معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه۲۲ پایتخت با تشریح فعالیت «کلبه پرنده‌نگری» دریاچه شهدای خلیج فارس، گفت: تاکنون ۱۱۴گونه از پرندگان مهاجر در دریاچه شناسایی شده که از این تعداد ۸۴گونه باتوجه‌به تغییرات فصلی به این مکان مهاجرت می‌کنند.

شناسایی ۱۱۴ گونه پرنده مهاجر در دریاچه شهدای خلیج فارس

آگاه: محمدحسن فصیح درباره کلبه پرنده‌نگری در بخش شمالی دریاچه شهدای خلیج فارس گفت: کلبه پرنده‌نگری در بخش شمالی دریاچه شهدای خلیج‌فارس با ساختاری هماهنگ با طبیعت و محیط زیست و طراحی تخصصی، امکان مناسبی برای علاقه‌مندان به فعالیت در زمینه پرندگان ساخته شده که می‌تواند به عنوان یکی از الگوهای موفق محیط زیستی در منطقه۲۲ از آن یاد کرد.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ تهران افزود: این کلبه با حضور کارشناسان این حوزه و با همراهی و همکاری شهرداری منطقه۲۲ و در راستای گسترش فعالیت پرنده‌نگری در میان مردم، معرفی پرندگان مستقر در دریاچه، گسترش دانش در ارتباط با پرنده‌شناسی، برگزاری کارگاه‌های پرنده‌شناسی و پرنده‌نگری و انجام فعالیت‌های حفاظت از تنوع زیستی کوشش می‌کند. در این پروژه اطلاعات کامل پرندگان ثبت شده و آخرین اخبار و مشاهدات‌ پرندگان، گزارش‌ها و اطلاع‌رسانی رویدادها را جهت عموم مردم و علاقه‌مندان به حوزه پرنده‌نگری فراهم آمده است.
فصیح با بیان اینکه شناسایی و پایش پرندگان در ساعات مختلفی از روز انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۱۴ گونه از پرندگان مهاجر در دریاچه شناسایی شده از این تعداد ۸۴گونه از آنها پرندگان مهاجری هستند که باتوجه‌به تغییرات فصلی به این مکان مهاجرت می‌کنند.
وی تصریح کرد: دریاچه شهدای خلیج فارس دارای جایگاه ویژه‌ای به لحاظ تنوع زیستی است و با توجه به اینکه این دریاچه در طول سال میزبان بیش‌ از ۱۵۵گونه پرنده مهاجر و غیرمهاجر است، با راه‌اندازی پروژه ترویج پرنده‌نگری تلاش می‌شود تا مکانی مناسب و درخور در جهت حفظ گونه‌های مختلف این دریاچه و فضایی بکر برای گردشگران داخلی و خارجی راه‌اندازی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.