راهپیمایی چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی روز گذشته همزمان در تهران و سراسر کشور با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد؛ راهپیمایی که باری دیگر اقتدار آفرید و آکنده از بصیرت و آگاهی ملت بود.

مانور بزرگ اقتدار ایرانیان در ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی ایران

آگاه: این راهپیمایی حماسی و وحدت‌بخش برای عموم مردم و سیاستمداران دنیا، معنایی متفاوت داشت و گویای این نکته بود که مردم ایران سرفرازتر از همیشه با تاکید بر حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و شهدای گلگون کفن و با بهره‌مندی پیوسته از اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب و تبعیت از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مسیر انقلاب حرکت خواهند کرد و ایستایی نمی شناسند.

طبق معمول پیر، جوان، نوجوان، کودک، زن و مرد  و قشرهای مختلف مردم، کسبه، دانش آموز، کارمند، بازنشسته، بازاری،در استانهای کشور از ساعاتی قبل از زمان اعلام شده به خیابانها آمدند تا شکوه این راهپیمایی را با حضور پرررنگ خود به تمام دنیا مخابره کنند.

شعار اقتدار

مردم بصیر و انقلابی با حضور در این راهپیمایی، طبق روال معمول شعارهای مختلفی نظیر  « ۲۲بهمن پنجاه و هفت/ پشت ستمگران عالم شکست» ، «نور خمینی ما، تابنده در جهان است/ نهضت اسلامی‌اش، معجزه‌ی زمان است» ، «یاد امام خمینی پاینده باد/ خامنه‌ای، رهبر ما زنده باد» ، «چاره‌ مشکلات اقتصادی/ مدیر انقلابی و جهادی»، «حجابم افتخارمه، یا فاطمه شعارمه»، «ما ملت شهادتیم/ فدایی ولایتیم»، «راه رهایی بشر جز این نیست، محو رژیم غاصب صهیونیست» ، «کودک‌کش صهیونیست/نابودی تو قطعی ست»، «درود بر اهل یمن/ مجاهدان خط شکن» ، «انصارالله،انصارالله، ماشاالله ... سردادند.

نمایش اقتدار نظامی؛ از انواع پهپادها تا سامانه موشکی زمین به زمین قیام

در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن، انواع پهپادهای نیروهای مسلح در میدان آزادی در معرض دید مردم قرار گرفت. همچنین هزار نوجوان و جوان دانش آموز و بسیجی در راهپیمایی ۲۲ بهمن همسرایی و همخوانی داشتند.  اجرای سرود در قالب گروه‌های ۱۳۵۷ نفری در مراکز استانی و شهرستانی از جمله در  تهران از جلوه های ویژه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن و جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود.

همچنین اجرای نمایش نمادین محکومیت جنایات آمریکا و اسرائیل علیه کودکان بی گناه غزه از دیگر برنامه‌های در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن بود و البته سامانه ماهواره بر «سیمرغ» در جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی تهران نیز به نمایش درآمد. همچنین در جریان این مراسم سامانه موشکی زمین به زمین قیام جهت به تصویر کشیدن اقتدار نظامی کشور به نمایش گذاشته شد.

طبق روال معمول بسیاری از مسئولین کشوری و لشکری در این راهپیمایی حاضر شدند و برخی از مسئولین نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند.

رئیس جمهور: ایران بر سیاست نه شرقی و غربی استوار است

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی خود در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن به مناسبت چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم ایران عزت را به جای ذلت و استقلال را به جای وابستگی همه جانبه کشور به بیگانگان انتخاب کردند. پیام ملت ایران پیام استقلال بود لذا ایران امروز وابسته به شرق و غرب نیست و پیام نه شرقی و نه غربی همیشه مورد توجه ملت ایران بوده است.

رئیسی با اشاره به این‌که «امروز در ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی  اعلام می‌کنیم ایران بر سیاست نه شرقی و غربی استوار بوده است» ادامه داد: ایران از شرق و غرب و هیچ کشور قدرتمندی دستور نمی‌گیرد. ایران خود دارای قدرت و اقتدار است. رئیس قوه مجریه  همچنین تاکید کرد: اقتدار نظامی و بنیه دفاعی کشور برای همه دشمنان که تجاوز به این آب و خام را در سر می‌پرورانند  بازدارنگی دارد. امروز می‌بینید که ادبیات تهدید کاملا به حاشیه رفته و دیگر کسی از این حرف‌ها که گزینه نظامی روی میز است نمی‌زند و کسی در فکر و زبانش در فکر تجاوز نیست و این به خاطر بنیه دفاعی، نیروهای توانمند و این حضور میلیونی مردم در سراسر کشور است.

