سلسله حوادث اخیر نشان می‌دهد که رژیم منحوس صهیونیستی، موجودیت نامشروع خود را در خطر می‌بیند. صهیونیست‌ها همچون سگ هار در حال جنایت و کشتار و ترور در غزه و جنوب لبنان هستند؛ این جنایات بی‌حدوحصر صهیونیست‌ها، بیش از هر چیزی بیانگر ترس و هراس آنهاست؛ آنها می‌دانند که به پایان راه رسیده‌اند و نفرین دهه هشتم، گریبان آنها را نیز خواهد گرفت و رژیم صهیونیستی ۸۰سالگی خود را نخواهد دید. 

فهرست اهدافی برای شخم زدن اراضی اشغالی

آگاه: رژیم صهیونیستی امروز به همان سگ هاری تبدیل شده است که آرزویش را داشت؛ موشه دایان، فرمانده نظامی و وزیر جنگ سابق اسرائیل، زمانی گفته بود که «اسرائیل باید مثل سگی هار به نظر برسد، خطرناک‌تر از اینکه کسی جرات کند مزاحمش شود». دایان حتی ازسوی نظامیان صهیونیستی، فرماندهی بسیار خشن و تندرو به شمار می‌رفت که ایده‌هایش معمولا خطرناک به نظر می‌آمد. «لویی رنه برس» پژوهشگر تشکیلات نظامی اسرائیل، می‌گوید دایان با ایده «سگ هار»، درواقع شیوه همیشگی اسرائیل را در دیوانه‌ نشان‌دادن خود برملا می‌کند. بعد از گذشت یک سال از دور جدید جنگ و جنایت اسرائیل علیه فلسطینیان، اقدامات جنون‌بار ارتش رژیم صهیونیستی، بیش از همیشه در معرض دید همگانی قرار گرفته است. در جدیدترین پرده از این جنایات، اسرائیل در عملیاتی که آن را «نظم جدید» نامیده است، با فروریختن بیش از ۸۰تُن بمب بر سر چند ساختمان مسکونی و با کشتن بیش از ۳۰۰غیرنظامی، اقدام به ترور سیدحسن نصرالله، دبیرکل شجاع و مجاهد حزب‌الله لبنان و فرماندهان همراه او کرد. اسرائیل امروز به همان سگ هاری تبدیل شده است که موشه دایان توصیه و توصیف می‌کرد.
اما صهیونیست‌ها یا همان سگ‌های هارِ استعمارساخته منطقه ما، یک جای کار را غلط محاسبه کرده‌اند و آن نوع پاسخ و مواجهه مقاومت به جنون هاری آنهاست؛ حزب‌الله تا اینجای کار بنا به دلایل و مصالح بسیار و رویکرد و مشی دیپلمات‌گونه سیدحسن شهید که در اقدامات و مواضعش، مجموعه کلانی از امور ازجمله منافع و مصالح ملت متکثر لبنان را لحاظ می‌کرد، در نبرد با صهیونیست‌ها صرفا سیاست تنش و درگیر کردن آنها را برای کاستن از رنج و آلام مردم غزه دنبال می‌کرد؛ اما گویا سگ هار منطقه، نبرد اخیر را به کانال «موجودیتی» منتقل کرده است؛ حال قضیه برای حزب‌الله نیز متفاوت است و قطعا دبیرکل جدید و جانشین سیدحسن شهید که طی روزهای آینده منصوب خواهد شد، نبرد را وارد فاز «موجودیتی» خواهد کرد و بدون تردید با اقدامات و سیاست‌هایش، آغاز پایان صهیونیست‌های متوحش را رقم خواهد زد.
برخی منابع و تحلیلگران غربی و صهیونیستی نیز معتقدند قطعا جانشین شهید سیدحسن نصرالله، فردی است که نگاه تهاجمی در قبال غده سرطانی صهیونیسم خواهد داشت و احتمالا ملاحظات سیدحسن شهید را برای جنگی تمام‌عیار با صهیونیست‌های جنایتکار نخواهد داشت؛ در همین خصوص، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مقام ارشد نظامی اسرائیل نوشت: هاشم صفی‌الدین کنترل حزب‌الله را آغاز کرده است؛ رویکرد او از نصرالله تهاجمی‌تر است. او برنامه‌ریزی برای بمباران تل‌آویو را آغاز کرده است.  
همچنین، فایننشال‌تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که واکنش حزب‌الله به ترور نصرالله بسیار شدیدتر از چیزی است که تاکنون از آن دیده‌ایم. حزب‌الله در تدارک پاسخی بی‌سابقه است.
اما حزب‌الله لبنان با زرادخانه‌های موشکی و پهپادی عظیم و قدرتمند خود که در زیر زمین است و صهیونیست‌ها حتی با سنگرشکن‌های آمریکایی نیز از دست یافتن به آنها عاجزند، می‌تواند موجودیت و هستی نامشروع اسرائیل را بر باد دهد و تمامی مواضع و پایگاه‌های استراتژیک رژیم صهیونیستی در سرتاسر اراضی اشغالی را در زیر آتش خود بگیرد. بنابراین بانک اهداف حزب‌الله برای بر باد دادن دودمان صهیونیست‌ها بسیار متکثر و متنوع است و در این زمینه، دست برتر با مقاومت لبنان است؛ حال که صهیونیست‌ها وارد بازی «موجودیتی» و «مرگ و زندگی» شده‌اند، باید تا انتهای مسیر بیایند.

