۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵٬۸۶۸

 محمد سادات‌خوانساری متهم ردیف چهل‌وهفتم دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) است.

متهم ردیف چهل‌وهفتم

آگاه: او که پس از پیروزی انقلاب اسلامی جذب منافقین شده بود، ضمن فعالیت در بخش تبلیغات گروهک در روز ۳۰خرداد سال ۱۳۶۰، به عنوان مسئول تیم عملیاتی، اقدام به درگیری با نیروهای انقلاب می‌کند. او که باتوجه‌به اقداماتش در ابتدای دهه ۶۰بازداشت و به حبس محکوم شده بود، پس از اتمام محکومیت خود و آزادی از زندان، در سال۱۳۶۳ از کشور متواری شد و به آلمان پناهنده می‌شود.
متعاقبا او در سال۱۳۶۵ به عراق اعزام و به عنوان مسئول زندان گروهک منصوب شده و سپس در سال۱۳۷۰، در بخش حفاظت تشکیلات تروریستی منافقین، سازماندهی می‌شود؛ البته پس از مدتی، او مجددا به اروپا اعزام شده و در بخش مالی ـ انتفاعی (در حوزه  فعالیت‌های تجاری) به‌کارگیری می‌شود. گرچه که نامبرده برای شرکت در نشست‌های سالانه این گروهک تروریستی، همچنان تردداتی به مقر اشرف داشته است.
سادات‌خوانساری پس از دستگیری مریم رجوی در ۱۷ژوئن ۲۰۰۳ میلادی، با نام مستعار «آلفرد روبرت کلر»، در فوریه سال ۲۰۰۸، به اتهام شرکت در یک سازمان جنایی (منافقین)، تامین مالی تروریسم، پولشویی، کلاهبرداری و جعل مدارک، ازسوی پلیس قضایی فرانسه، تحت پیگرد قرار گرفته و بر همین اساس در ژانویه سال ۲۰۰۹میلادی، بنا به درخواست کشور سوئیس، در بلژیک بازداشت می‌شود که پس از آزادی از زندان، درحال‌حاضر در اروپا مستقر بوده و کماکان به فعالیت‌های مجرمانه خود اشتغال دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.