۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵٬۴۴۰

 در خط مقدم با دشمن درگیر بودند که اذان گفتند و یکی از رزمنده‌ها با پوتین ایستاد به نماز! وقتی به او گفتند که باید پوتینش را دربیاورد، پاسخ جالبی داد.

اینجا نماز با پوتین قبول است!

آگاه: سیدمحمود صندوقچی، یکی از همرزمان شهید شاهرخ ضرغام در جبهه، تعریف می‌کند: یکی از روحانیون فعال در جبهه از شیراز به آبادان آمد و با شاهرخ و دیگر رفقا آشنا شد. ایشان بارها با شاهرخ و دوستانش صحبت می‌کرد و از آنها می‌خواست که ادب را در جبهه رعایت کنند و همدیگر را با القاب زشت صدا نکنند.
یکبار در خط مقدم درگیری بودیم که شاهرخ با پوتین مشغول خواندن نماز شد. این روحانی بعد از نماز جلو آمد و گفت: «آقا شاهرخ! برای نماز باید کفش رو دربیاری.»
شاهرخ هم گفت: «برو حاجی! اینجا خط مقدم نبرد با دشمنه. باید آماده جنگ باشیم. خدا همین‌طوری هم از ما قبول می‌کنه.» این روحانی را سال‌های سال ندیدم. یکی، دو سال قبل با جمع جوانان به راهیان نور آمد. گرد پیری بر صورتش نشسته بود.
یاد آن روزها افتادم و کلی با هم صحبت کردیم. می‌گفت: «من حکایت شاهرخ و رفقایش را همان سال۵۹ برای شهید آیت‌الله دستغیب در شیراز نقل کردم و گفتم به برخی از این جوان‌ها باید حد جاری کرد؛ اما آمده‌اند در جبهه و شجاعانه در مقابل دشمن می‌جنگند.»
آیت‌الله دستغیب نگاهی به من کرد و گفت: «چه بسا اینها به جاهایی برسند که من و شما باید تلاش کنیم تا به درجه و مقام اینها برسیم.»
منبع: کتاب «شاهرخ؛ حر انقلاب اسلامی»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.