۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶٬۹۷۹

آیین تجلیل و بزرگداشت نصرالله مدقالچی، به مناسبت هشتادمین زادروز این هنرمند برجسته، عصر جمعه ۶مهرماه به همت کانون ادبی زمستان در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. به گزارش آگاه به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، پانزدهمین همایش بزرگ شعر و موسیقی که به بزرگداشت نصرالله مدقالچی اختصاص دارد، روز جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. 

بزرگداشت پیشکسوت عرصه صداپیشگی

آگاه: سجاد عزیزی آرام دبیر کانون ادبی زمستان در این خصوص گفت: این بزرگداشت به بهانه یک عمر تلاش و تولید مستمر و موثر در عرصه صدا و همچنین سالروز میلاد هشتادسالگی این هنرمند خاطره ساز برگزار خواهد شد. این مراسم بیانگر اهمیت و عظمت فراز «تنها صداست که می‌ماند» از منظر شعر است. 
او در ادامه افزود: مدقالچی از مشهورترین گویندگان و دوبلورهای ایرانی است. از میان آثار او می‌توان به دوبله انیمیشن «رنگو» و گویندگی تیتراژ انیمیشن سریالی «آن شرلی با موهای قرمز» اشاره کرد. از مهم‌ترین فیلم‌ها و سریال‌هایی که او در پروژه دوبله آن‌ها به‌عنوان صداپیشه حضور پیدا کرده، می‌توان به «خوب، بد، زشت»، «سکوت بره‌ها»، «نابخشوده»، «آواتار»، «برکینگ بد»، «هری پاتر» و سریال «جهان غرب» اشاره کرد. 
مدقالچی از گویندگان پیشکسوت دوبله است که به جای چهره‌های برجسته‌ای از سینمای جهان مانند ژان گابن، جین هکمن، آنتونی هاپکینز صحبت کرده و به‌خوبی شناخته شده ‌است. از کارهای شاخص او می‌توان به گویندگی به جای مایکل آنسارا در نقش «ابوسفیان» در فیلم محمد رسول‌الله(ص) و همچنین دکلمه به‌یادماندنی آن شرلی اشاره کرد. در این مراسم علاوه‌بر شعر و ترانه‌خوانی چهره‌های نامدار، هنرمندان شاخصی از حوزه موسیقی به اجرای آثار خود خواهند پرداخت. چهره‌های مطرح شعر، موسیقی و سینما ازجمله ابوالفضل جلیلی، عبدالرضا اکبری، فرهنگ جولایی، ناصر ممدوح، علیرضا بدیع، صابر ساده، صابر سعدی‌پور، امیر مرزبان، محمدرضا چراغعلی، چنگیز حبیبیان، امیر پیرنهان، عمران میری، هرمز علیپور و... در آیین نکوداشت نصرالله مدقالچی حضور خواهند داشت.  کانون ادبی زمستان یک انجمن مردمی است که از سال۱۳۸۴ به طور مداوم فعالیت‌های هنری خود را اجرا کرده و تا کنون بیش از ۲۰۰۰نشست ادبی و هنری در کارنامه خود دارد. از میان می‌توان به بیش از ۸۰عنوان مراسم تجلیل و بزرگداشت اشاره کرد. همچنین کشف، پرورش و معرفی استعدادهای جوان در حوزه شعر، ترانه و موسیقی از دیگر اهداف این کانون است. حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.