به گفته حمید مهدی، مدیر اجرایی توسعه نوآوری پردیس میکروالکترونیک و فوتونیک ایران ایجاد زیرساخت تولید سخت‌افزاریIC ها از یک سال قبل در پردیس آغاز شده و این طرح درحال راه‌اندازی است. عمده‌ترین قسمتی که موردنیاز کشور است فب‌های سخت‌افزاری است که ما می‌خواهیم در اختیار تیم‌ها قرار دهیم.

ساخت IC و چیپ‌های کوچک‌مقیاس به دست متخصصان ایرانی

آگاه: وی ضمن اعلام اینکه در حال راه‌اندازی یکسری فب‌های تحقیقاتی هستیم که تا انتهای سال راه‌اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: تاکنون چنین زیرساختی در این حوزه در کشور نداشته‌ایم و اجرای این پروژه برای نخستین‌بار است.
مهدی اظهار کرد: بنا داریم با همکاری وزارت علوم این سرفصل‌ها را در اختیار سایر دانشگاه‌ها قرار دهیم و هر کسی این دروس را پاس کرد، در آزمون‌های ما شرکت می‌کند و در صورت تایید، جذب پردیس خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه این برنامه هنوز عملیاتی نشده است، بیان کرد: تا دو سال آینده به حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰نیروی متخصص نیاز داریم و تاکنون تنها ۱۰نفر از نیروی متخصص را توانستیم جذب کنیم. مدیر اجرایی توسعه نوآوری پردیس میکروالکترونیک و فوتونیک ایران ضمن اشاره به اینکه‌های تک بودن میکروالکترونیک موجب شده است که این رشته تنها به‌صورت نظری ارائه می‌شود و نیاز به جایی دارد که زیرساخت‌های آن موجود باشد، افزود: نیاز است که برای آموزش نیروی‌های متخصص، دانشجویان به سایر کشورها اعزام شوند که در این زمینه پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.