صهیونیست‌ها موجوداتی هستند که شرارت آنها نباید بی‌پاسخ بماند؛ چنانچه جنایات و شرارت‌های آنها بی‌پاسخ بماند، این سفاکان و جانیان، گستاخ‌تر و جَری‌تر می‌شوند و بر دامنه جنایات خود می‌افزایند. این گزاره، پیشینه و سبقه‌ای تاریخی دارد.

چرا مجازات صهیونیست‌ها واجب است؟

آگاه: در ۱۷ خرداد ۱۳۶۰ برابر با ۷ ژوئن ۱۹۸۱ میلادی، نیروی هوایی رژیم اشغالگر صهیونیستی، در عملیاتی موسوم به «اُپرا»، تأسیسات اتمی عراق به نام «اوسیراک» را مورد حمله قرار داد. عملیات صهیونیست‌ها توسط ۸ فروند جنگنده اف -۱۶ انجام گرفت. در اواخر دهه ۷۰ میلادی، عراق یک رآکتور هسته‌ای «کلاس ازیریس» را از فرانسه خریداری کرد.
 اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی با هدف حفظ برتری اتمی این رژیم در منطقه غرب آسیا، پیش از بارگیری سوخت هسته‌ای توسط این راکتور، آن را منهدم کرد. رژیم بعثی عراق در آن مقطع زمانی از پاسخ به این جنایت صهیونیست‌ها عاجز ماند و در نتیجه خرابکاری و حملات صهیونیست‌ها علیه تأسیسات عراقی ادامه یافت.

جزئیات خرابکاری موساد علیه تأسیسات عراق
«هارون شیرف»، مسئول عالی‌رتبه سابق موساد چندی پیش در یادداشتی نوشت که سرویس‌های جاسوسی اسرائیل به محض اینکه فرانسه توافقنامه تجهیز عراق به رآکتور هسته‌ای را در نوامبر ۱۹۷۵ امضا کرد، عملیات مخفی خود را برای ناکام گذاشتن طرح اتمی صدام، دیکتاتور سابق عراق شروع کرد.
 بر اساس این گزارش، موساد این تلاش‌های مخفیانه را با همکاری یگان‌های اطلاعات نظامی ۸۲۰۰ و ۸۱ ارتش رژیم صهیونیستی و سازمان انرژی هسته‌ای این رژیم شروع کرد. عناصر موساد تحرکات خود را شروع کردند؛ یکی از اهداف آنها، مهندسی ایتالیایی ساکن حومه رم بود که شرکت «فرام اتوماتیک» فرانسه او را به واسطه یک شرکت ایتالیایی به خدمت گرفته بود. یک روز در اواسط سال ۱۹۷۶ یک بسته کوچکی در ورودی منزل این مهندس هسته‌ای منفجر و خسارت بسیار جزئی به در ورودی ساختمان وارد شد، صدای انفجار ساکنان منطقه را به محل انفجار کشاند. 
دقایقی بعد پلیس رسید ولی آنها با دیدن دو نفر که با مهندس مذکور در حال گفت و گو هستند، شوکه شدند. این دو نفر که مأمور موساد بودند با مهندس ایتالیایی درباره جزئیات کار حرفه‌ای او صحبت می‌کردند که تنها خود او از این جزئیات اطلاع داشت. مهندس ایتالیایی بیم آن داشت که مأموران موساد او را به قتل برسانند و همین نگرانی باعث شد که او تمام اطلاعات مربوط به محل کار خود را در اختیار آنها قرار دهد.
 تلاش‌های موساد برای به کار گرفتن این مهندس ایتالیایی موفقیت آمیز بود، بنابراین او سه سال بعد به همراه همسرش به اراضی اشغالی سفر کرد.
هدف دیگر موساد برای ضربه زدن به برنامه اتمی عراق، همان شرکت فرانسوی‌ای بود که با صدام قرارداد فروش راکتور را منعقد کرده بود. بر همین اساس، جاسوسان موساد عملیات خرابکارانه خود را در آوریل ۱۹۷۹ در شهرکی در نزدیکی شهر تولون فرانسه واقع در جنوب این کشور، شروع کردند.
 هدف، انبارهای شرکت CMIM فعال در زمینه ساخت قطعات رآکتورهای هسته‌ای بود. همزمان، ۱۵ فرد به سرپرستی «مایک هراری» فرمانده عملیاتی موساد به محل حادثه رسیدند و برای اینکه بتوانند مخفیانه وارد سایت شوند، دو جنگنده در نزدیکی سایت شروع به پرواز کردند تا توجه افراد را به خود جلب کنند؛ در این حین عناصر موساد وارد سایت فرانسوی شدند و بمب‌های زمان‌دار را بر روی دو کانتینر کار گذاشتند و کمتر از یک ساعت بعد انفجارهای پی‌درپی سایت مذکور را به لرزه درآورد. 
بدین ترتیب، کانتیرهای بزرگ که حاوی مواد هسته‌ای برای نیروگاه‌های عراق بود و قرار بود طی روزهای آینده عازم بغداد شود، منفجر شدند. البته این عملیات خرابکارانه، آسیب جدی به تجهیزات سایت مذکور وارد نکرد و تجهیزات پس از تعمیر به بغداد ارسال شد.
 زمانی که ساخت نیروگاه عراق رو به پایان بود، معاون موساد به «مناخیم بگین» نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی گفت که عملیات برای نابودی پروژه عراق به هدف خود نرسیده است؛ پس از آن بود که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به دستور بگین در ۷ ژوئن ۱۹۸۱ «رآکتور اوسیراک» را در نزدیکی بغداد بمباران و به طور کامل تخریب کردند.

