به مناسبت آغاز هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) محفل بزرگ قرآنی تحت عنوان «حب النبی» در شهر لاهور با حضور اساتید و قاریان ایرانی برگزار می‌شود. پس از استقبال باشکوه مردم کشورهای اسلامی از برنامه قرآنی محفل که ماه رمضان در شبکه سه سیما پخش شد، دست‌اندرکاران این برنامه ازجمله اساتید و قاریان برجسته کشورمان به دعوت اداره «منهاج القرآن» پاکستان برای اجرای محفل قرآنی به لاهور سفر کردند.

موج مهربانی به عشق پیامبر(ص)

آگاه: برنامه تلویزیونی محفل که در ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما پخش می‌شد توانست با اقبال خوبی ازسوی مخاطبان روبه‌رو شود و به همین دلیل با درخواست‌های مکرر ازسوی مردم کشورهای اسلامی روبه‌رو شده بود و حالا به بهانه هفته وحدت به بخشی از این دعوت‌ها پاسخ مثبت داده و به همین مناسبت پاکستان و شهر لاهور اولین میزبان برگزاری این رویداد بین‌المللی شده است. بر اساس گزارش روابط عمومی برنامه محفل این برنامه با حضور حجت‌الاسلام قاسمیان، احمد ابوالقاسمی، حامد شاکرنژاد و حافظان و قاری نوجوان حدیث و ثنا نظری و محمدحسین عظیمی در میدان منار شهر لاهور پاکستان به مدت ۹۰ دقیقه برگزار می‌شود.

فلسطین مسئله اول مسلمانان است 
به دلیل استقبال از ویدیوی وایرال‌شده دختر پاکستانی در این کشور شبکه‌های تلویزیونی از برنامه محفل برای برگزاری در لاهور دعوت کرده‌اند و این برنامه به دعوت بزرگ‌ترین جماعت اهل سنت و بزرگ‌ترین شبکه‌های تلویزیون این کشور پاسخ مثبت داده است و در لاهور اجرا خواهد شد.

موج مهربانی به عشق پیامبر(ص)
مجری طرح برنامه محفل درباره برگزاری جشن این برنامه در هفته وحدت گفت: جشن بزرگ محفل با محور وحدت برادران شیعه و سنی و به یاد مردم مظلوم فلسطین که مسئله اول مسلمانان است، برگزار می‌شود. سیدمیثم لاجوردی، تهیه‌کننده برنامه محفل در گردهمایی آمل و مجری طرح این برنامه تصریح کرد: اولین برنامه از جشن هفته وحدت ۲۲شهریور در مشهد به صورت باشکوهی با همراهی مردم برگزار شد.وی با اشاره به اینکه حضور در برنامه محفل برای عموم آزاد است، افزود: محوریت برنامه میلاد حضرت نبی اکرم(ص) است و وحدتی که بین امت اسلامی وجود دارد بر همین اساس برنامه اول در حرم امام رضا و برنامه آمل در بقعه ناصرالحق از امامزادگان واجب التعظیم که برادران زیدی یمنی ارادت ویژه‌ای برای آن قائل هستند، برگزار شد که به همین منظور این برنامه از شبکه المسیره یمن به‌صورت زنده پخش شد و با بازتاب‌های خوبی هم در این کشور مواجه شدیم. لاجوردی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار می‌شود، ادامه داد: در ادامه سلسله جشن‌های برنامه محفل، جشن‌هایی در پاکستان، لبنان و امامزاده صالح (ع) تهران به جهت همدلی بیشتر شیعه و سنی و حمایت از محور مقاومت به‌ویژه فلسطین برنامه‌ریزی شده است. وی گفت: در برنامه محفل آمل رضوان درویش از کشور سوریه، حَسنین الحلو از کشور عراق دو داور و از شرکت‌کننده‌های این برنامه سیدجواد حسینی و محمدامین نبی‌لو قاری ۱۱ساله از تهران برنامه اجرا کردند.لاجوردی خاطرنشان کرد: پویش «علی حب النبی» بر همین اساس برپا شده است که در طول هفته وحدت هر کس به توانمندی که دارد پاسخ داده که برای فلسطین که نخستین مساله مسلمانان است چه کاری در حد توانش انجام می‌دهد. وی در پایان یادآور شد: ادامه جشن محفل در هفته وحدت ۲۸شهریور در امامزاده صالح(ع) تهران برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی‌ها برای برپایی این جشن در پاکستان و لبنان شده است.