صنایع و کارخانه‌های استراتژیک و چندین میلیارد دلاری

فهرست اهدافی برای شخم زدن اراضی اشغالی
اما همانطور که اشاره شد، بانک اهداف حزب‌الله برای منقرض کردن صهیونیست‌های انسان‌نما بسیار متنوع و متکثر است؛ خودِ سیدحسن شهید در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود گفت: این کارخانه‌ها که ساخت آن‌ها ۳۴سال طول کشیده است، تنها در یک ساعت یا حتی نیم‌ساعت قابل تخریب است. کارخانه‌های شیمیایی به ارزش ۳۱میلیارد دلار، کارخانه‌های فناوری به ارزش ۷۶میلیارد دلار، کارخانه‌های برق به ارزش ۹.۷میلیارد دلار، کارخانجات مواد غذایی به ارزش ۱۲میلیارد دلار؛ حزب‌الله فقط طی نیم‌ساعت، این مواضع سرمایه‌ای صهیونیست‌ها را دود می‌کند و اقتصاد متزلزل اسرائیل، فرومی‌پاشد. 

دیمونا و پودر شدن صهیونیست‌ها

فهرست اهدافی برای شخم زدن اراضی اشغالی

پایگاه اتمی دیمونا که بزرگ‌ترین دارایی ژئواستراتژیک رژیم صهیونیستی است نیز در بانک اهداف حزب‌الله قرار دارد. حزب‌الله لبنان چندی پیش با انتشار تصاویری از نقاط حساس فلسطین اشغالی از جمله تاسیسات اتمی دیمونا محل ساخت و نگهداری تسلیحات اتمی اسرائیل که توسط پهپادهایش ثبت شده، هشدار آخر را به اسرائیل داده بود. از دیمونا تا نقطه صفر مرزی با جنوب لبنان، ۲۲۵کیلومتر فاصله است و قطعا این تاسیسات در برد راکت‌های حزب‌الله قرار ندارد اما این تاسیسات در برد موشک‌های ایرانی فاتح ۱۱۰حزب‌الله هستند.سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، چند سال قبل در مصاحبه‌ای، در پاسخ به این سوال که آیا شما واقعا به دیمونا حمله خواهید کرد؟ گفت: ما آماده‌ایم این کار را انجام دهیم و شجاعت انجام آن را داریم و اگر برای مقابله با دشمن در هر جنگی در آینده نیاز به انجام این کار داشته باشیم، آن را انجام خواهیم داد. دبیرکل حزب‌الله، در موضع‌گیری دیگری گفته بود: از اسرائیل می‌خواهم تاسیسات هسته‌ای دیمونا را منهدم کند؛ ما تاسیسات هسته‌ای دیمونا را که تهدیدی بر منطقه است به تهدیدی علیه اسرائیل تبدیل می‌کنیم.دیمونا، یکی از مهم‌ترین تاسیسات هسته‌ای اسرائیل است که صهیونیست‌ها در آن تحقیقات هسته‌ای و برنامه تولید سلاح‌های اتمی را به اجرا گذاشته‌اند. این مرکز در حاشیه شهر کوچکی با همین نام و در منطقه‌ای خشک و کوهستانی واقع است.

مراکز حساس نظامی واطلاعاتی در عمق تل‌آویو

فهرست اهدافی برای شخم زدن اراضی اشغالی

اما بانک اهداف حزب‌الله تنها به زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی و اتمی صهیونیست‌های جنایتکار منحصر نمی‌شود، چندی پیش سایت آمریکایی «اکسیوس» در گزارشی از وحشت و بیم جدی مقامات این رژیم از احتمال هدف قرار دادن مراکز حساس نظامی و اطلاعاتی خود توسط حزب‌الله در عمق تل‌آویو خبر داد. طبق گزارش «اکسیوس»، مقامات رژیم صهیونیستی بر این باورند که «حزب‌الله» احتمالا مراکز استراتژیک «تل‌آویو» را هدف قرار می‌دهد؛ که ازجمله این اهداف بالقوه مقر اصلی ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در مرکز شهر تل‌آویو و همچنین مقر موساد و سایر تاسیسات اطلاعاتی این رژیم در شمال شهر تل‌آویو است.
 

