رژیم صهیونیستی که نام خود را در صدر فهرست تروریست‌ترین دولت جهان بعد از جنگ جهانی دوم قرار داده است، همچنان دست به ترور می‌زند و انتظار دارد که از این طریق بتواند به اهداف سیاسی و نظامی خود دست پیدا کند. 

اسماعیل هنوز در میدان کنعان است

آگاه: «رونن برگمن» خبرنگار امنیتی-صهیونیستی که ارتباط نزدیکی با موساد، حلقه‌های قدرت، سرویس‌های اطلاعاتی و رهبران اسرائیلی دارد، در سال۲۰۱۸ کتابی را به نام «برخیز و اول بکش» منتشر کرد که در آن به بررسی تاریخی ترورهای اسرائیل و جزئیات آنها می‌پردازد؛ کتابی که یکی از مهم‌ترین منابع بررسی استراتژی ترور در اسرائیل به شمار می‌رود و چکیده هزار مصاحبه با مقامات سیاسی و اطلاعاتی و هزاران سند محرمانه است.
نام این کتاب و دکترین ترور اسرائیل برگرفته از عبارتی است که در تلمود بابلی آمده است: «اگر شخصی خواست تو را بکشد، برخیز و تو اول، او را بکش.» البته که آنچه در عمل اتفاق افتاده بسیار فراتر از ترور مبارزین سلاح به دست یا کسانی است که تهدیدات امنیتی و سیاسی اسرائیل به شمار می‌روند. در لیست اهداف ترور اسرائیل نویسنده، دانشمند، سیاستمدار، رهبر معنوی و نظامی و بسیاری از عناوین دیگر نیز دیده می‌شود که بررسی هر کدام از آنها پژوهش‌هایی جداگانه می‌طلبد.
برخلاف شکل رایج ترور در جهان، همه ترورهای اسرائیل نه در سطح منازعات داخلی بلکه علیه مخالفان خارجی خود بوده است؛ چه در داخل فلسطین اشغالی و چه در سرتاسر جهان. علاوه بر آن قربانیان ترور اسرائیل از ملیت‌ها، هویت‌ها و کشورهای مختلفی بوده‌اند؛ از مبارزین فلسطینی و شخصیت‌های اهل لبنان، سوریه، مصر، تونس، عراق و ایران تا واسطه‌های سازمان‌های بین‌المللی و چند دانشمند آلمانی که به توسعه برنامه موشکی مصر کمک می‌کردند. برگمان تصریح می‌کند که اسرائیل سابقه‌ای به بلندای ۲۷۰۰عملیات ترور در هشت دهه گذشته را دارد.
رژیم صهیونیستی از روش‌های متعددی از جمله بمب‌های بسته‌ای، حمله مسلحانه، بمب‌های خودرو، تک‌تیرانداز، مواد شیمیایی سمی، خفگی، پهپادها و بمباران هوایی گسترده برای انجام ترور استفاده کرده است. این اقدامات به قدری برای اسرائیل حیاتی هستند که می‌توان گفت اساسا اسرائیل بر پایه ترور پیش می‌رود.
اسرائیل اشغالگر پس از طوفان الاقصی به هیچ‌کدام از اهداف خود ازجمله آزادسازی اسرا و نابودی حماس نرسیده است و تنها به نسل‌کشی زنان و کودکان نوار غزه افتخار می‌کند، ترورهای رهبران محور مقاومت را دستاورد خود می‌داند. به نظر می‌رسد، عدم دستیابی آنها به اهداف نظامی در غزه و ناتوانی آنها در غلبه بر حماس باعث شده است سیاست ترور که یکی از استراتژی‌های تاریخی صهیونیستی است در پیش گرفته شود تا شاید درد عملیات طوفان الاقصی را برای نهادهای اطلاعاتی صهیونیستی کم کند و نتانیاهو را به باقی ماندن در زمین سیاست امیدوار سازد.
گاردین در یادداشتی آورده بود: یکی از اهداف فعال شدن سیاست ترور تل‌آویو، تلاش برای بازگرداندن حیثیت ازدست‌رفته سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل پس از عملیات طوفان‌الاقصی است. آن‌ها اعتبار ازدست‌رفته سازمان‌های اطلاعاتی رژیم پس از واقعه المپیک مونیخ را به امروز تشبیه می‌کنند و سیاست‌های ترور موساد پس از ۱۹۷۲ را مشابه اقدامات امروز اسرائیل می‌دانند.
