۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۵٬۷۱۲

کتاب «سامراشناسی (لحظه‌های حضور در آستان مقدس امامین عسکریین(ع))» اثر محمدجواد مهری در ۹۶صفحه به همت موسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

سامراشناسی با کتاب «سامرا شناسی»

آگاه: اثر حاضر، یکی از مجلدات مجموعه ۶جلدی، برای آشنایی کاربردی با پنج شهر تاریخی_زیارتی عراق تنظیم شده است و علاوه بر معرفی اماکن تاریخی و زیارتی عتبات عالیات، آداب سفر به عتبه مقدسه، دانستنی‌های زیارت، فضیلت شهر، ثواب زیارت، زیارت‌نامه مربوطه به همراه ترجمه، زندگانی مدفونین در این اماکن، زبان‌شناسی، نقشه راهنمای آستان‌های مقدس و فاصله شهرها با محاسبه کیلومتر را نیز دربردارد. 

ساختار اثر
این کتاب در هشت گفتار تالیف شده است؛ گفتار اول با عنوان «سامراشناسی» فضیلت زیارت عسکریین(ع) را شرح می‌دهد. «شناختنامه امام هادی(ع)»، «شناختنامه امام عسکری(ع)» و «حرم‌شناسی» عناوین گفتار دوم تا چهارم از این کتاب هستند. نویسنده در گفتار پنجم با عنوان «سایر مدفونین حرم مطهر» به اشخاصی همچون حکیمه دختر امام‌جواد(ع)، سمانه همسر امام جواد(ع)، حُدَیث والده امام عسکری(ع)، نرجس والده امام‌زمان(عج)، ابوهاشم جعفری، حاج‌آقارضا همدانی، میرزا محمدحسین شیرازی و سید حسن کلیددار می‌پردازد.
گفتار ششم با عنوان «زیارات» زیارت امام هادی(ع)، زیارت امام عسکری(ع)، زیارت نرجس خاتون(ع)، زیارت حکیمه خاتون(ع) و زیارت امام زمان(عج) در سرداب مقدس را به رشته تحریر درآورده است.

هفتمین گفتار مزار سیدمحمد(ع) و هشتمین و آخرین گفتار «مزار ابراهیم بن مالک‌اشتر» نام دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.