ملت ایران همچون سایر ملل محور مقاومت و همه آزادی‌خواهان جهان سوگوار و عزادار سید مقاومت، شهید سید حسن نصرالله است. در این میان، مقامات و مسئولان و فعالان سیاسی کشور نیز در پیام‌ها و موضع‌گیری‌هایی به شهادت رهبر شجاع و نستوه مقاومت اسلامی لبنان واکنش نشان دادند.

در فراق سید حسن شهید...

آگاه: مسعود پزشکیان در پیامی با تبریک و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله به رهبر انقلاب اسلامی و جمیع مستضعفین و آزادگان جهان تصریح کرد: جامعه جهانی فراموش نخواهد کرد که فرمان این حمله تروریستی از نیویورک صادر شد و آمریکایی‌ها نمی‌توانند خود را از همدستی با صهیونیست‌ها تبرئه کنند. 
در بخش دیگری از پیام رییس‌جمهوری آمده است که داغی بزرگ بر دل همه مظلومین و مستضعفین عالم نشسته است. حمله تروریستی شامگاه ۶مهرماه صهیونیست‌ها به ضاحیه و فقدان شخصیت‌های برجسته‌ی مقاومت و در رأس آنها رهبر جاویدالاثر حزب‌الله، شهید سید حسن نصرالله، شجره طیبه مقاومت را بیش از پیش مستحکم‌تر می‌کند و نام «سیدحسن نصرالله» تا ابد در تارک اسلام خواهد درخشید. ما اینگونه آموخته‌ایم که فرماندهی از آن خداست. مسیر الهی هیچ‌گاه بدون فرمانده و رهبر باقی نمی‌ماند و این زمین به بندگان صالح خدا به ارث خواهد رسید.
محمد مخبر، مشاور و دستیار مقام معظم رهبری نیز خاطرنشان کرد: سید حسن نصرالله هماهنگونه که وعده الهی بوده برای همیشه زنده است و در قلب‌های ما خواهد ماند. پرچم او هیچگاه بر زمین نمی‌ماند و جهادگران حزب خدا این بیرق را تا زمان نصرت الهی در برابر دیدگان صهیونیست‌های کودک کش پای برجا نگه می‌دارند.
محمدرضا عارف، معاون اول رییس‌جمهوری نیز تصریح کرد: امروز روز آزمون مهم برای همه جهانیان اعم از ملت‌ها و دولت‌ها است که در مقابل این جنایات و نسل‌کشی‌ها چه عکس‌العملی را نشان می‌دهند و در کدام جبهه قرار می‌گیرند؟ جبهه دفاع از مظلوم یا جبهه حمایت از ظالمان و متجاوزان از اخلاق و خوی انسانی؟ به سران رژیم اشغالگر قدس هشدار می‌دهیم که خون بناحق ریخته‌شده مظلومان مسیر مقاومت به‌ویژه سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، باعث نابودی آنان خواهد شد. سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه نیز در پیام تسلیت خود نوشت: بی‌تردید خون پاک شهدای مقاومت زمینه‌ساز پیروزی نهایی و آزادی قدس شریف از لوث جنایتکاران صهیونیست خواهد بود.
محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رییس‌جمهوری ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل گرفته در برابر وحشی‌گری‌ آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.
‌حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن خمینی در پیامی تاکید کرد: راه نصرالله ادامه دارد، همانطور که راه سید عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است؛ اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت‌های عظیم است.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: رهبری حزب‌الله با مقدس‌ترین و گرانقدرترین شهید در سفر فداکاری عهد می‌بندد که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان استوار و شریف آن ادامه خواهد داد.
محسن رضایی، فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شهادت مجاهد کبیر، برادر عزیز ملت ایران، سید حسن نصرالله را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری و ملت سربلند لبنان و جبهه پرافتخار مقاومت تسلیت عرض می‌نمایم.
علی‌اکبر صالحی، رییس پیشین سازمان انرژی اتمی نیز در پیامی نوشت: مبارزه در راه حق شهید سیدحسن نصرالله منجر به نصر عظیم مجاهدین در غزه و لبنان و یمن و عراق و سوریه خواهد شد.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است در شرایط پیچیده و دشوار، بنا به تدبیر و محوریت منافع ملی و مصالح اسلامی در دام جنگ‌افروزی‌های رژیم صهیونیستی و فضاسازی‌های متناظر آن نخواهد افتاد و در عین حال حمایت موثر از مظلومان و مجاهدان را ادامه داده و با پیشبرد سیاست‌های موثر و بازدارنده جنگ‌طلبان را پشیمان خواهد کرد. ضرورت امروز پرهیز از اختلاف و عیب‌جویی در داخل و تقویت انسجام ملی حول رهبری انقلاب اسلامی است.
سیدمحمد خاتمی، رییس دولت‌های هفتم و هشتم نیز در پیامی نوشت: ملت بزرگوار لبنان همچون فلسطینیان عزیز سال‌هاست در معرض تجاوز و بیداد رژیم تروریست صهیونیستی بوده است ولی این‌بار جنایتش با آنچه در گذشته بوده است قابل مقایسه نیست و حاصل آن نیز هزاران شهید و زخمی و آواره از زن و مرد و کودک و جوان و پیر بخصوص مدافعان آزاده و قهرمان راه عزت و در رأس آنها شهید بزرگوار سید حسن نصرالله است. دریغا که در این ایّام دست آدمکشان خون‌آشام نه‌تنها باز است که جنایات آنان صریحا یا تلویحا موردتایید قدرت‌هایی است که با کمک‌های مالی و تسلیحاتی و سیاسی خود شریک جرم جنایتکارند.
مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان در ایکس نوشت: «أنا لله وانا إلیه راجعون، ‏شهید جلیل‌القدر آیت‌الله سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان همچون شهید سرافراز سیدعباس موسوی به آرزوی دیرینش رسید. خون پاک این اسطوره مقاومت عزم مجاهدان راه خدا را برای پیمودن مسیر پرافتخار و پیروز مقاومت مصمم‌تر خواهد کرد.»
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.