۱۲ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۱٬۳۳۰

سخنگوی طرح کالابرگ با اعلام اجرای طرح کالابرگ الکترونیک از ساعت۱۷ روز شنبه اظهار کرد: مرحله اول طرح کالابرگ الکترونیکی با واریز اعتبار به حساب سرپرستان خانوار تحت پوشش سازمان‌های حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) آغاز شد.

آغاز اجرای طرح کالابرگ الکترونیک

آگاه: در این مرحله از طرح، خانوارهای مشمول می‌توانند از اعتبار تخصیصی برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند. سیده مرجان دبیری ادامه داد: این طرح با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهک‌های اول تا هفتم اجرا می‌شود. بر این اساس، دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰هزار تومان و دهک‌های چهارم تا هفتم به‌ازای هر نفر ۳۵۰هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد. این اعتبار برای خرید ۱۱قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروه‌های لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص می‌یابد.
سخنگوی طرح کالابرگ با اشاره به ویژگی‌های طرح کالابرگ الکترونیک، خاطرنشان کرد: مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی می‌توانند متناسب با نیازشان کالاهای تعیین‌شده را (حداقل سه نوع کالای مختلف) خریداری کنند. محدودیتی در مقدار خرید هر کالا وجود ندارد، در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابه‌التفاوت هزینه باید ازسوی خریدار پرداخت شود. دبیری با تاکید بر اینکه در صورت استفاده نکردن کامل از اعتبار مرحله اول، مانده اعتبار به دوره بعد منتقل خواهد شد، خاطرنشان کرد: مشمولان می‌توانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست. خریداران می‌توانند محصولات تولیدکنندگان مختلف را از گروه‌های کالایی مدنظر انتخاب کنند. به گفته وی،‌ اعتبار کالابرگ‌ الکترونیک تا پایان خرداد۱۴۰۴ قابل استفاده است.
سخنگوی طرح کالابرگ الکترونیک در ادامه با اشاره به فروشگاه‌های متصل به این طرح، نیز توضیح داد: طرح کالابرگ الکترونیکی در بیش از ۲۳۰هزار فروشگاه عمده، خرد و ۱۳فروشگاه زنجیره‌ای (افق کوروش، اتکا، ترقی، جانبو، دیلی مارکت، رفاه، گندم، محسن، مینومارت، هایپراستار، هایپر فامیلی، هفت و وال‌مارکت) اجرا می‌شود. علاوه‌براین، خرید اینترنتی از طریق «اسنپ‌مارکت» و «دیجی‌کالا» نیز امکان‌پذیر است. مشمولان این طرح می‌توانند برای مشاهده فروشگاه‌ها و اطلاع از مانده اعتبار خود، اپلیکیشن «شما» را از خدمات‌دهندگانی چون «بازار»، «مایکت» و سایت shoma.sfara.ir دریافت و نصب کنند. بنابر اظهارات دبیری،‌ همچنین امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* فراهم شده و مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ آماده پاسخگویی به سوالات و درخواست‌های مشمولان طرح است. وی با تاکید بر اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای هموطنان، پیامکی مبنی بر افزایش یا برداشت اعتبار یا لینک برنامه ارسال نمی‌کند، به شهروندان توصیه کرد از ورود به لینک‌های نامعتبر پرهیز کنند. دبیری همچنین اظهار کرد: از روزی که اعتبار برای افراد در مرحله اول شارژ شود؛ افراد می‌توانند به مدت پنج روز می‌توانند خرید کنند که بر این اساس اعتبار خانوارهای دهک یک تا سه درآمدی ۵۰۰هزار تومان و دهک چهار تا هفت درآمدی ۳۵۰هزار تومان به ازای هر نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.