موج مهربانی به عشق پیامبر(ص)

کار نیک به عشق نبی 

به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت، پویش بین‌المللی «علی حب النبی» با هدف ترویج فرهنگ کار خیر و عشق به پیامبراکرم(ص) آغاز به کار کرد. در این پویش سراسری، افراد از سراسر جهان با انجام کارهای خیرخواهانه، عشق و ارادت خود را به پیامبر مهربانی‌ها نشان می‌دهند. شرکت‌کنندگان با انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، از اقدامات خیرخواهانه خود و دلایل انجام آن‌ها می‌گویند. این پویش، فرصتی برای اتحاد و همدلی جهانیان بر پایه ارزش‌های انسانی و اسلامی فراهم کرده است. تعدادی از پیام‌های مردم منتشرشده در فضای مجازی را در ادامه بخوانید.
   به عشق پیامبر اسلام برای وحدت مسلمین جهان و پیروزی جبهه مقاومت گوسفندی عقیقه کردم.
کبری قاسمی از یزد
   به عشق پیامبر چند سالی است برای آگاهی مردم دنیا از جنایت اسرائیل در فلسطین در فضاهای مجازی کانال دوزبانه انگلیسی فارسی راه انداختیم و عکس و خبر جنایت این رژیم کودک‌کش را منتشر می‌کنیم.
مهراد فرزین از اراک
   من همه تلاشمو می‌کنم در منطقه‌ای که هستیم با اهل تسنن رابطه حسنه‌ای داشته باشم و برای پیروزی مقاومت خصوصا در فلسطین نذر صلوات گذاشتم.
یاسین.ش از بلوچستان
   تلاش کردم با راه‌اندازی موکبی به نام پیامبر(ص) هم جشن کوچکی گرفته و شیرینی و شربت بدهیم و هم با چسباندن عکس‌هایی از جنایات صهیونیست‌ها در غزه روشنگری کنم که چرا فلسطین باید مسئله اول مسلمانان جهان باشد.
طهورا از اهواز
  به عشق پیامبر برای مردم فلسطین کلیپ می‌سازم و در کانال دانشگاه‌ها با کمک چند دوست دوران دبیرستانم بارگذاری می‌کنم.
محبوبه میرزایی از تهران
   هفته وحدت فرصت مناسبی برای پرداختن به موضوع مهم تقریب مذاهب اسلامی است تا با نزدیک شدن حول مشترکات فراوان، جهان اسلام بیش از پیش طعم خوش وحدت و برادری را تجربه کند.
مهدی رمضانی از چابهار
   قدس آزاد می‌شود. قبله نخست مسلمانان را باید آزاد کنیم. من در فضای مجازی پویشی راه انداختم و فراخوان دادم تا محتوایی برای آگاهی بیشتر جهان با جنایات رژیم صهیونیستی تهیه کنیم. فعلا یک دوست محتوا را به زبان فرانسوی و دیگری به زبان روسی ترجمه می‌کند.
محمود اکبری‌نژاد از البرز
   من دانش آموزم و امسال روزنامه دیواری که در مدرسه داشتیم را با موضوع مظلومیت فلسطین انتخاب کردم تا کمکی به آگاهی بخشی دوستان از ظلمی که داره به مردم این کشور میشه کنم.
مژگان از لواسان
   برای عشق به نبی اکرم سفره انداختیم و جشن می گیریم. 
مهدی از بوشهر
   به عشق پیامبر کودکانم عروسک‌هایشان را در جشن غدیر به کودکان غزه‌ای اهدا کردند.
   مارال نجدی از سبزوار
   برای بچه‌های مسجد محل قصه فلسطین و چگونه آواره شدن بچه‌های فلسطینی را تعریف می‌کنم تا آنها بدانند چه کسی مظلوم واقعی است و بدانند با وحدت می‌شود راه نفوذ را بست.
فربد کارگر از سمنان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.