۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵٬۴۰۸

راز پیشرفت و قدرت کشور چیست؟

هادی رضائی ـ دبیر گروه سیاسی

همدلی شامل پیام اتحاد، همکاری و تشریک مساعی برای رسیدن به پیشرفت در امور مختلف ازجمله پیشرفت و تعالی یک جامعه، ملت و کشور است. همدلی مردم و مسئولان در راستای ارزش‌های ایرانی _ اسلامی و در راه اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی همان نسخه‌ای است که گره‌گشای مشکلات کشور خواهد بود.

آگاه: رهبر انقلاب در اول فروردین ۱۴۰۱ فرمودند: «گاهی انسان تنازع‌هایی مشاهده می‌کند، بین آحاد ملت یا بین بعضی مسئولین با یکدیگر یا بین مسئولین و آحاد ملت، غالبا پوچ.»
تنازع؛ یعنی خصومت کردن، اختلاف کردن، دعوا کردن. این خصومت و اختلاف، بین چند گروه تعریف می‌شود:
۱. بین مردم با یکدیگر: آحاد مردم ، زن و مرد و کوچک و بزرگ و کارمند و کشاورز و کارگر و مهندس و روحانی و صنعتگر و بازرگان و تاجر و بازاری و دانشجو، با هم دعوا و تنازع دارند.
۲. بین مسئولان با یکدیگر: برخی از مسئولان، با هم خصومت و اختلاف دارند. از مسئولان قوای سه‌گانه، وزارتخانه‌ها، نیروهای نظامی و انتظامی و نهادها و ارگان‌ها. این اختلافات می‌تواند در رأس باشد و می‌تواند در سطح مسئولان درجه دوم و سوم باشد.
ریشه تنازع و اختلاف و توهمات است. ریشه همه خصومت‌ها و ناهنجاری‌ها در بی‌تقوایی سیاسی است. پروردگار در آیات ۵۲ و ۵۳ سوره مومنون می‌فرماید: البته این امت شما، امت واحدی است و من پروردگار شما هستم. پس، تقوا پیشه کنید. اما مردم، کارشان را در میان خود، به پراکندگی کشاندند، هر گروهی به راهی رفتند، و هر حزب و دسته‌ای به آنچه نزدشان بود، دل خوش کردند.
همین تذکرات و توصیه‌ها بارها ازسوی شخص اول کشور بیان شد و روز گذشته هم در دیدار با نمایندگان مجلس دوازدهم بار دیگر انسجام مجموعه ارکان نظام را نیاز کشور و نظام و مردم دانستند و با اشاره به حضور رییس‌جمهوری منتخب به‌عنوان نماینده مجلس دوازدهم در این دیدار، افزودند: همچنان‌که همیشه مجلس را به تعامل سازنده با دولت‌ها فراخوانده‌ام، به دولت‌ها نیز همکاری با مجالس را سفارش و تاکید کرده‌ام. بیانات معظم له حکایت از آن دارد که همچنان باید چتر وحدت و همدلی میان قوا باز باشد و ما در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم شاهد و ناظر این همگرایی و تعامل نزدیک بودیم، ضمن آنکه باید به همکاری قوه قضائیه نیز با دو قوه دیگر اشاره داشت براین اساس از آنجا در مقطع فعلی دولت چهاردهم یک گفتمان سیاسی را نمایندگی می‌کند و مجلس جدید دوازدهم هم به جریان اصولگرا نزدیکی فکری و سیاسی دارد انتظار می‌رود مطالبه رهبر انقلاب در عصر حاضر با شتاب بیشتر پیگیری شود. قطعا در سایه همدلی نتایج قابل قبول ازسوی مسئولان ارائه خواهد شد. نکته دیگر که در این مجمل قابل طرح است اختلاف سلیقه و نظر در بین مسئولان و قواست.
 اختلاف سلیقه نباید به تعارض در اهداف بینجامد؛ اختلاف سلیقه معتبر شناخته می‌شود، اما باید از خطر تبدیل این اختلافات جزئی در حل مسائل به تعارضات و دوقطبی‌های سیاسی پرهیز کرد. رهبر انقلاب در آستانه آغازبه‌کار دولت چهاردهم چشم‌اندازی را برای سکانداران قوه مجریه و قوه مقننه ترسیم کردند، قطعا و حتما اجرایی شدن این چشم‌انداز می‌تواند به تحقق برنامه‌ها و اهداف مسئولان کمک کند. فراموش نکنیم همدلی رمز پیشرفت و راز قدرت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.