هنوز یک‌سالگی عملیات «طوفان الاقصی» فرانرسیده بود که بنیامین نتانیاهو دوباره دست روی ماشه گذاشت و با ورود به خط قرمز لبنان، سید حسن نصرالله را شهید کرد. لبنانی‌ها و جبهه مقاومت در عزای شهادت سید مقاومت به سر می‌بردند که خبر رسید ارتش اسرائیل در بمباران هوایی، هاشم صفی‌الدین، رییس شورای اجرایی حزب‌الله را که احتمال انتخاب او به‌عنوان دبیرکل جدید حزب‌الله بیش از سایر گزینه‌ها بود هدف قرار داد.
رسانه انگلیسی‌زبان دیلی‌میل در گزارش خود مدعی شد: ارتش اسرائیل در بمباران هوایی سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس را که همراه با هاشم صفی‌الدین در بیروت حضور داشتند، ترور کرده است.
فقط این رسانه غربی نبود که خبر از ترور فرمانده نیروی قدس سپاه داده بود بلکه کانال۱۲ اسرائیل هم مدعی شده بود احتمال مجروح شدن سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه در بمباران بامداد جمعه ۱۳مهر محله ماریجیه بیروت که طبق ادعای صفی‌الدین، هدف اصلی آن، سید هاشم صفی‌الدین، جانشین سید حسن نصرالله بوده است، در دست بررسی قرار دارد. این گمانه‌زنی‌ها در داخل هم مطرح شد، درنهایت روز گذشته ایرج مسجدی، سفیر پیشین ایران در عراق که پس از پایان ماموریتش، معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه شد در همایش تجلیل از موکب‌داران و خادمان اربعین حسینی در مجتمع فرهنگی شهیدبهشتی، نسبت‌به اخبار منتشرشده واکنش نشان داد و گفت: بسیاری از ما می‌پرسندکه سردار قاآنی چه شد؟ ایشان در صحت و سلامت است و مشغول فعالیت هستند. برخی می‌گویند که بیانیه بدهید. چرا بیانیه؟ نیازی نیست چنین اقدامی انجام شود.
واکنش رسمی یک نیروی نزدیک به فرمانده نیروی قدس به‌سرعت در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرد و آبی بود بر دروغ‌پراکنی‌های رسانه‌های غربی و اسرائیلی اما اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی که عصر دیروز(دوشنبه) در سالن اجلاس سران تشکیل شد حامل خبر مهم دیگر و آن صدور پیام توسط حاج اسماعیل قاآنی بود. مجری برنامه پیامی وقتی پشت تریبون رفت پیام سردار قاآنی را خواند. او در پیام خود به همه شرکت‌کنندگان در این نشست سلام‌ رساند و از اینکه به علت حضور در جلسه مهم دیگری نتوانسته در این نشست شرکت کند از شرکت‌کنندگان عذرخواهی کرده است. از نکات مهم این پیام این بود که بعد از تکذیب شایعات مربوط به سردار توسط یک مقام ارشد سپاه حالا خود او متنی را به اجلاس فلسطینی فرستاده است. پیام آقای فرمانده در مقطع فعلی حامل دو پیام بود.
۱- واکنش به شایعات و دروغ‌پراکنی‌های صهیونیست‌ها
۲- حضور محکم و مقتدر فرمانده نیروی قدس در جبهه مقاومت و مبارزه با رژیم صهیون
هرچند اسرائیل همچنان ترور را به‌عنوان بخشی از توان اطلاعاتی خود به رخ می‌کشد. اما امروز مردان مقاومت با قوت و قدرت در صحنه مبارزه ایفای نقش می‌کنند و آنچه مقاومت را در مبارزه مستحکم کرده اندیشه مقاومت اسلامی است؛ دیگر اندیشه را نمی‌توانید ترور فیزیکی کنید. اگر بزرگی از میان ما رفت، بزرگی دیگر جای او را خواهد گرفت. حاج اسماعیل حضور دارد و همچنان کابوس رژیم آپارتاید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.