مراکز صنعتی - نظامی

فهرست اهدافی برای شخم زدن اراضی اشغالی
مراکز صنعتی-نظامی از دیگر بانک‌های اهداف حزب‌الله برای ضربه به صهیونیست‌هاست؛ روزنامه عبری‌زبان کالکالیست در اوایل تیرماه در گزارشی در رابطه با این موضوع نوشت: هواپیماهای بدون سرنشین انتحاری حزب‌الله بر فراز کارخانه رافائل، تولیدکننده سامانه‌های گنبدآهنین و فلاخن داود، پرواز کردند و سامانه‌های پدافندی اسرائیل قادر به شناسایی این هواپیماها نبوده و از این‌رو رهگیری آنها هم با دشواری مواجه شده است. طبق گزارش کالکالیست، تعداد زیادی از مراکز تولید و مونتاژ اصلی وابسته به صنایع نظامی اسرائیل در حد فاصل حیفا تا مرز شمال (فلسطین اشغالی) قرار دارند و با استناد به ویدیویی که حزب‌الله اوایل تیر منتشر کرد، به‌طور حتم از محل دقیق آنها اطلاع دارد.همچنین بخش عمده‌ای از تاسیسات تولیدی صنایع هوایی اسرائیل در مرکز فلسطین اشغالی قرار دارند؛ مقامات رژیم صهیونیستی خوب می‌دانند در صورت ورود به جنگ فراگیر با حزب‌الله و باتوجه‌به کمک‌های گسترده‌ای که ایران به حزب‌الله دارد، این مراکز نیز مورد هدف قرار خواهند گرفت.

آتش زدن به بندر استراتژیک حیفا، نبض تجاری 

فهرست اهدافی برای شخم زدن اراضی اشغالی
هدف قراردادن بندر استراتژیک و مدیترانه‌ای «حیفا» که نبض اقتصادی و بازرگانی اسرائیل است، از دیگر انتخاب‌های حزب‌الله در نبرد با صهیونیست‌هاست. حزب‌الله لبنان چند روز پیش نیز در پاسخ به حملات مکرر رژیم اشغالگر قدس، اهدافی کلیدی در عمق سرزمین‌های اشغالی از جمله در حیفا را هدف قرار داده بود. مهم‌ترین این اهداف، پایگاه هوایی «رامات دیوید» رژیم‌صهیونیستی و مواضع استراتژیک منطقه «حیفا» بود. تحلیلگران حملات موشکی حزب‌الله به پایگاه هوایی «رامات دیوید» را مهم‌ترین و عمیق‌ترین حملاتی دانستند که از سوی مقاومت از زمان آغاز جنگ هفتم اکتبر بین حماس و رژیم صهیونیستی انجام شده است. 

مخازن گاز طبیعی و کشتی تجاری رژیم صهیونیستی 

فهرست اهدافی برای شخم زدن اراضی اشغالی
اهداف دریایی و تأسیسات اقتصادی حیاتی در شرق مدیترانه از جمله مخازن و میادین گازی که توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده‌اند، از دیگر اهداف حزب‌الله در نبرد پیش‌رو هستند؛ تأسیساتی که با انهدام آنها، اسرائیل به لحاظ زیرساخت‌های انرژی فلج می‌شود.
صهیونیست ها طی  سال های اخیر با افزودن بر حجم تجاوزات و توسعه طلبی های خود، میادین و مخازن گازی مدیترانه در مرز با لبنان را اشغال کرده و سرمایه گذاری های وسیعی در این میادین انجام دادند.

پایگاه هوایی «رامات دیوید» 

فهرست اهدافی برای شخم زدن اراضی اشغالی
حملات موشکی حزب‌الله به پایگاه هوایی «رامات دیوید» را مهم‌ترین و عمیق‌ترین حملاتی دانستند که از سوی مقاومت از زمان آغاز جنگ هفتم اکتبر بین حماس و رژیم صهیونیستی انجام شده است. در بیانیه‌ای که از سوی حزب‌الله در این رابطه منتشر شد، آمده بود که در حمایت از مردم غزه و پشتیبانی از مقاومت سلحشور و شریف آن و در پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به لبنان، پایگاه هوایی و فرودگاه نظامی رامات دیوید را با ده‌ها موشک از نوع «فادی ۱» و «فادی ۲» مورد هدف قرار داده است
 

فهرست اهدافی برای شخم زدن اراضی اشغالی

در نبرد پیش‌رو، حزب‌الله لبنان قطعا موشک‌های نقطه‌زن خود را هم به خط خواهد کرد؛ این موشک‌های نقطه‌زن آماده‌اند تا اراضی اشغالی و مواضع صهیونیست‌های جنایتکار را شخم بزنند. تاکنون مقاومت لبنان موشک‌های نقطه‌زن و سنگینی را که طبق برآورد صهیونیست‌ها، بالغ بر ۲۰۰هزار موشک است مورد استفاده قرار نداده است. شاید علت عدم اجرای تهدیدات نتانیاهو مبنی بر بازگرداندن لبنان به عصر حجر، به آگاهی او از توان موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله و واکنش شدید مقاومت اسلامی لبنان و خطرات آن بر رژیم ازهم‌پاشیده صهیونیستی مربوط است. اما دیگر نتانیاهو و باند جنایتکار صهیونی او چه بخواهند چه نخواهند، وارد قمار مرگ و زندگی شده‌اند و باید آماده پذیرایی از موشک‌های نقطه‌زن حزب الله باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.