آگاه: حمید یزدانی افزود: نظام تعلیموتربیت ایران براساس مبانی نظری سند تحول است و امروز دانشآموزان با القاب مختلفی ازجمله نسل زد و آلفا معرفی میشوند و دانشآموزانی هستند که آموزش از طریق بازی را بیشتر فرامیگیرند. وی با بیان اینکه پس از تغییرات سند تحول، در کتاب کار و فناوری، بستههای آموزشی خوبی در حوزه کدنویسی و برنامهنویسی فراهم شد، افزود: در کنار آن نیز با کمک معاونت علمی و فناوری رییسجمهور حدود ۳۲۰۰رایانه در ۲۷هزار مدرسه طی هفته آتی در بین آنها توزیع خواهد شد؛ بنابراین متناسب با شرایط دانشآموزان، آموزش را به سمتی بردهایم تا دانشآموزان بتوانند تولیدکننده بازی باشند.
مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزشوپرورش درمورد برنامه درسی بومی و محلی نیز گفت: تاکید برنامه درسی ملی واگذاری تدوین ۱۰ تا ۲۰درصد از برنامه درسی به استانهاست تا متناسب با بوم و جغرافیای استان برنامه درسی تدوین شود. روشنکردن اهداف و یکپارچه شدن ادبیات منجر به بهبود روند آموزشی در استانها و مناطق خواهد شد.
یزدانی در برنامهای رادیویی با بیان اینکه در سنوات گذشته و با نهاییشدن امتحانات متوسطه دوم تقریبا بخش بزرگی از معلمان توانمند متوسطه اول به متوسطه دوم رفتند، اظهار کرد: همچنین معلمانی برای کار و فناوری جذب شدند که همه مهارتها را نمیدانستند. تلاش شد در چندین دوره معلمان چندین مهارت آموزش ببینند تا در حوزه کار و فناوری توانمند شوند. باید از فرصتها استفاده کرد و توانمندسازی معلمان را در اولویت قرار دهیم.
۲۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۰٬۸۱۹
مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزشوپرورش با بیان اینکه تاکید برنامه درسی ملی بر واگذاری تدوین ۱۰ تا ۲۰درصد از برنامه درسی به استانهاست، گفت: بنابراین متناسب با بوم و جغرافیای هر استان، برنامه درسی تدوین میشود.
![تدوین برنامه درسی متناسب با بوم و جغرافیای هر استان تدوین برنامه درسی متناسب با بوم و جغرافیای هر استان](https://media.agaah.ir/d/agaah/2025/02/11/4/5375349.jpg?ts=1739260949691)
نظر شما