وقتی که رهبر انقلاب روز چهارشنبه در دیدار صدها نفر از نخبگان علمی، نفرات برتر المپیادها و آزمون ورودی دانشگاه‌ها، فرمودند: «به‌زودی درباره مسائل غزه و لبنان با ملت ایران صحبت خواهند کرد» این احتمال می‌رفت روز جمعه به‌عنوان خطیب در نماز جمعه شرکت خواهند کرد و مطالب مهمی را بیان می‌کنند.

ایران میدان را خالی نمی‌کند

آگاه: عصر همان روز یعنی ۱۱مهرماه کانال اخبار رهبر انقلاب خبری با عنوان «رهبر انقلاب به نماز جمعه می‌آیند» منتشر شد. و روز گذشته مردم ایران و نه‌تنها تهرانی‌ها به مصلای حضرت امام(ره) رفتند تا در پاسداشت «مجاهد کبیر حزب‌الله لبنان» شرکت کنند؛ همین که سر تکان می‌دادم فقط با جمعیت انبوه مواجه می‌شد، از زن و مرد تا پیر و جوان همه آمده بودند تا قدردان مجاهدت سید مقاومت باشند و پای خطبه‌های رهبر انقلاب بنشینند و از منویات داهیانه ایشان استفاده کنند.
از در خیابان بهشتی وارد مصلا می‌شوم، همان طور که گزارش شد، سیل جمعیت به قدری بود که همان ابتدا شبستان پر شد و مردم در حیاط مصلی نشسته و سجاده پهن کرده بودند. تصاویر سید مقاومت و حاج قاسم در دست اکثر شرکت‌کنندگان مشاهده می‌شد. آنها با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود را از جنایت‌های رژیم صهیونیستی اعلام می‌کردند.
به مراسم «جمعه نصر» برگردیم، پس از سرودن شعر در وصف «نصرالله عزیز» مجری شاعری عربی را برای مداحی دعوت کرد. او یک شاعر آیینی از بحرین بود؛ ذکر مصیبت امام‌حسین(ع) را خواند. بعد حاج مهدی رسولی پشت تریبون می‌رود؛ او هم اول روضه می‌خواند، بعد رجز. جمعیت اما همچنان در حال ورود به مصلی است.
مهدی رسولی، شاعر جوان انقلابی و حاج میثم مطیعی، مداح شناخته‌شده هم به اجرای برنامه پرداختند. ساعت از ۱۱ گذشته بود که مسعود پزشکیان، رییس‌جمهوری که شب گذشته از قطر به تهران بازگشت در مراسم حضور یافت و خوش‌وبش صمیمی با محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام غلامحسین اژه‌ای، رییس قوه قضاییه کرد و کنار آنها نشست. پس از او هم آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام آمد؛ عقربه‌ها ساعت ۱۱:۳۰ را نشان می‌داد که دوربین صداوسیما ورود «عزیز انقلاب» را ثبت کرد. مجری هنگامی که از حضور معظم‌له در مراسم خبر داد، تعداد کثیری از هم‌وطنانمان با صدای بلند شعار «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم، آماده» سر دادند. حضرت آقا روی یک صندلی جلوس و شروع به قرائت قرآن کردند.
ساعت ۱۱:۵۷ خطبه‌های ولی‌امر مسلم آغاز شد. ایشان در خطبه اول به نکاتی مهم و حائزاهمیتی اشاره کردند و فرمودند که دشمن ملت ایران همان دشمن ملت‌های فلسطین، لبنان، مصر، سوریه، عراق، یمن و دیگر کشورهای اسلامی است و همه دستورهای تهاجمی و تفرقه‌انگیز از یک اتاق فرمان صادر می‌شود و تنها تفاوت شیوه‌های متفاوت آن در کشورهای اسلامی است. فرمانده معظم کل قوا عملیات طوفان‌الاقصی را که سال گذشته در همین ایام رخ داد، حرکتی درست، منطقی و منطبق بر قوانین بین‌المللی و حقوق ملت فلسطین خواندند و از دفاع جانانه لبنانی‌ها از مردم فلسطین تجلیل کردند.

