۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵٬۵۹۴

رییس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: سازمان تاکسیرانی باید سالانه حداقل هشت‌هزار دستگاه خودرو را نوسازی کند و درحالی‌که باید از ابتدای دوره تاکنون ۲۴هزار دستگاه تاکسی نوسازی می‌شدند تنها حدود ۶هزار دستگاه خودرو نوسازی شده‌اند و این به معنای آن است که ما ۷۵درصد از برنامه مصوب عقب هستیم و تنها ۲۵درصد آن را عملیاتی کرده‌ایم. 

بیشتر تاکسی‌های پایتخت فرسوده است

آگاه: سید جعفر تشکری هاشمی گفت: متاسفانه پلتفرمی که درخصوص آن صحبت و گزارشش ارائه شد هنوز آماده بهره‌برداری نشده درحالی‌که قرار بود در سه‌ماهه اول امسال آماده شود و فرض ما این بود که یک پلتفرم تخصصی را طراحی کرده که می‌تواند در مدل رقابتی پاسخگوی فعالیت‌های شهرداری تهران باشد. وی گفت: گره‌زدن سرنوشت این پلتفرم به اپلیکیشن شهرزاد قابل‌قبول نیست، اگر قرار باشد این سامانه را به شهرزاد منوط کنیم، همان داستان آرم طرح ترافیک و فروش گوشت که شهروندان را دچار مشکل کرده ایجاد می‌شود. 
رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود و با اشاره به نوسازی ناوگان تاکسیرانی بیان کرد: مطابق با آمار موجود، سالانه یک و نیم‌میلیون خودرو در کشور تولید می‌شود اما متاسفانه سهم تاکسیرانی از این تولید حدود دوهزار دستگاه بوده که این موضوع به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست. وی ادامه داد: سازمان تاکسیرانی باید سالانه حداقل هشت‌هزار دستگاه خودرو را نوسازی کند و درحالی‌که باید از ابتدای دوره تاکنون ۲۴هزار دستگاه تاکسی نوسازی می‌شدند تنها حدود ۶هزار دستگاه خودرو نوسازی شده‌اند و این به معنای آن است که ما ۷۵درصد از برنامه مصوب عقب هستیم و تنها ۲۵درصد آن را عملیاتی کرده‌ایم.
تشکری‌هاشمی با اشاره به اختصاص بودجه برای نوسازی تاکسی‌ها گفت: در بودجه شهرداری تهران دوهزار میلیارد تومان برای نوسازی تاکسی‌ها در نظر گرفته شده است، اگر برای هر خودرو نیز ۲۰۰میلیون تومان وام در نظر گرفته می‌شد می‌توانستیم تاکنون ۱۰هزار خودرو را نوسازی کنیم، شورای شهر تهران از هر اتفاقی برای نوسازی تاکسی‌ها استقبال می‌کند اما به شرط آنکه این کار انجام شود. 
رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در حوزه نوسازی گله‌مند هستیم، اظهار کرد: هیچ‌کس نباید سرنوشت شهر را به مسائل غیرقابل‌انجام گره بزند در کنار برقی‌سازی باید خودروهای دوگانه‌سوز و بنزینی نیز وارد شوند، زیرا نمی‌توان وقت و آسایش شهروندان را منوط به فقط خودروی برقی کرد. 
وی افزود: اینکه با وجود منابع مالی هنوز نوسازی‌ها انجام نگرفته است به‌هیچ‌وجه قابل‌پذیرش نیست، همان‌طور که برای کارهای عمرانی یا اجتماعی منابع داریم منابع برای نوسازی تاکسی‌ها هم داریم.
تشکری هاشمی با اشاره به تامین منابع مالی از طریق ماده۱۲ برای خرید تاکسی‌های برقی گفت: شهردار تهران در جلسات شورای شهر تهران تاکید کرد که از محله ماده۱۲، ۵۰درصد مبلغ خودروها را از دولت دریافت می‌کند، حال پیش از آنکه رانندگان زحمتکش تاکسی را درگیر پروژه کنیم باید درخصوص چگونگی تامین مالی آن صحبت کنیم. 
رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر مسئله نظامات حقوقی جایگاه شارژ خانگی و عمومی و ماده۱۲ حل نشود، نه اقتصادی و نه منطقی است که بخواهیم تاکسی برقی به فروش برسانیم، اگر این مسائل حل شدند می‌توان به سمت توسعه تاکسی‌های برقی رفت، نباید مردم و سازمان را در موقعیتی قرار داد که به سبب آن مشکلات، گرفتار شوند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.