۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۵٬۶۰۸

همه علیه صهیونیسم

محمدصادق علیزاده ـ دبیر گروه فرهنگ

«دکتر پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز نگرانی شدید از تشدید تنش‌ها در مرزهای جنوبی لبنان با رژیم صهیونیستی،‌ نسبت‌به تبعات و نتایج هرگونه تجاوز به لبنان هشدار داد و افزود رژیم صهیونیستی در صورت حمله به لبنان اشتباهی بزرگ مرتکب خواهد شد که تبعات سنگینی برایشان به همراه خواهد داشت. رییس‌جمهوری با اشاره به جنایات هولناک رژیم‌صهیونیستی در نسل‌کشی مردم غزه و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان، حمله به بیمارستان‌ها و نیروهای امدادی، تصریح کرد: صهیونیست‌ها با اشغال فلسطین بیش از ۷۵سال است که از هیچ جنایتی علیه فلسطینیان فروگذار نکرده و تمام چارچوب‌ها و قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته‌اند.»

آگاه: اینها بخش‌هایی از خبری است که روز گذشته به نقل از رییس‌جمهوری درباره مذاکره تلفنی با رییس‌جمهوری فرانسه ناظر به وقایع این روزهای جنوب لبنان منتشر شده است. این موضع را می‌توان جزو اولین مواضع رییس‌جمهوری در حوزه سیاست خارجی بعد از رسمی شدن مسئولیت ریاست‌جمهوری دانست. گذاشتن این موضع در کنار نامه‌ای که چند روز قبل خطاب به سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان منتشر شد و پشتیبانی از جبهه مقاومت را سیاست ثابت جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد می‌تواند تصویر واضح‌تری از سیاست خارجی دولت چهاردهم حداقل در حوزه جبهه مقاومت ترسیم کند. 
این تصویر اولیه که یکی خطاب به یکی از اعضای محور مقاومت و دیگری خطاب به یکی از حامیان سیاسی و سنتی رژیم‌صهیونیستی است، علاوه‌بر تقدیرآمیز بودن تداوم همان چیزی است که همواره توسط مسئولان جمهوری اسلامی ایران صادر شده است، فارغ از آنکه این مسئولان به کدام اردوگاه سیاسی داخلی تعلق داشته باشند. اینکه مقابله با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در منطقه بخشی از سیاست ثابت و لایتغیر جمهوری اسلامی است با رفت‌وآمد دولت‌ها و جابه‌جایی قدرت در ایران اما مردم و سپهر سیاسی داخلی ایران همواره مقابله با اشغالگری صهیونیست‌ها و برهم‌زدن نقشه استعمارگرانه و توسعه‌طلبانه آنها بخش ثابتی از ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران است. 
این سیاست همواره با تایید ملت و مردم و جامعه ایران همراه بوده و به‌خصوص در وضعیت فعلی جهان که صدای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در بسیاری از نقاط دنیا و حتی آوردگاه‌های ورزشی و المپیک هم بلند شده است، همچنان با قوت ادامه خواهد داشت، کمااینکه در روزگاری که فلسطینیان و مردم تحت ستم صهیونیست‌ها هیچ حامی دیگری جز ایرانیان نداشتند هم ادامه پیدا کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.