سوی داوطلب یا نبود ظرفیت پذیرش به استناد مجوز استخدامی، بیانگر نبود وجود شایستگی اینگونه داوطلبان نیست. وزارت آموزش‌وپرورش تاکید کرده است: در اجرای مصوبات ستاد برگزاری آزمون تدابیری اتخاذ شده که داوطلبان مردود آزمون استخدامی آموزگاری سال۱۴۰۳ بتوانند براساس اطلاعیه تاریخ ۲۷تیر با ورود به سامانه کارا به نشانی https://my.medu.ir  نسبت‌به ثبت بررسی مجدد پرونده و رسیدگی به اعتراض اقدام کنند.
بر این اساس، داوطلبانی که در ردیف قبولان نهایی آزمون قرار نگرفته‌اند و نسبت‌به آن معترض هستند، از روز شنبه ۳۰تیر تا روز پنج‌شنبه ۴مرداد به مدت ۶روز با مراجعه به سامانه کارا، به نشانی https://my.medu.ir اعتراض خود را ثبت کنند. بدیهی است پس از اتمام مهلت یادشده امکان ثبت مجدد اعتراض امکان‌پذیر نخواهد بود.
اطلاع‌رسانی درخصوص نتیجه اعتراض داوطلبان پس از اتمام مهلت ثبت اعتراض و طی‌شدن فرآیندهای بررسی پرونده‌های شکایات در استان‌ها، از طریق همین درگاه صورت خواهد گرفت. وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرده است: داوطلبانی که صلاحیت‌های عمومی (گزینش) آنان مورد تایید قرار نگرفته و در ستون وضعیت قبولی کارنامه اعلام نتایج نهایی با کد۱۹ مشخص شده، ضروری است از تاریخ ۲۰مرداد تا ۲۱مهر ضمن مراجعه حضوری به هسته گزینش استان محل ارزیابی‌شده خود، نسبت‌به ارائه درخواست کتبی تجدیدنظر اقدام کرده و مراحل بررسی پرونده خود در فرآیند تجدیدنظر را از هسته مزبور پیگیری کنند. این وزارتخانه تاکید کرده است که ارائه‌نکردن درخواست تجدیدنظر در مهلت زمانی اعلام‌شده به‌منزله انصراف تلقی شده و به مراجعات و درخواست‌های پس از تاریخ ۲۱مهر ترتیب اثر داده نخواهد شد. همچنین هسته‌های گزینش قبل از تاریخ ۲۰مرداد به‌دلیل همزمانی فرآیندهای اجرایی آزمون‌های استخدامی و دانشگاه فرهنگیان امکان پذیرش اعتراضات داوطلبان را ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.