دریاچه دالامپر یکی از جاهای دیدنی ارومیه است که افراد زیادی را در روزهای گرم تابستان به این منطقه خوش‌آب‌وهوا می‌کشاند.

دریاچه دالامپر؛ گنجینه‌ای طبیعی در نزدیکی ارومیه

آگاه: آب‌وهوای خنک و بی‌نظیر در تابستان، قرارگیری دریاچه در بالای کوه، وجود جاذبه‌های متنوع در اطراف دریاچه دالامپر، موقعیت مناسب جهت کوهنوردی و... دست‌به‌دست هم داده‌اند تا بازدید از دریاچه جذاب و فراموش‌نشدنی شود.
برای رسیدن به دریاچه باید در جاده ارومیه به اشنویه حرکت کنید و از سه‌راهی «آغ بلاق» مسیر روستای دیزج را پیش بگیرید. هرچند می‌توانید از مسیر جاده بند به‌سمت زیوه نیز به این منطقه برسید.
مسیر منتهی به دریاچه یکی از زیباترین مسیرهای طبیعت‌گردی ایران است؛ زیرا هر طرف را که نگاه کنید سبزه و جوی آب می‌بینید و کوه‌هایی که هنوز برف روی آن‌ها خودنمایی می‌کند. اینجا پر از مراتعی است که در روزهای مشخصی از سال به دشت‌هایی از گل‌های رنگارنگ تبدیل می‌شوند. آسمان آبی و پاک که گاهی با لکه‌های سفید پوشیده شده‌اند.
گون، بادام‌کوهی و آلبالوی وحشی پوشش گیاهی این منطقه را شکل می‌دهند که شباهت زیادی به پوشش گیاهی رشته‌کوه زاگرس دارند. گونه‌های جانوری آن نیز شامل روباه، شغال، عقاب، بز کوهی، مار و خرگوش می‌شوند.
باتوجه‌به زیبایی‌های این منطقه در اطراف ارومیه می‌توان گفت که همه جای آن مملو از جاهای دیدنی است. آبشار سوله دوکل یکی از آن‌ها به حساب می‌آید که در حدود ۱۰کیلومتری کوه دالامپر قرار دارد. پرتاب آب از صخره‌های شگفت‌انگیز باعث شده است تا جلوه طبیعی بسیار زیبایی در این آبشار طبیعی پدید آید.
کوه ۳,۵۰۰متری دالامپر ویژگی‌های طبیعی زیادی دارد؛ ازجمله وجود یخچال‌های طبیعی چندهزارساله و همچنین دریاچه‌هایی مثل بنچول، دیمه و مهم‌ترین آنها یعنی مامه شیخ یا همان دالامپر که جذابیتی دوچندان به این کوه زیبا بخشیده‌اند. این دریاچه برای افرادی که عاشق کوهنوردی هستند، منطقه‌ای رویایی و جذاب است تا علاوه بر کوهنوردی، از تماشای دریاچه لذت ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.