عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر مبحث پیش‌بینی‌پذیری در عرصه اقتصاد کشور، گفت: علم اقتصاد، علم پیشرفته‌ای است و دنیا نیز در تعریف علم اقتصاد به تجارب زیادی دست پیدا کرده است.

کوچ سرمایه‌گذار در پی پیش‌بینی‌ناپذیری اقتصاد

آگاه: صدیف بدری با بیان اینکه پیشبرد دستاوردها در عرصه اقتصاد به یک روند مقبولی در بسیاری از کشورها رسیده است، به خبرنگار «آگاه» گفت: به نظر بنده علم اقتصاد هم سایر علوم دیگر، قابل برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌پذیری است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر برنامه و پیش‌بینی‌پذیری لازم را در عرصه اقتصاد نداشته باشیم در کوتاه و بلندمدت کشور دچار مشکل خواهیم شد، بیان کرد: به موجب چشم‌انداز ۱۴۰۴، پیش‌بینی شده بود که ایران باید جزو پیشرفته‌ترین کشور در منطقه و خاورمیانه در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه اقتصادی شود؛ بنابراین این یک برنامه بلندمدت بوده و برنامه‌های پنج‌ساله توسعه ازجمله برنامه‌های میان‌مدت کشور محسوب می‌شود؛ بنابراین همگی این برنامه‌ها بیانگر این است که ما باید در عرصه اقتصاد نیز همین برنامه‌ها را داشته باشیم تا به واسطه این برنامه‌ها اقتصاد پیش‌بینی‌پذیر شود. وی با اشاره به تمرکز بر رشد هشت درصدی اقتصاد در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: این مسئله به‌خودی‌خود نمونه‌ای از پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد است و به اعتقاد بنده، ما باید برای همین موارد برنامه‌ریزی کرده و آنها را ملاک عمل در پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد قرار دهیم.
بدری با بیان اینکه تغییرات لحظه‌ای قوانین ما را از پیش‌بینی‌پذیری در عرصه اقتصاد دور می‌کند، ادامه داد: قوانین و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های خلق‌الساعه و لحظه‌ای آفت فعالیت‌های اقتصادی و پیش‌بینی‌پذیری در اقتصاد در کشور است. این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه‌گذار در صورت عدم برنامه‌ریزی در اقتصاد از سرمایه‌گذاری روی برمی‌گرداند، بیان کرد: عدم ثبات در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی موجب کوچ سرمایه‌گذار خواهد شد؛ البته باید به این نکته هم تاکید کنم که تبادلات اقتصادی نیز می‌تواند به پیش‌بینی‌پذیری در اقتصاد نیز کمک کند که باید به این نکته نیز توجه داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.