المپیک فرانسه که از آغاز با نمایش مفتضحانه افتتاحیه به نمادی از ضدیت با تمدن به نام آزادی‌خواهی و نمایندگی از اقلیت‌ها بدل شده است، حالا کم‌کم چه خواسته و چه از اتفاق، در حال رونمایی از مظاهر ضد انسانی دیگر است که همه و همه از ثمرات جریان‌های اجتماعی و رسانه‌ای غرب‌اند. 

برگ پرافتخار دیگری از لجنزار المپیک پاریس

آگاه: بعد از افتتاحیه تاریخی المپیک پاریس، حالا بوکسور مرد سابق و زن فعلی! به نام ایمان خلیف از کشور الجزایر به المپیک آمده است و روبه‌روی آنجلا کارینی، بوکسور زن ایتالیایی قرار گرفت. این مسابقه که تنها ۴۶ثانیه طول کشید و به انصراف کارینی از ادامه مسابقه بعد از خوردن چند ضربه مهلک از حریف منتهی شد، حالا به یکی از جنجالی‌ترین اخبار و بحث‌های پیرامون المپیک تبدیل شده است. در انتهای مسابقه و اعلام پیروزی بوکسور الجزایری، کارینی به‌سرعت و با اعتراض رینگ را ترک کرد و حتی حاضر نشد با حریف پیروزش دست دهد. 
بعد از ایجاد این حواشی، جنجال‌ها همانطور که پیش‌بینی می‌شد به عرصه سیاست رسید و نخست‌وزیری ایتالیا یعنی جورجا ملونی به این اتفاق واکنش نشان داد. او دراین‌باره گفته است که در مسابقات زنانه جای افرادی با ژنتیک مردانه نیست و این منافی حقوق برابر ورزشکاران است.‌
بعد از این اتفاق و اعتراض گسترده نسبت به حضور ورزشکار الجزایری و اجازه ورودش به المپیک، خبرنگار ایتالیایی به نام آندره‌آ ویانلو با انتشار مطالبی در شبکه اجتماعی ایکس و در قالب افشاگری اظهار کرد که «ایمان خلیف با بوکسورهای ایتالیایی ما در آسیسی تمرین کرده بود و هیچ یک از آنها اعتراضی نداشتند. این داستانی غم‌انگیز و غیرالمپیکی است.»  
این اتفاق مسیر جنجال‌های مربوط به این موضوع را تغییر داد و در نهایت به عذرخواهی آنجلا کارینی از بوکسور الجزایری، ایمان خلیف ختم شد. این در حالی است که کارینی در مصاحبه بعد از اتمام مسابقه گفته بود که تا کنون ضرباتی به‌سختی ضرباتی که از بوکسور الجزایری خورده بود را تجربه نکرده بود و علاوه بر آن نیز، در میانه مسابقه بارها گفته بود که شرایط منصفانه نیست و او نمی‌تواند مسابقه را ادامه دهد. مهم‌تر از همه اینکه ایمان خلیف در سال گذشته و برای ورود به مسابقه جهانی بوکس زنان به علت رد شدن در تست‌های جنسیتی از ورود به مسابقه منع شده بودند. 
بعد از این اتفاقات، کمیته المپیک الجزایر نیز ساکت نماند و به‌کلی ماجرا را منکر شد و تغییر جنسیت ایمان خلیف را تکذیب کرد. ماجرا به همینجا ختم نمی‌شود، بعد از اعلام عذرخواهی کارینی و انتشار ویدیوی آن، علاوه بر آن‌که عمر کرملو، رییس انجمن جهانی بوکس گفته بود که به زنان بوکسور آسیب‌دیده به اندازه جایزه مقام اول پاداش می‌دهد، اتحادیه جهانی بوکس نیز اعلام کرد که جایزه‌ای به ارزش ۵۰هزار دلار به آنجلا کارینی اهدا می‌شود. کارینی نیز پیش از عذرخواهی‌اش اعلام کرده بود که برای همیشه از ورزش بازنشسته می‌شود، درحالی‌که تنها ۲۵سال دارد. 
آنچه در سیر این روایت به‌خوبی مشهود است، اینکه پیچیدگی و درعین‌حال مسخرگی وقایع آن از چیزی که در ظاهر امر به نظر می‌آید بیشتر است و حتما پس پرده‌ای وجود دارد که برای دفاع از بربریت حاصل‌شده از قوانین جهانی تحت عنوان حق طبیعی به این نحو نمایان شده و پایان صلح‌آمیز این روایت را به سخره می‌گیرد. این هم از دستاوردهای فمینیسم افراطی است که حالا ماهی رسوایی‌اش به دم رسیده و جهان غرب را به صرافت انداخته و کاسه‌ای از چه‌کنم دستشان داده تا زیر بار ساخت و پرداخت سناریوهای اینچنینی و درگیری سازمان‌ها و نهادها بروند تا کار را تروتمیز به پایان رسانند.
احسان شاه‌قاسمی، عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران در صفحه‌ اینستاگرامی‌اش با انتقاد از این موضوع، تاکید می‌کند که تحت قوانین تازه جهانی، این موضوع می‌تواند به رویه‌ای در مسابقات ورزشی تبدیل شود. برای جلوگیری از آن باید اجماعی صورت گیرد که در شرایط فعلی و با قوانین محدودکننده شبکه‌های اجتماعی حتی نمی‌شود درباره هرچیزی که کوچک‌ترین اشاره منفی‌ای به موضوع همجنسگرایی داشته باشد، صحبت کرد و راه بر پرسشگری در این‌باره نیز بسته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.