وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن با تاکید بر تداوم حمایت‌ها از مردم فلسطین گفت که هر اندازه ائتلاف دریایی در منطقه دریای سرخ گسترده شود اهداف و دایره نیروهای مسلح ما نیز گسترده‌تر خواهد شد.

گسترش ائتلاف دریایی، بانک اهداف ما نیز گسترده‌تر می کند

به گزارش آگاه: وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن در گفت‌ وگو با العربی‌الجدید تاکید کرد که موضع انصارالله در مورد تشکیل ائتلاف بین‌المللی در دریای سرخ شفاف، واضح، علنی و صریح است و هرگونه ائتلاف این چنینی در راستای حمایت از کشتی‌های صهیونیستی بوده و تشویق و پشتیبانی آشکار از رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایت و کشتار علیه ملت فلسطین است.

وی تاکید کرد که موضع یمن علیه رژیم صهیونیستی ثابت بوده و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

الشامی افزود: اگر تمام دنیا جمع شود تا ما را از حمایت برادران فلسطینی بازدارند، موفق نخواهند شد و این امر تنها باعث می‌شود که ما نسبت به اهمیت گام‌هایی که برمی‌داریم یقین بیشتری داشته باشیم و هر اندازه که دایره این ائتلاف گسترش پیدا کند دایره اهداف نیروهای مسلح نیز گسترش پیدا خواهد کرد.

این مقام یمنی همچنین با اشاره به راهپیمایی میلیونی و باشکوه جمعه گذشته مردم این کشور در حمایت از مردم غزه و مخالفت با ائتلاف دریایی تاکید کرد: حمایت از تصمیمات رهبری یمن و آمادگی برای مقابله با تمامی سناریوهای احتمالی را اعلام می کنیم.

وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن در عین حال عدم پیوستن عربستان به ائتلاف دریایی را امری مثبت دانست و گفت: مذاکرات سعودی-یمنی نیز پیشرفت خوبی داشته و عربستان برای خروج از باتلاقی که آمریکا برای آن ایجاد کرده و به یمن تجاوز کرده بود، گام برداشته و گمان نمی‌کنم که ریاض بار دیگر وارد این باتلاق شود.

نیروهای مسلح یمن با آغاز جنایات رژیم صهیونیستی (در ۱۵ مهرماه) در غزه و هدف قرار دادن و محاصره همه جانبه مردم آن، در طول چند هفته گذشته چندین کشتی باری و نفتکش مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ هدف قرار داده است.

اخیرا سرتیپ «یحیی سریع» اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن دو کشتی (MSC Alanya و MSC PALATIUM III) را پس از خودداری آن‌ها از پاسخ به درخواست‌های نیروی دریایی یمن و شلیک‌های هشدار، هدف قرار دادند. به همه کشتی‌هایی که به بنادر جهان غیر از بنادر رژیم صهیونیستی رفت و آمد می‌کنند، اطمینان می‌دهیم که به آن‌ها آسیبی نخواهد رسید، آن‌ها باید دستگاه‌های ناوبری و شناسایی خود را روشن نگه دارند.

سریع گفت: در هدف قراردادن هر کشتی که مفاد بیانیه‌های پیشین ما را نادیده بگیرد، تردید نخواهیم کرد. تا زمانی که خواسته‌ها و نیازهای دارویی و غذایی ساکنان غزه تامین نشود، به جلوگیری از حرکت همه کشتی‌هایی که به سوی بنادر سرزمین‌های اشغالی فلسطین می‌روند، ادامه می‌دهیم. این عملیات در راستای یاری ملت مظلوم فلسطین و در اجرای فرامین رهبر انقلاب یمن و خواست ملت‌های آزاده جهان و ملت یمن و امت اسلامی انجام می‌شود.

 منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.