مدیر عامل اتحادیه حمل‌ونقل مسافر شهری کشور درباره مشکلات ثبت‌نام سرویس مدارس به خبرنگار ایرنا گفت: انعقاد هرگونه قرارداد بین مدارس و ادارات آموزش‌وپرورش با مجموعه‌های مرتبط با سرویس مدارس و پیمانکاران، برای سال تحصیلی پیش‌رو ممنوع است.

«سپند» ایجاد شد

آگاه: مرتضی ضامنی با اشاره به تبصره۱۰ ماده۱ آیین‌نامه اجرایی حمل‌ونقل دانش‌آموزی مصوب هیات وزیران، افزود: به‌منظور اجرا، ساماندهی، مدیریت و نظارت یکپارچه و مستمر بر عملکرد تمامی دستگاه‌های متولی، شرکت‌ها و رانندگان مجاز حمل‌ونقل دانش‌آموزی، اولیا متقاضی حمل‌ونقل (سرویس) و همچنین تجمیع و به‌روزرسانی و پایش اطلاعات مربوط به‌صورت برخط توسط وزارت کشور به نام سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی «سپند» ایجاد شده است. وی ادامه داد: برابر ماده ۲۴ آیین‌نامه، هرگونه دخالت مدیران مدارس یا سایر مسئولان و عوامل مدرسه یا ادارات آموزش و پرورش در حوزه حمل‌ونقل، خارج از موارد تعیین‌شده در آیین‌نامه است؛ لذا انعقاد هرگونه قرارداد بین مدارس و مجموعه‌های تابعه با پیمانکاران ممنوع شده و ادارات کل آموزش و پرورش با مدارس متخلف برخورد قانونی لازم را خواهند داشت.
ضامنی در رابطه با مشکلات تعدادی از والدین در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان و مواجهه با خطای این دانش‌آموز متعلق به شما نیست، افزود: علت نمایش خطای فوق این است که والدین زمان ثبت‌نام اولیه در سامانه سپند یکبار اشتباها کدملی دانش‌آموز را به جای کد ملی ولی دانش‌آموز وارد می‌کنند. زمانی که متوجه این موضوع می‌شوند دوباره کد ملی والدین را ثبت می‌کنند که در مرحله افزودن دانش‌آموز سامانه خطای اعلام‌شده را نمایش می‌دهد. والدینی که این مشکل را دارند در مرحله اول می‌توانند از بخش تنظیمات کد ملی را ویرایش کنند و اگر مشکل برطرف نشد با پشتیبانی سامانه تماس بگیرند و کدملی دانش‌آموز را برای حذف اعلام کنند.
مدیرعامل اتحادیه حمل‌ونقل مسافر شهری کشور درخصوص عدم نمایش لیست تعدادی از مدارس در سامانه بیان داشت: لیست تمام مدارس از آموزش و پرورش دریافت و در سامانه سپند بارگذاری شده است و اگر مدرسه‌ای داخل این لیست نیست والدین می‌توانند به صورت دستی با استفاده از کارنامه دانش‌آموز و درج کد مدرسه ثبت‌نام را تکمیل و ثبت کنند یا توسط شرکت‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزی یا شهرداری‌ها اضافه شود. وی درباره نحوه نظارت بر سرویس مدارس گفت: در سامانه سپند، اطلاعات مربوط به شرکت‌ها، رانندگان، خودروها و مسیرهای سرویس مدارس به‌طور کامل ثبت و در دسترس والدین قرار می‌گیرد، همچنین به‌منظور افزایش سطح کیفیت و ایمنی این حوزه، امکان نظارت برخط بر نحوه سرویس‌دهی ناوگان نیز در این سامانه فراهم شده است و والدین می‌توانند تخلفات این حوزه را به شهرداری مربوطه اعلام کنند و اگر اولیا با شرکت‌هایی که در سامانه ثبت‌نشده قرارداد ببندند، مسئولیتی متوجه شهرداری نخواهد بود.
ضامنی خاطرنشان کرد: اولویت تخصیص سرویس مدارس با اولیایی است که در زمان مقرر ثبت درخواست کرده‌اند و آن دسته از والدین که تغییر آدرس منزل و مدرسه تا شروع سال تحصیلی داشته باشند در زمان اعلامی می‌توانند اطلاعات خود را ویرایش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.