اوضاع حال حاضر غزه در پی توحش بی حد و حصر صهیونیست‌ها به حدی رسیده که زنگ خطر درباره شکل گیری بحران بی سابقه غذا در این باریکه کوچک به صدا درآمده است.

نایاب شدن غذا در غزه /هزینه هنگفت جنگ روی دست صهیونیست‌ها

به گزارش آگاه، در حالی که اوضاع انسانی نوار غزه زیر آتش حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی هر روز وخیم‌تر می‌شود حمله‌های وحشیانه این رژیم به بیمارستان اندونزی انتقاد سازمان بهداشت جهانی را برانگیخت.

وزیر کار رژیم صهیونیستی: جنگ علیه غزه میلیاردها میلیارد شِکِل هزینه برای اسرائیل دارد

«یوآو بن تسور» وزیر کار رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت: اسرائیل در شرایط اقتصادی پیچیده‌ای قرار دارد و هر روز محتمل هزینه سنگین یک میلیارد شِکِلی (واحد پول رژیم صهیونیستی) می‌شود.

وی در ادامه هشدار داد: پیش بینی ما این است که جنگ کنونی با هزینه سنگین ۲۰۰ میلیارد شکل تمام شود.

رسانه‌های عبری زبان پیشتر اذعان کردند که رژیم صهیونیستی ماهانه به دلیل حملات وحشیانه خود علیه نوار غزه ۹ میلیارد شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) هزینه می‌کند.

رسانه‌های صهیونیستی اضافه کردند: امروز شاهد یک روز بسیار طوفانی در جبهه شمالی هستیم به طوری که حزب الله لبنان حملات خود را علیه مناطق شتولا، زرعیت و دیگر مناطق متمرکز کرده است.

بیش از ۲ میلیون فلسطینی به کمک‌های فوری غذایی نیاز دارند

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل نسبت به اوضاع فاجعه بار ساکنان نوار غزه در سایه حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه این باریکه و محاصره آن هشدار داد.

این نهاد بین المللی اعلام کرد: نزدیک به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار فلسطینی در نوار غزه به کمک های فوری غذایی نیاز دارند.

خبرنگار المیادین پیشتر گزارش داده بود که اوضاع انسانی در نوار غزه بسیار وخیم بوده و جریان برق در این باریکه کاملاً قطع شده و آب و غذا نیز پیدا نمی‌شود.

مدیر بیمارستان کویت واقع در غزه اعلام کرده بود: بیش از نیمی از بیمارستان‌های غزه کاملاً تعطیل شده اند.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی نیز تاکید کرده است که سیستم بهداشت و درمان غزه توان خدمات رسانی ندارد و باید آتش بس برقرار شود.

مدیرکل بیمارستان‌های نوار غزه هشدار داده است: تاکنون هیچ گونه کمک پزشکی به دست بیمارستان‌های شمال غزه نرسیده است.

شبکه المیادین پیشتر گزارش داده بود که پزشکان بیمارستان ناصر در خانیونس عمل‌های جراحی بیماران خود را بدون بیهوش کردن آنها انجام می‌دهند چرا که امکانات لازم برای این کار وجود ندارد.

انتقاد سازمان بهداشت جهانی از حمله به بیمارستان اندونزی

از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که در جریان حمله صورت گرفته علیه بیمارستان اندونزی توسط رژیم صهیونیستی دست کم ۱۲ تن از جمله تعدادی بیمار به شهادت رسیده اند و ده‌ها تن دیگر زخمی شده اند.

این سازمان تاکید کرد که بیمارستان اندونزی همچنان تحت محاصره رژیم صهیونیستی بوده و به هیچکس اجازه ورود یا خروج داده نمی‌شود.

سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد: گزارش‌هایی به دست مان رسیده که نشان می‌دهد به سمت هرکسی که قصد خروج از بیمارستان اندونزی را داشته باشد شلیک می‌شود.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که این بیمارستان همچنان تحت محاصره رژیم صهیونیستی بوده و حملات اشغالگران علیه این بیمارستان ادامه دارد. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده که پیکرهای ده‌ها شهید در این بیمارستان پراکنده شده است.

حزب الله، اسرائیل را به عصر حجر بازگرداند

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان با اذعان به قدرت حزب الله لبنان در جبهه شمالی گزارش دادند: حزب الله سیستم اطلاعاتی اسرائیل را در شمال به عصر حجر بازگرداند.

روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز در گزارشی در خصوص فلسطین نوشت: روحیه جدید فلسطینی‌ها همراه حماس بوده و جنگ هرگز این واقعیت را تغییر نخواهد داد.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت ۲ نظامی خود و زخمی شدن پنج تن دیگر در درگیری‌های شمال نوار غزه اذعان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.