المپیک ۲۰۲۴ پاریس از عصر دیروز به‌طور رسمی آغاز شد؛ در این حین، شرکت ملی راه‌آهن فرانسه (اس. ان. سِ. اف) اعلام کرد، درست در آستانه افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس با خرابکاری فیزیکی صورت‌گرفته بیشتر شبکه‌های راه‌آهن و ریل‌های قطارهای سریع‌السیر برون‌شهری، خراب و به‌طور بی‌سابقه از مدار خارج شده است.

توطئه المپیکی صهیونیست‌ها!

آگاه: با این حملات سخت، سفر میلیون‌ها نفر که شامل بازیکنان رشته‌های ورزشی المپیک و تماشاگران نیز است با مشکل مواجه می‌شود. دیروز در آستانه افتتاحیه المپیک، بیش از ۸۰۰هزار نفر در ایستگاه‌های راه‌آهن پاریس سرگردان شدند. در همین راستا، وزیر حمل‌ونقل دولت موقت فرانسه اعلام کرد: میزان خرابکاری به گونه‌ای است که تعمیر برخی سیستم‌های برق شبکه حمل‌ونقل فرانسه به‌علت آتش‌سوزی و شکسته شدن ریل‌ها بسیار زمانبر خواهد بود. به گفته مقامات فرانسوی، این موضوع اخلال زیادی در بازی‌های المپیک پاریس به‌وجود خواهد آورد.
اما روز گذشته در اتفاقی دیگر در آستانه افتتاحیه المپیک پاریس، فرودگاه «بازل-مولوز» فرانسه واقع در مرز این کشور با سوئیس و آلمان بنا به دلایل امنیتی تخلیه شد. خبرگزاری فرانسه در این خصوص نوشت: درست ساعاتی پس از آتش‌سوزی در شبکه خطوط ریلی سریع‌السیر فرانسه، فرودگاه «بازل-مولوز» در مرز فرانسه و سوئیس بنا به دلایل امنیتی تخلیه شد. فرودگاه «بازل-مولوز» نیز در تارنمای خبری خود درمورد این حادثه نوشت: به دلایل امنیتی ترمینال پروازی تخلیه و هم‌اکنون بسته است.
همچنین در رویداد دیگری، روز گذشته، در آستانه افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس، سازمان‌دهندگان این رخداد مهم ورزشی، بدون ارائه هیچ توضیحی نشست مطبوعاتی مرتبط با مراسم افتتاحیه این رویداد را ۲۰ دقیقه قبل از زمان‌بندی مقرر، لغو کردند. برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای، لغو ناگهانی نشست خبری آغازین المپیک را بی‌ارتباط با مخاطرات امنیتی مرتبط با این رخداد ورزشی نمی‌دانند.

پشت‌پرده اتفاقات دیروز پاریس
اما آنچه مخاطرات امنیتی المپیک پاریس را قابل‌توجه و بسیار نگران‌کننده می‌کند، نوع رفتار و کنش صهیونیست‌ها در قبال این امر است؛ این موضوع زمانی جالب می‌شود که بدانیم وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بلافاصله پس از اتفاقات روز جمعه در پاریس و خرابکاری در شبکه حمل‌ونقل عمومی این شهر در آستانه افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴، این خرابکاری‌های گسترده را به ایران نسبت داد!
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه نیز به همتای فرانسوی خود درخصوص احتمال توطئه‌ای برای هدف قراردادن ورزشکاران و گردشگران این رژیم در طول بازی‌های المپیک هشدار داده بود. «یسرائیل کاتس» وزیر امورخارجه رژیم‌صهیونیستی در نامه‌ای که به رصد رویترز رسیده است به همتای فرانسوی خود گفت: «ما درحال‌حاضر ارزیابی‌هایی درمورد تهدید احتمالی توسط نمایندگان ایران و دیگر سازمان‌های تروریستی داریم که قصد دارند حملاتی علیه اعضای هیات اسرائیلی و گردشگران اسرائیلی در طول المپیک انجام دهند.» کاتس هیچ اطلاعاتی در رابطه با این تهدیدات خاص منتشر نکرده است. نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به این اتهام‌زنی صهیونیست‌ها در پاسخ به رویترز گفت: «اعمال تروریستی در اصول گروه‌های مقاومت جایی ندارند؛ دروغ و فریب نمی‌تواند نقش شاکی و متهم را تغییر دهد.» در همین رابطه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، فیلم ساختگی منتسب به این جنبش که در آن فردی با پوشیدن چفیه فلسطینی و پیراهنی که روی آن پرچم فلسطین نقش بسته، فرانسه را به‌دلیل شرکت ورزشکاران رژیم اسرائیل در المپیک به انجام فعالیت‌های تروریستی تهدید می‌کند، رد کرد و آن را جعلی دانست.
به‌هرترتیب، از قرائن و شواهد چنین برمی‌آید که صهیونیست‌ها که در باریکه غزه نسل‌کشی به راه انداخته‌اند و حدود ۴۰هزار شهروند بیگناه فلسطینی را به قتل رسانده‌اند و بدین واسطه زیر فشار گسترده افکار عمومی جهانیان قرار دارند قصد از فرصت المپیک پاریس بهره بگیرند و پروژه مظلوم‌نمایی خود را با قربانی کردن چند ورزشکار و گردشگر صهیونیست به پیش ببرند؛ بدون تردید، آنچه می‌تواند رژیم صهیونیستی را از انزوا در سطح بین‌المللی خارج کند و ورق جنایات اسرائیل و نفرت از آن را به مظلومیت اسرائیل و حمایت از آن تغییر دهد، عملیات خودزنی در حمله به ورزشکاران صهیونیست در المپیک پاریس است؛ خصوصا که مسبوق به اقدام خونین گروه سپتامبر سیاه در المپیک ۱۹۷۲ مونیخ نیز هست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.