رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز ۱۱۴ دارالقرآن در شهرستان‌ها فعال هستند و تا پایان سال ۱۲۲ دارالقرآن دیگر در دست افتتاح است. قصد داریم ۵۰۰ دارالقرآن در سراسر کشور راه‌اندازی کنیم.

 تا پایان سال دارالقرآن‌های بسیج به عدد ۲۳۶ می‌رسد

به گزارش آگاه: آیین افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن بسیج کشور با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفان و جمعی از فعالان قرآنی، ظهر در سازمان بسیج برگزار شد.

در این برنامه سردار سلیمانی ضمن تبریک میلاد امام جواد (ع) گفت: در پرتو دستاوردهای انقلاب اسلامی رویکرد مردم ما به قرآن، رویکردی مشفقانه است و روزبه‌روز در حال رشد هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس سنجش‌ها یکی از برنامه‌هایی که مورد استقبال مردم و جوانان قرار گرفته، برنامه‌های قرآنی بسیج بوده و در این راستا فعالیت دارالقرآن‌های بسیج کارش آغاز می‌شود که حاصل زحمات دوستان است و امروز با حضور سردار سلامی آن را افتتاح می‌کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه این کارها مدتی است شروع شده و دارالقرآن‌ها در سراسر کشور فعالند، گفت: فعالیت‌های قرآنی بسیج بسیار گسترده است و امسال بیش از ۷۰۰ هزار نفر در مسابقات قرآن کریم بسیج شرکت کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، فعالیت دارالقرآن‌ها را دارای برنامه‌ریزی دقیق دانست و گفت: این دارالقرآن‌ها مجوز رسمی و شناسه دارند و گواهی رسمی به مربیان اعطا می‌کنند. همچنین دارالقرآن‌های بسیج سامانه‌ای اختصاصی دارند که امورشان از طریق سامانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با فعالیت این دارالقرآن‌ها برای حدود ۶ هزار نفر ظرفیت آموزشی ایجاد شده که در رشته‌های حفظ، تجوید و روخوانی قرآن کریم فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره افق دارالقرآن‌ها گفت: امروز ۱۱۴ دارالقرآن در شهرستان‌ها فعالند و ان‌شاءالله ۱۲۲ دارالقرآن دیگر در دست افتتاح است و قصد داریم تا ۵۰۰ دارالقرآن در سراسر کشور راه‌اندازی کنیم.

وی در پایان گفت: فعالیت مهدهای قرآنی را هم در بسیج داریم و با فعالیت آنها و همچنین دارالقرآن‌ها در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها جامعه را به سمت قرآن کریم هدایت کنیم.

پایان پیام/

 منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.