موازنه قدرت در منطقه غرب آسیا طی ماه‌های اخیر با چالش‌های بی‌سابقه‌ای مواجه بوده‌ است. عملیات طوفان‌الاقصی فصل نوینی از رفتار دفاعی مبارزان مقاومت بود که دربرابر زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی که همزمان با عادی‌سازی جنایت‌های آن انجام می‌شد وضعیت میدان را تغییر داد. رژیم صهیونیستی پس از مواجهه با توانمندی و انگیزه نیروهای مقاومت به این جمع‌بندی رسید که تنها در صورتی امکان ادامه حیات خود را بدون چالش دارد که بتواند حماس و سایر گروه‌های مقاومت را به طور کامل نابود کند و این مسئله را یکبار برای همیشه حل نماید.

بهترین دفاع؛ حمله است

آگاه: با اتخاذ چنین رویکردی رژیم از هیچ‌گونه جنایتی پرهیز نکرد و با پیگیری سیاست زمین سوخته در متراکم‌ترین نقطه جهان، شهادت ده‌ها هزار نفر از شهروندان غیرنظامی را هزینه این پاکسازی دانست و قدرت‌های غربی به ویژه آمریکا را در این زمینه با خود همراه ساخت و هرچه جنگ جلوتر رفت برای تحقق اهداف خود تسلیحات مخرب‌تر و برای کشتار مجوزهای بیشتری گرفت به گونه‌ای که با وجود آن‌که جنگ سالگرد یک‌سالگی خود را دیروز پشت سر گذاشت اما علی‌رغم خشونت و نسل‌کشی گسترده‌ای که تا امروز انجام شده از خشونت جنگ کاشته نشده است
در هفته‌های گذشته و پس از انهدام اغلب بانک اهداف در غزه و خونریزی ممکن در کرانه رژیم صهیونیستی متوجه جبهه شمالی خود در جنوب لبنان شد و با دسترسی‌های گسترده فناورانه و تسلیحاتی که در اختیار داشت به جنگ با حزب‌الله رفت و در گام اول تلاش کرد تا با به‌هم ریختن نظام مدیریت و به شهادت رساندن فرماندهان و دبیرکل آن اولاً جنگ در منطقه را ادامه بدهد و در ثانی از فرصت موجود برای از بین‌بردن همه توان مقاومت استفاده کند. از آنجا که حزب‌الله بنیه اصلی مقاومت در همسایگی رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید تمرکز بیشتری بر وارد آوردن ضربات حیاتی بر پیکر حزب‌الله نیز به‌وجود آمد و آمریکا حجم گسترده‌ای از تسلیحات خود که قدرت تخریب بسیار بالایی را دارند در اختیار آن‌ها قرار داد و دست‌شان را نیز برای هر اقدامی باز گذاشت. 
امروز مشخص است که جنگ دیگر تنها با توان عملیاتی رژیم اداره نمی‌شود، بلکه هر روز و هر ساعت سیل تجهیزات آمریکایی است که شهوت پایان‌ناپذیر خونریزی رژیم را تقویت می‌کند. بر همین اساس مواجهه قانونی و شرعی ایران با این رژیم که در قالب عملیات وعده صادق۲ انجام شد و اهداف نظامی متجاوزان صهیونیستی را هدف گرفت که مورد حمایت قاطبه مردم ایران و منطقه است به گونه‌ای که این اقدام را راهکار منطقی مواجهه با ماشین جنگی ترمز بریده رژیم می‌دانند. علاوه بر آن‌که روحیه مقاومت در منطقه را بالا می‌برد سدی واقعی در برابر زیاده‌خواهی‌هایی است که نتانیاهو نشان داده برای آن پایانی قائل نیست مگر آن‌که در برابر آن خود را ناتوان و دست بسته ببیند.
اما راهکار ایران به عنوان مرجع معنوی و حامی اصلی جبهه مقاومت چیست؟ آن هم در شرایطی که دستگاه تبلیغاتی رژیم صهیونیستی هر روز و هر شب علاوه بر جنایت در حق گروه‌های مقاومت، در مورد انتقام سخت و ویرانگر از ایران به خاطر اجرای عملیات وعده صادق ۲ سخن می‌گوید و بر قطعی بودن آن تاکید می‌کند. به نظر می‌رسد آمادگی دفاعی برای مقابله با زیاده خواهی‌های رژیم در این شرایط یک راهکار حداقلی است چرا که فرصت انتخاب و طراحی میدان را به رژیم واگذار می‌کند و زمان کافی برای بهسازی و به‌روزرسانی رژیم را مهیا می‌سازد. بر همین اساس و از آن‌جا که وعده صادق ۲ پس از شهادت سیدحسن انجام شد به نظر می‌رسد لازم است تا راهبرد پیش‌دستانه دفاع مشروع از مقاومت در دستور کار قرار داشته باشد به این معنا دیگر ضرورت ندارد ایران برای جبران حمله رژیم به اهداف ایرانی یا خاک ایران اقدام متقابل انجام دهد بلکه ضرورت دارد تا با مشخص کردن مرزهای خود در منطقه مقاومت هرگونه تعرض به این مرزها را بدون پاسخ نگذارد تا با ضربات به هنگام به رژیم حلقه‌های مقاومت در منطقه تکمیل و تثبیت شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.