محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی دردیدار نمایندگان مجلس دوازدهم با رهبر انقلاب  با بیان اینکه مجلس جدید خود را یار دولت منتخب در پیگیری حل مشکلات مردم می‌داند، گفت: نقطه اتکا و محور مشترک مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم، تاکید بر اجرای سیاست‌های کلی نظام به‌ویژه قانون برنامه‌ هفتم توسعه است.

پرهیز از جناح‌گرایی و کمک همدلانه به دولت جدید

آگاه: قالیباف توجه به مسائل اقشار آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار و همچنین مطالبات قشر متوسط جامعه را از دیگر اولویت‌های مجلس جدید خواند و افزود: نمایندگان با پرهیز از افتادن در دام حواشی و دوگانه‌های جعلی، تلاش خود را بر پیگیری مطالبات «مردم، نخبگان و دلسوزان انقلاب اسلامی» متمرکز خواهند کرد.
پرهیز از جناح‌گرایی و کمک همدلانه به دولت جدید، توجه به مطالبات همه رأی‌دهندگان، تقویت ارتباط ساختاری نمایندگان با حوزه‌های انتخابیه و استفاده از شیوه‌های جدید نظارتی برای برطرف‌کردن ضعف‌ها دیگر نکات سخنان رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار نمایندگان مردم با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود.

تاکید رهبری به تعامل سازنده
نماینده مردم رشت در مجلس دوازدهم با اشاره به دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست آگاه گفت: رهبری در جریان این دیدار تذکراتی را درباره تصویب قوانین و به‌ویژه قوانین تکراری مطرح کردند و اذعان داشتند که قوانینی که در توان دولت نیست در مجلس تصویب نشود.
جبار کوچکی‌نژاد تصریح کرد: همچنین رهبری در این دیدار تاکید داشتند که قانون اقدام راهبردی مجلس ازجمله بهترین قوانین در حوزه سیاست خارجی است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین مقام معظم رهبری در این جلسه بر روی وحدت و همکاری بین مجلس و دولت تاکیدات جدی داشتند.
کوچکی‌نژاد تاکید کرد: همچنین رهبر انقلاب در این جلسه جمله مهمی را بیان کردند و اذعان داشتند که نمایندگان باید تعامل سازنده‌ای با دولتمردان داشته باشند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در این جلسه هشت موضوع مهم را به نمایندگان مجلس در مورد مباحث نظارتی و قانون‌گذاری توصیه کرده و در ادامه درباره کابینه چهاردهم مسائلی را مطرح کردند.
وی اظهار کرد: همچنین مقام معظم رهبری در این جلسه تاکید داشتند که در انتخاب کابینه، افرادی که به سیاست‌های کلی نظام اعتقادی ندارند و حاشیه‌ساز هستند وارد هیات دولت نشود.

انتظاراتی که هیات نظارت بر رفتار نمایندگان برآورده نکرد!
 نماینده مردم تربت حیدریه نیز با اشاره به دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری بیان کرد: بسیاری از مطالب که رهبر انقلاب در این جلسه عنوان کردن ناظر بر عملکرد مجلس بود.
محسن زنگنه تاکید کرد: رهبر انقلاب در این جلسه هشت نکته ناظر بر عملکرد مجلس شورای اسلامی را مطرح کردند. در مجموع تقریبا اکثر وقت جلسه به تذکرات و مسائل در خصوص مجلس اختصاص پیدا کرد که این خود واقعا حائزاهمیت بود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر انقلاب در این جلسه نکات مهمی را مطرح کردند؛ نخست اینکه اذعان داشتند که مجلس همیشه یک نهاد پرسشگر نیست و بلکه یک نهاد پاسخگو نیز هست؛ بنابراین این تصور که مجلس یک نهاد پرسشگر هست، تصور درستی نیست و مجلس نیست باید پاسخگو باشد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین رهبر انقلاب در این جلسه تاکید بر همکاری بین قوا داشتند و اذعان داشتند که اگر دولت و رییس‌جمهوری موفق شود این موفقیت، موفقیت همه ما خواهد بود.
زنگنه با اشاره به اظهارات رهبر انقلاب مبنی بر حاکمیت اخلاق در مذاکرات صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: ایشان از نمایندگان خواستند که هم در فضای مجلس و هم در مجامع عمومی و همچنین فضای مجازی برخی از مسائل را رعایت کنند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: همچنین رهبر انقلاب در جریان این جلسه تاکید بر تصویب قانون خوب در مجلس داشتند و اذعان داشتند که این قانون باید قابل اجرا، مبتنی بر کارشناسی و منطبق با اسناد بالادستی باشد. همچنین رهبر انقلاب در این جلسه اشاره‌ای به عدم تراکم قوانین داشتند و اذعان داشتن که حتی‌الامکان لایحه ارجحیت داشته باشد.
وی تاکید کرد: رهبر انقلاب در مبحث نظارت مجلس اذعان داشتند که هدف از این نظارت کارآمدی دولت است و در نظارت هم نباید افراط و تفریطی صورت گیرد.
زنگنه تاکید کرد: همچنین رهبر انقلاب در این جلسه گلایه‌ای از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان داشتند و اذعان کردند که این هیات انتظاراتشان را برآورده نکرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.