جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ۱۶ مردادماه اعلام کرد که یحیی سنوار در غزه جایگزین شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی شهید این جنبش شد.

تقویت حرکت در مسیر پیروزی

آگاه: او در سال ۱۹۶۲ میلادی در اردوگاه خان یونس در جنوب غزه که رژیم صهیونیستی آن‌جا را پایگاه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) می‌داند، در خانواده‌ای پناهنده از شهر المجدل در نزدیکی شهرک عسقلان به دنیا آمد و مدرک لیسانس خود را در دانشگاه اسلامی غزه گرفت. این دانشگاه محل آموزش ارزش‌های مقاومت و مبارزه علیه اشغالگری بود تا اینکه بعدها به یکی از جوانان نخبه این جنبش تبدیل شد.
از وی به عنوان موسس سازمان امنیتی حماس (مجد) یاد می‌شود و ارتش اسرائیل سنوار را عامل اصلی حمله ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) می‌داند.
سنوار از شخصیتی جدی، مرموز و دارای جذبه رهبری برخوردار است و شاید همین عوامل منجر شد که بعدها او را به یکی از تحت تعقیب‌ترین افراد از سوی رژیم اشغالگر و حتی نخستین نفر در فهرست افراد تحت تعقیب رژیم صهیونیستی تبدیل کرد.
به هرحال، انتخاب سنوار به عنوان مسئول حماس بارخورد گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و بین‌المللی پیدا کرد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی انتخاب رئیس دفتر سیاسی حماس را حرکتی می‌دانند که موقعیت او را در مقام قدرتمندترین فرد در حماس تثبیت می‌کند.
رسانه‌های صهیونیستی این انتخاب را نشانه‌ای نیز از تبعیت کامل دفتر سیاسی حماس از اقتدار سنوار می‌دانند، که باعث می‌شود پایگاه قدرت این جنبش به طور کامل به غزه منتقل شود.
به گفته رسانه‌های اسرائیلی، انتخاب سنوار نشان می‌دهد که رهبری حماس در غزه، با وجود تلاش‌های اسرائیل برای تضعیف آن، رو به تقویت است و سنوار مسئول تعیین جزئیات توافق برای آزادی گروگان‌ها خواهد بود.
از آنجا که دشمن شماره یک جبهه مقاومت به نقش و جایگاه جایگزین «اسماعیل هنیه»اذعان کرده است، انتخاب اخیر در خط مقاومت فلسطین نشان می‌دهد، معرفی رهبر جدید حماس متناسب با برنامه‌ها و اهدف محور مقاومت صورت گرفت، به دلیل آنکه «یحیی السنوار» از همان روزهای نخست به عنوان مشاور هنیه در مقابله و مبارزه با صهیونیست‌ها حضور داشت و در طول ماه‌های اخیر هم به عنوان فرمانده مستقیم حماس بر علیه صهیونیست‌ها مبارزه می‌کرد و امروز همان راهبرد «شهید القدس‎» را در کانون مقاومت اعمال می‌کند.
فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره پیامدهای انتخاب السنوار در حماس می‌گوید: او روحیات خاص خود را دارد و می‌تواند مقاومت و مبارزه علیه صهیونیست‌ها را گسترش دهد، چون از نبوغ خاص برخوردار است. از سوی دیگر موضع‌گیری‌های اسرائیل در مورد انتخاب جانشین هنیه نیز نشان می‌دهد که وی یک گزینه کارآمد برای رهبری حماس است و با توجه به اینکه در میدان مبارزه بوده است، فردی نیست که از هیاهوهای دشمنان بترسد و جریان مقاومت هم با این تغییرات همچون گذشته راه شهید هنیه را با قدرت بیشتری برای آزادی فلسطین ادامه می‌دهد.
اکنون که فرماندهی از جنس مقاومت بر صندلی ریاست حماس تکیه زده، قطعاً خونخواهی شهید هنیه از اسرائیلی‌ها نه فقط توسط «جمهوری اسلامی ایران» بلکه در وهله نخست از سوی نیروهایش در جنبش مقاومت فلسطین برنامه‌ریزی می‌شود و خواب از اعضای کابینه نتانیاهو گرفته شده است و دیگر آرامش در تل‌آویو حاکم نیست!
