آخرین جلسه شورای هنر به ریاست محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه ۲۲مرداد با حضور اعضا برگزار شد. به گزارش آگاه به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در یکصد و هفتمین جلسه شورای هنر سند سینما به تصویب اعضا رسید.

سند ملی سینما به تصویب رسید

آگاه: همچنین علاوه بر تصویب این سند، سیاست‌ها و ضوابط حاکم بر بازار هنرهای تجسمی نیز توسط اعضا بررسی و به تصویب رسید. همچنین مقرر شد محمدحسین ایمانی خوشخو در نشست خبری، عملکرد شورای هنر در دوره اخیر را تبیین کند.

واکنش خانه سینما 
در پی اعلام تصویب سند ملی سینما در آخرین جلسه شورای هنر، خانه سینما اعلام کرد که این سند مورد تایید جامعه اصناف سینمای ایران قرار نگرفته است. در گزارش آخرین جلسه شورای هنر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبر داده شد که سند ملی سینما که در چند وقت گذشته بسیار پربحث هم بود، به تصویب رسیده است. به دنبال انتشار این خبر توسط روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبرگزاری ایسنا موضوع را از خانه سینما نیز پیگیر شده که پاسخ روابط عمومی خانه سینما به این شرح است: «همانطور که قبلا اعلام شده است، سند پیشنهادی موسوم به «سند سینما» که از جانب شورای هنر و سازمان سینمایی برای نظرخواهی به خانه سینما ارسال شده بود، مورد تائید جامعه اصناف سینمای ایران قرار نگرفت. دلایل عدم پذیرش آن نیز پیش‌تر و به‌صورت رسمی به شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده است. در صورت لزوم نگارش سند ملی سینما، نمایندگان جامعه اصناف سینمای ایران به درخواست مرجع ذیربط از طرف خانه سینما رسما به شورای عالی هنر معرفی خواهند شد. ضمنا در شرایط فعلی و باتوجه‌به فرصت کم باقی‌مانده برای تغییرات دولت و نیاز به طرح مسائل کارشناسی و تخصصی امکان هرگونه اصلاح یا تایید کلیات سند در این بازه زمانی وجود ندارد.» به گزارش ایسنا، هشتم مردادماه در جلسه شورای هنر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سند ملی خانه سینما صحبت شد و وزیر ارشاد هم از خانه سینما خواست که در ویرایش این سند نقش آفرینی بیشتری کند تا در نهایت سند آماده تصویب شود. خانه سینما نیز یک هفته بعد با انتشار نظر مکتوب هیات‌رییسه، مخالفت صریحی را نسبت به پیش‌نویس سند ملی سینما اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.