جلیقه ECGI از ۲۵۶ سنسور برای دادن اطلاعات الکتریکی به پزشکان استفاده می کند. این جلیقه می تواند داده های الکتریکی قلب را در تنها ۵ دقیقه نقشه برداری کند تا از مرگ ناگهانی قلبی جلوگیری کند.

جلیقه ای که در عرض ۵ دقیقه خطر حمله قلبی را تشخیص می دهد

به گزارش آگاه: پزشکان و محققان دانشگاه کالج لندن (UCL) یک جلیقه جدید را توسعه داده اند که به طور بالقوه می‌تواند برای شناسایی افرادی که در معرض خطر بیشتری برای مرگ ناگهانی قلبی هستند استفاده شود.
طبق گزارش سرویس ملی بهداشت انگلستان (NHS)، حدود دو میلیون نفر در انگلستان با سیستم الکتریکی قلب مشکل دارند.

سیگنال‌های الکتریکی باعث انقباض قلب می‌شوند و ضربان قلب را تنظیم می‌کنند. محققان می‌گویند مشکلات این سیگنال‌ها منجر به اختلالات ریتم قلب می‌شود.

اسکن‌های تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) می‌تواند به پزشکان تصویر روشنی از ساختار و عملکرد عضلات قلب بدهد، اما نمی‌تواند الکتریک قلب را نقشه برداری کند و معاینه الکتروکاردیوگرام معمولی (ECG) که از الکترودهای فلزی و ژل استفاده می‌کند، دشوار و گران است.

گابی کاپتور، متخصص قلب در موسسه علوم قلبی عروقی UCL و بیمارستان رویال فری گفت: این تکنولوژی برای اولین بار به ما اجازه می‌دهد تا اطلاعات الکتریکی دقیق قلب را جمع آوری کنیم و آن‌ها را بر روی ساختار و عملکرد به روشی که ایمن است، نقشه برداری کنیم.

جلیقه ECGI (جلیقه تصویربرداری الکتروکاردیوگرافی) استفاده از آن آسان است و هزینه زیادی ندارد. این وسیله از ۲۵۶ سنسور برای دادن اطلاعات الکتریکی به پزشکان در تنها پنج دقیقه استفاده می‌کند. نتایج نقشه‌های سه بعدی قلب هستند، که به پزشکان اجازه می‌دهد تا به الکتریسیته قلب که در سراسر اتاق‌های قلب پخش می‌شود نگاه کنند.

پس از نظارت بر جلیقه ECGI، معمولا از بیماران خواسته می‌شود که تحت اسکن MRI قرار بگیرند. سپس داده‌های جلیقه را می‌توان روی اسکن MRI نقشه برداری کرد.

پزشکان میگویند ایست قلبی در افراد بدون مشکل قلبی مانند بیماران قلبی به دلیل ریتم ناگهانی و خطرناک قلب شایع است.

Capture گفت: این تکنولوژی برای اولین بار به ما اجازه می‌دهد تا اطلاعات الکتریکی دقیق قلب را جمع آوری کنیم و آن‌ها را بر روی ساختار و عملکرد به روشی که ایمن است، نقشه برداری کنیم، می‌تواند در مقیاس هزاران نفر با هزینه نسبتا کم در مقایسه با سایر فن آوری‌های رقیب اجرا شود.

راز جلیقه ECGI کم هزینه قابلیت استفاده مجدد آن است. با توجه به تکنولوژی الکترود خشک آن، جلیقه را می‌توان در بین استفاده‌ها شست، در مقایسه با الکترودهای فلزی که نیاز به یک لایه ژل بین الکترود و پوست در یک معاینه سنتی ECG دارند.

وبر گفت: در حالت عادی Ecg‌ها می‌توانند باعث ناراحتی شوند و حتی نیاز به یک بیمار برای اصلاح موهای بدن خود دارند. همچنین زباله‌های بیشتری تولید می‌کند، زیرا الکترودهای ژل مورد استفاده در این روش یکبار مصرف هستند.

در جلیقه ECGI که ما توسعه داده ایم، از الکترودهای خشک استفاده می‌کنیم، بنابراین نیازی به استفاده از ژل نداریم. پس برای بیماران خیلی راحت‌تر است. هیچ تحریک یا ناراحتی پوستی وجود ندارد و همچنین احتمال اینکه جلیقه در طول یک آزمایش ورزشی پوشیده شود، به عنوان مثال همچنین، که ممکن است با Ecg‌های معمولی کمی دشوارتر باشد.

بیمار تونی فارار ۷۷ ساله در آزمایش جلیقه رو امتحان کرده است، گفت:شما به وضوح احساس می‌کنید که روی چیزی دراز کشیده اید، بنابراین شما می‌توانید احساس کنید که در پشت شما می‌توانید احساس کنید و سپس وقتی که آن را پمپ می‌کنید، می‌توانید فشار آن را احساس کنید، اما اصلا ناراحت کننده نیست.

در حال حاضر این دستگاه با موفقیت در حدود ۸۰۰ نفر آزمایش شده است و نتایج آنقدر مثبت بوده است که برای گسترش گسترده‌تر آماده شده است.
این جلیقه در حال حاضر برای نقشه برداری قلب افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک و کاردیومیوپاتی گشاده استفاده می‌شود.

منبع: برنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.