نمایش قدرت نظامی ایران
هادی قوامی، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره عملیات نیروهای مسلح که ازسوی مقام معظم رهبری یک اقدام قانونی و مشروع اعلام شد، با بیان اینکه حمله موشکی ایران به پایتخت رژیم صهیونیستی و بندر حیفا به‌روز بودن تکنولوژی نظامی ایران را به جهانیان نشان داد، گفت: حمله موشکی به پایتخت رژیم صهیونیستی نشان داد که ایران از نظر تکنولوژی نظامی به‌روز و از بسیاری از کشورهای مدعی در این حوزه جلوتر است.
وی تصریح کرد: همه شاهد سوراخ شدن گنبد آهنی رژیم صهیونیستی توسط موشک‌های ایرانی بودند و سامانه پدافندی که رژیم صهیونیستی را قوی‌ترین سامانه می‌دانست نتوانست در برابر حمله موشکی ایران ایستادگی داشته باشد. این نماینده مجلس تاکید کرد: حمله موشکی ایران به پایتخت رژیم صهیونیستی شادمانی ملت‌های منطقه را به دنبال داشت و جمهوری اسلامی ایران با این اقدام نشان داد که در عرصه عمل هم حامی مستضعفان است. نیروهای نظامی ایران علاوه بر به‌روز بودن در حوزه تکنولوژی با ایمان و اعتقادی که دارند در میدان رزم حاضر می‌شوند و یکی از نقاط برجسته قوای نظامی ایران در همین بخش است.
نکته مهم دیگر در فرمایشات ایشان دشمنانی هستند که علیه خط مقاومت بسیج شده‌اند؛ دشمنی که کارویژه اصلی آنها عناد با ملت‌های فلسطین، لبنان، مصر، سوریه، عراق، یمن و دیگر کشورهای اسلامی است.
عماد آبشناس، کارشناس مسائل بین‌الملل در تبیین دشمنی‌ها با خط مقاومت با بیان اینکه اسرائیل به‌دلیل ضعف نشان‌دادن دولت امریکا، نهایت سوءاستفاده را کرده و زبان زد خاص و عام در کشتار بوده است، می‌گوید: هیتلر و هولاکو باید به‌عنوان شاگردان نتانیاهو از او درس جنایت‌کاری بگیرند. وی هدف از این جنایات را ترسیم نقشه جدید برای خاورمیانه دانست و تاکید کرد: آمریکا در صدد تجزیه منطقه است و این موضوع به ۲۰سال قبل از انقلاب اسلامی در ایران بازمی‌گردد. در آن زمان شاه متحد آمریکا بود و باز هم این‌ها نقشه تجزیه ایران و دیگر کشورهای منطقه را می‌کشیدند، اما بعد از انقلاب اسلامی این طرح شکست خورد. آمریکایی‌ها بار دیگر با اشغال افغانستان و عراق تصور کردند توان اشغال ایران را دارند، اما سیاستی دیگر را پیش گرفتند.
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه آمریکایی‌ها جسارت حمله به ایران را نداشتند، چون در محاصره جمهوری اسلامی و متحدانش قرار گرفتند و ازاین‌رو به سوریه حمله کردند تا عقبه خود را تامین کنند، یادآور شد: در زمانی که داعش به ۴۰۰متری کاخ ریاست‌جمهوری داعش رسید، طرح آتلانتیک مطرح شد و آمریکا تصور کرد کار تمام است و پس از سوریه به سراغ ایران می‌آیند؛ ولی عملا با رشادت‌های جبهه مقاومت و سردار سلیمانی و یاران ایشان کشور ما نجات پیدا کرد. وی با اشاره به اجرای عملیات وعده صادق۲، گفت گه اعراب و آمریکایی‌ها چند هیات به ایران فرستادند تا ما فعلا از حق قانونی استفاده نکنیم و در غزه آتش‌بس برقرار شود، اما ایران برای ثبات صلح و امنیت دندان بر جگر گذاشت؛ اسرائیل طرح‌های صلح را بر هم زد و به لبنان حمله کرد. در اینجا لازم بود ایران وارد شود و واکنش نشان دهد و سیلی به اسرائیل بزند تا بداند هر کاری بخواهد، در منطقه شدنی نیست.
به‌هرحال آنچه از خطبه‌های نماز جمعه تهران توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیان شد پیام اقتدار از پایتخت ایران به رژیم صهیونیستی بود. عملیات «وعده صادق۲» کمترین مجازات برای رژیم غاصب صهیونی بود که در برابر جنایت‌های حیرت‌آور رژیم خون‌آشام و گرگ‌صفت و سگ هار آمریکا در منطقه انجام شد. جمهوری اسلامی با قدرت و صلابت مسیر خود را ادامه می‌دهد. در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم نه شتابزده می‌شویم. جمهوری اسلامی ایران را با تهدیدات توخالی صهیونیست‌ها میدان را خالی نمی‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.