اصغر زارعی، آگاه مسائل منطقه نیز با بیان اینکه رژیم صهیونیستی رؤیای خود را بربادرفته می‌داند و در پی فرار از سرزمین‌های اشغالی است، می‌گوید: جبهه مقاومت در لبنان و یمن برای انتقام سخت آماده شده و خواب به چشم صهیونیست‌ها نمی‌آید و از نگرانی همگی در وحشت به سر می‌برند و پارکینگ‌ها و سرپناه نیز منجر به بازگشت آرامش نشده است.
وی با اشاره به فرار صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی، گفت: این مسئله اوج نگرانی و وحشت این باند جنایت‌کار را به نمایش گذاشته است. سرزمین‌های اشغالی دیگر مکانی امن برای زندگی نیست و آرامش و ثباتی که وعده داده شد، کاملاً بربادرفته است.
کارشناس مسائل منطقه تاکید می‌کند: صهیونیست‌ها اذعان دارند که از اطراف و در یک میدان محاصره شده‌اند و از هر سو حملات سخت و پشیمان‌کننده اجرا می‌شود که آینده سرزمین‌های اشغالی را دگرگون خواهد کرد و آزادی این سرزمین‌ها را در پی خواهد داشت
وحشت در سرزمین‌های اشغالی شعار نیست، آنها با ترور اسماعیل هنیه از خط قرمز عبور کرده‌اند و هم یک رهبر بلند پایه را به شهادت رسانده‌اند و هم به خاک ایران اسلامی ورود پیدا کرده‌اند و عملیات تروریستی خود را مرتکب شده‌اند، بنابراین در دو جبهه و یا یک جبهه مشترک پاسخ محکم به تروریست‌های صهیونیستی داده خواهد شد. یک جبهه، مرکز مقاومت فلسطین است که به تنهایی توانست عملیات طوفانی ۷ اکتبر را اجرایی کند، آن عملیات ثابت کرد دیوار امنیت صهیونیست‌ها دیگر سست شده است و با تنفس شریک دیرینه خود یعنی ایالات متحده آمریکا نفس می‌کشید. هنوز تصویر تشویق نمایندگان کنگره از قاتل کودکان غزه از دهنمان پاک نشده و نمی‌شود! مگر می‌توان به سادگی از جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس در غزه عبور کرد! به گفته سید مقاومت، صهیونیست‌های قاتل و آدم‌کش اندکی بخندند، اما بسیار گریه خواهند کرد چون نمی‌دانند از کدام خطوط قرمز عبور کرده‌اید! چه پاسخ از سوی خود مقاومت فلسطین و چه پاسخ از سوی جبهه مقاومت داده شود، برای ساکنان تل‌آویو سنگین تمام می‌شود، چون دیگر سخن از انتقام به میان نمی‌آید، بلکه خواهان خون‌خواهی هستیم. خونی ریخته‌اند و خونی هم باید ریخته شود. ضمن آنکه پاسخ ایران به شهادت حاج قاسم سلیمانی یک سیلی محکمی بود که زده شد، «انتقام سخت» در راه است.
انتخاب سنوار حاکی از آن است که مقامات رژیم صهیونیستی در بهت به سر می‌برند؛ او به عنوان نمادی از عقل سیاسی و مبارزاتی در میان ملت فلسطین و دیگر ملت‌های منطقه شناخته می‌شود و انتخاب او همزمان با وجود ترس صهیونیست‌ها از پاسخ قاطعانه جمهوری اسلامی ایران در خون‌خواهی شهید هنیه، به بزرگ‌ترین کابوس رژیم صهیونیستی در هسته مرکزی دولت نتانیاهو تبدیل شده است.
حقیقتاً رژیم صهیونیستی روزهای سخت و هولناکی را پشت سر می‌گذارند؛ از ما بترسید و از این ترس بمیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.