۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۷٬۲۸۲

با بالا گرفتن احتمال پاسخ نظامی رژیم غاصب قدس، نکات ذیل قابل توجه است.

آگاه: پدافند ایران به سبب آنکه ترکیبی از فناوری بومی و خارجی است، پیچیدگی بیشتری برای جنگنده‌ها و تحرکات هوایی رژیم غاصب قدس خواهد داشت. این رژیم از ورود جنگنده‌ها به خاک ایران بنا به دلایل مختلف از جمله ناشناخته بودن و نیازموده بودن حریم پدافندی ایران واهمه دارد. از این رو، ممکن است جنگنده‌های رژیم از بیرون خاک ایران اقدام به شلیک کنند تا ریسک سقوط جنگنده‌ها و دشواری عملیات نجات خلبان را متحمل نشوند.
نکته دیگر اینکه آمریکا با حمله رژیم به سایت‌های هسته‌ای ایران مخالفت کرده است. در عین حال، چراغ سبز حمله به ایران را نشان داده است.
این ممکن است یک تله و انحراف اطلاعاتی باشد اما به هر روی در مجموع به نظر می‌رسد حمله اسرائیل قابل انتظار خواهد بود.
در مقابل، ایران ضمن آرایش دفاعی و حفظ اختفای سایت‌های موشکی خود که دسترسی جنگنده‌های رژیم برای آنها بسیار دشوار است، در مکان‌های متفاوت و جدیدی، نسبت به زیرساخت‌های رژیم حمله موشکی غافلگیرانه و همزمان خواهد داشت.
به نظر می‌رسد ممکن است وارد دوره کوتاهی از زد و خورد شویم. هرچند شاهد جنگ تمام‌عیار کلاسیک و طولانی نخواهیم بود.
رژیم غاصب قدس در صورت اقدام نظامی مستقیم علیه ایران، در پی حملات محدود با نتایج تعیین‌کننده است و بر این اساس آسیب به پایه اقتصادی را به‌عنوان هدف اول خود تعیین کرده است. در پی این و باتوجه‌به پیام نتانیاهو خطاب به ملت ایران، آنها امید دارند تا با شوک اقتصادی، شورش‌های داخلی را ایجاد و تحریک کنند. ضمن اینکه برآورد اتاق فکرهای آمریکا و رژیم غاصب آن است که نمی‌توان با حمله نظامی و جنگ به تغییر نظام سیاسی ایران دست یافت. بنابراین جنگ احتمالی آنها، در تداوم و البته تشدید دکترین تحریم ایران و ترورهای موردی قابل فهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.