آبشار بیشه از مناطق گردشگری طبیعی در لرستان است که به‌عنوان چهل‌وهشتمین اثر ملی در اسفندماه ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسیده است.

آبشار بیشه لرستان، گنجینه‌ای دیدنی در دل جنگل‌های بلوط

آگاه: این آبشار از ترکیب چند آبشار کوچک تشکیل شده است که از میان کوه و درختان به‌سمت پایین سرریز می‌شود و درنهایت به رودخانه‌ دائمی و پرآب لرستان، یعنی سزار می‌ریزد. ارتفاع این آبشار تا نقطه‌ برخورد به زمین حدود ۴۸متر و تا رسیدن به رودخانه ۱۰متر است. عرض تاج آبشار نیز ۲۰متر است.
این آبشار در نزدیکی جنگل‌های پهناور بلوط و روستای زیبای بیشه قرار دارد و گذر ریل قطار از میان این طبیعت بکر چشم‌انداز دل‌نوازی را ایجاد کرده است. آب‌وهوای خنک و با طراوات منطقه و سرسبزی درختان و کوه‌های تماشایی آن این مکان را جذاب و دیدنی کرده است. در بالای آبشار، روبه‌روی ایستگاه، چشمه‌های پرآب متعددی وجود دارد که از دل کوه می‌جوشند و زمزمه‌کنان از وسط ایستگاه قطار گذشته و آبشار بیشه را تشکیل می‌دهند.
از محل پارکینگ روستا که می‌توانید خودروی خود را در آن پارک کنید تا آبشار حدود ۱۰دقیقه پیاده‌روی آسان در پیش دارید. اگر بخواهید، می‌توانید از موتورهای محلی کمک بگیرید که شما یا وسایلتان را تا آبشار حمل می‌کنند.
پس از بازدید از آبشار بیشه می‌توانید سری به روستای بیشه نیز بزنید. روستای بزرگ بیشه در مجاورت آبشار قرار دارد و اهالی روستا ارتباطی نسبتا نزدیک با اهالی شهرهای اطراف و مسافرانی دارند که برای بازدید از این آبشار به روستا سفر می‌کنند.
آبشار بیشه و روستای بیشه در امتداد رودخانه سزار و تقاطع آن با رودخانه پسیل واقع شده است. یکی از موضوعاتی که عدم توجه به آن هر ساله سبب آسیب و بر جای گذاشتن خاطرات بسیار تلخ می‌شود، رعایت نکردن توصیه‌های ایمنی و شناکردن در رودخانه است که متاسفانه هر ساله منجر به غرق‌شدن چندین نفر می‌شود. پس، به هیچ عنوان حتی برای کنجکاوی وارد جریان آب رودخانه نشوید تا خاطره‌ای شیرین با خود به یادگار از سفر به بیشه داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.