۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۶٬۴۲۷

 هند که رویای ارسال فضانوردان به فضا را در سردارد، قصد دارد کپسولی که برای این منظور ساخته شده را در دسامبر ۲۰۲۴ میلادی همراه یک ربات انسان‌نما به طور آزمایشی به فضا بفرستد.

هند نخستین فضانوردان خود را به فضا می‌فرستد

آگاه: به گزارش مهر به نقل از اسپیس، هندوستان تصمیم دارد کپسول گاگانیان را قبل از پایان سال جاری میلادی بدون حضور فضانوردان آزمایش کند زیرا قرار است فضانورد به ماموریت های فضایی بفرستد. به گفته اس سومانات، مدیر سازمان فضایی هند (ISRO) برخی سخت‌افزارهای موشکی برای پرتاب آزمایشی گاگانیان به مقر پرتاب فضایی ساتیش داوانن ارسال شده است. او در این‌باره گفت: ما مشغول آماده‌سازی نخستین ماموریت گاگانیان به نام G۱ هستیم که نخستین ماموریت بی‌سرنشین است. هم‌اکنون موشک، بوستر S۲۰۰، بوستر های L۱ و C۳۲ در مقر فضایی ساتیش داوان قرار دارند.
این درحالی است که از مدت ها قبل هندوستان مشغول آماده‌سازی است تا فضانوردان هندی را از خاک خود به فضا ارسال کند و ماموریت‌های گاگانیان نیز در همین راستا انجام می‌شوند.
در فوریه ۲۰۲۴ میلادی نیز هندوستان نام چهار نفر از خلبانان نیروی هوایی را اعلام کرد که در نخستین ماموریت سرنشین‌دار این کشور به فضا شرکت می‌کنند. این افراد تحت تمرین‌های سازمان فضایی هند در مرکزی در بنگالور قرار دارند. سه تن از این مردان در نخستین مأموریت برنامه سرنشین‌دار گاگانیان به مدت سه روز به ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری زمین سفر می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.