تکرار شرارت عراق؛ این بار در سوریه
صهیونیست‌ها ۲۶ سال بعد، یعنی در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۰۷ کاری را که با عراقی‌ها کرده بودند با سوری‌ها هم کردند و با اف۱۶های خود، تأسیسات اتمی سوریه واقع در منطقه دیرالزور این کشور را منهدم کردند؛ متأسفانه سوری‌ها نیز نتوانستند پاسخ این تجاوز رژیم صهیونیستی را بدهند و نتیجتاً طی سال‌های بعد از آن شاهد بودیم که صهیونیست‌ها چگونه در جریانات و ناآرامی‌های کشور سوریه نقش‌آفرینی کردند.
اما معادله‌ای که صهیونیست‌ها در منطقه چیده‌اند و هرگونه تأسیسات هسته‌ای را در منطقه منهدم می‌کنند تا مسائل اتمی، به طور انحصاری در تصاحب‌شان باشد، در قبال جمهوری اسلامی ایران بلااثر شده است؛ چرا که اولاً برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران منحصر به یک یا دو تأسیسات اتمی نیست بلکه دانش هسته‌ای در ایران پا گرفته و رشد و توسعه یافته است؛ 
ثانیاً ایران اسلامی برای خود در برابر صهیونیست‌ها بازدارندگی فعال ایجاد کرده است؛ نشان به آن نشان که پس از تجاوز صهیونیست‌ها به کنسولگری کشورمان در ۱۳ فروردین ماه سال جاری، عملیات بی‌نظیر «وعده صادق ۱» اجرایی شد و صدها موشک و پهپاد ایرانی، پایگاه‌های محافظت شده «نواتیم»، «رامون» و «شلاخیم» در اراضی اشغالی را شخم زدند.
بدون‌تردید، عملیات «وعده صادق ۲» نیز با مختصات و مشخصات خاص خود در قبال جنایت اخیر صهیونیست‌ها در ترور اسماعیل هنیه در خاک جمهوری اسلامی ایران، اجرایی می‌شود تا بازدارندگی فعال ایران در برابرصهیونیست‌ها، تثبیت شود. 
همانطور که تاکید شد، این گزاره ثابت است که اگر صهیونیست‌ها به‌واسطه شرارت‌های‌شان تنبیه و مجازات نشوند، جَری و گستاخ می‌شوند و بی‌محاباتر به شرارت‌ها و جنایات خود ادامه می‌دهند. 
البته این را هم باید در نظر داشت که عملیات «وعده صادق ۲» مختصات و مشخصات خاص خود را دارد و همین ولوله و هراس بی‌سابقه صهیونیست‌ها در چشم انتظاری این عملیات، خودش بخشی از مجازات و تنبیه آنهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.