۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۶٬۳۵۰

آیین رونمایی از سامانه‌های اطلاعاتی بنیاد علوی با حضور رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برگزار شد.

سامانه‌های اطلاعاتی بنیاد علوی رونمایی شد

آگاه: حسین دهقان، رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در آئین رونمایی از سامانه‌های اطلاعاتی بنیاد علوی گفت: ایجاد و پیاده سازی این سامانه بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است که می‌تواند مجموعه‌ای افتخارآمیز و الگویی برای استفاده در سطح کشور و بلکه معرفی در سطح بین‌المللی باشد.
دهقان با تاکید بر استفاده از تجارب موفق در زمینه توانمندسازی محرومان و محرومیت‌زدایی افزود: از تجربیات افراد خبره و موفق در زمینه‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی که زمانی بر مستند امور بودند استفاده کنید و از این طریق شبکه‌های علاقه‌مند به مبانی انقلاب اسلامی و آبادانی ایران عزیز را تقویت کنید.
رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی عنوان داشت: باید از لایه‌های اولیه عبور کرد و نتایج و محصول این فعالیت‌ها را که همانا پیشرفت و جامعه‌محور شدن است برداشت کرد. برای بلوغ و رشد این موضوع کار کنید، پیگیری شود و مشارکت‌های اجتماعی را جلب و هدایت کنید. وی اعاده هویت، امیدآفرینی و آینده‌نگری را بسیار بااهمیت برشمرد و تاکید کرد: امید مهم‌ترین موتور محرک فرد و جامعه در مسیر پیشرفت است. روستایی که فاقد هویت باشد از خصیصه‌های روستا بودن فاصله دارد و ساکنان آن به‌منزله مهمانانی تلقی می‌شوند که احساس خاصی نسبت‌به آن نداشته و تمایلی به حل مسائل آن نشان نمی‌دهند، کمک کنید این هویت به روستاها بازگردد.
دهقان تصریح داشت: در ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی و توسعه کسب‌وکارها، توجه جدی به حوزه تامین منابع انرژی به‌خصوص آب و برق داشته باشید و این موارد را در فعالیت‌هایتان ببینید. آموزش، پیگیری و پایش پایداری سیستم را با قوت دنبال کنید به نحوی که در طول زمان ارتقا یابد.
رییس هیات‌مدیره بنیاد علوی نیز در سخنانی با اشاره به اصلاح فرآیندها و مکانیزه کردن فعالیت‌ها گفت: نتایج مطلوب و ایده‌آل زمانی عاید سازمان می‌شود که ورودی‌ها به‌درستی و بادقت ثبت و ضبط شوند تا بتوان از آنها در زمان لزوم بهره‌برداری کرد، به همین دلیل بایستی از روش مکانیزه کردن فرآیندهای سازمانی استفاده کرده تا بهترین نتیجه را در این زمینه دریافت کنیم. عسکری‌آزاد افزود: باتوجه‌به حجم فعالیت‌ها و گستره اقدامات بنیاد علوی در سراسر کشور؛ ثبت، نظارت و کنترل فعالیت‌های انجام شده از اهمیت بسزایی برخوردار است و این سامانه‌ها نقش اساسی در شفافیت اقدامات خواهد داشت.
سرپرست بنیاد علوی با تاکید بر انجام این پروژه مهم در بنیاد علوی تصریح داشت: تحقیق، طراحی و برنامه‌نویسی این اقدام مهم در بنیاد علوی انجام شده که برنامه‌ای جامع و کامل از لحاظ فنی و اجرایی در سطح کشور است. وی عنوان کرد: ۲۳۷۳منطقه هدف در این سامانه تعریف شده است که بنیاد علوی در ۳۳۱شهرستان و ۲۱۶۶روستا تاکنون برای انجام اقدامات در حوزه توانمندسازی محرومان و محرومیت‌زدایی ورود کرده است.
عضو هیات امنای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به حضور ۵۲مجری برنامه‌های بنیاد علوی در سراسر کشور اظهار داشت: ۵۲مجری و ۳۳۹تسهیلگر بنیاد علوی در ۲۰۳محله شهری بیش از ۷۵۰۰۰طرح اشتغال‌زایی را پیش خواهند برد که تا این لحظه بیش از ۱۱۱۰۰۰متقاضی، درخواست‌های خود را از طریق تسهیلگران در سامانه ثبت و ضبط کرده‌اند و فرآیند رسیدگی آغاز و در حال انجام است.
این مراسم با حضور دکتر دهقان، رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، عسکری آزاد رییس هیات‌مدیره و سرپرست بنیاد علوی، سیامک ره‌پیک، رییس اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات بنیاد مستضعفان، محسن مردعلی جانشین مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره بنیاد علوی و بهمن علی‌بخشی روابط عمومی بنیاد علوی و مدیران عامل موسسات تابعه بنیاد علوی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.