اجازه نخواهیم داد کوچکترین فسادی در ساختار اداری کشور رخ دهد

رئیس دولت سیزدهم با تاکید بر این‌که «من و همه دولتمردان خود را موظف می‌دانیم ضمن پاسداشت پیشرفت‌هایی که کشور تا به حال کرده است گام‌هایی را در جهت پیشرفت کشور، رفع مشکلات و کمبودها برداریم»، افزود: در حوزه اقتصادی تلاش‌هایی انجام شده از جمله اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام مالیاتی، شفاف سازی ها، چابک سازی ها، فرایندهای اداری و حذف ساختارهای فسادزا. این پیمانی است که ما با مردم عزیزمان داریم. مردم اعتمادشان به دولت و دولتمردان در این است که با فساد مبارزه کنند. مردم عزیز، ما بر سر پیمانی که با شما بستیم هستیم و اجازه نخواهیم داد کوچکترین فسادی در ساختار اداری کشور رخ دهد. ما معتقدیم می توان با اقتصاد و توسعه و توسعه درون‌زا و با اتکا به فرهنگ «ما می توانیم» و راه سرداران رشید اسلام مثل شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی و بسیجیان و بسیاری از عزیزان مثل امام (ره) که به ما آموختند که ما می‌توانیم، حتما توان پیشرفت را در کشور داریم و به حول و قوه الهی گام هایی در این حوزه برداشته خواهد شد.

آینده را بسیار روشن می‌بینیم 

وی با ارائه آماری از اقدامات دولت سیزدهم اظهار کرد: ۷ هزار واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته که واحدهای تولیدی نیمه تعطیل یا تعطیل بوده‌اند و بسیاری از کارگران، مهندسان و کارشناسان مشغول به کار شده‌اند. آمار بیکاری کاهش چشمگیری در کشور پیدا کرده که این مسبوق به سابقه نبوده است. سرمایه  گذاری داخلی و خارجی افزایش یافته و افزایش بیمه سلامت و بیمه رایگان مردم، رشد ترانزیت، رشد تولید و رشد اقتصادی ایجاد شده است. ما گفتیم قبل از این دولت رشد ۰.۴ درصد بود اما در سال اول و سال دوم دولت چهار درصد رشد اقتصادی داشتیم و امسال هم رشد اقتصادی خواهیم داشت و همچنان با تلاشی که دولتمردان و فعالان اقتصادی دارند دستیابی به رشد اقتصادی بالا امکان پذیر است. امروز رشد تولید و کاهش تورم بی‌سابقه داریم و تورم هم کاهشی شده است. ظرفیت برای کار و تلاش بسیار است و ما آینده را بسیار روشن می‌بینیم.

رئیسی در ادامه یادآور شد: ما در حوزه‌های زیرساختی بسیاری از اقدامات را آغاز کردیم از جمله در ناترازی در برق. ما ۲۲ هزار مگاوات کسری داشتیم که امروز شاهدیم با تلاشی که داشته‌ایم ۸ هزار مگاوات تولید برق در همین مدت کوتاه داشته‌ایم و تردید نکنید به زودی به صادرکننده برق تبدیل خواهیم شد. ما تنش‌های آبی در شهر و روستاها داشتیم و هدف‌گذاری‌مان این بود در ۱۰ هزار روستا این تنش‌های آبی را رفع کنیم که تاکنون تنش آبی ۳ هزار ۶۰۰ روستا حل شده و بقیه هم حل خواهد شد. شرکت‌های دانش بنیان ما به مرز ۱۰ هزار رسیده و نقش آن ها از ۳.۵ درصد به ۱۰ درصد در تولید ناخالص ملی دست‌یافتنی است. در حوزه‌های جاده‌های مواصلاتی شرق به غرب و شمال به جنوب کار در حال دنبال شدن است و با اقداماتی که انجام شده عقب‌ماندگی‌ها در حال جبران است. در آب، برق، انرژی، جاده و زیرساخت‌ها پیشرفت کرده‌ایم، دانشگاه ها فعال شده‌اند و ارتباطشان با مراکز تولیدی وصا شده است. پیشرفت را که یکی از وظایف ماست با مشارکت مردم مشکلات‌اش را حل خواهیم کرد و قطار پیشرفت ان‌شاءالله سرعت پیدا خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی: محافظه کاری قتلگاه انقلابی‌گری است

همچنین محمد باقر قالیباف رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در سخنرانی خود در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن  محافظه کاری را قتلگاه انقلابی‌گری دانست و با بیان اینکه نباید لحظه‌ای از روحیه انقلاب اسلامی و انقلابی‌گری مبتنی بر مکتب امام(ره) و برخاسته از عقلانیت دینی، معنویت و عدالت دست برداریم، گفت: یکی از بزرگ‌ترین موانع و خطرات تحول انقلاب بحث رکود، تحجر و انفعال است که باید به آن توجه کنیم چرا که این موضوعات در تضاد با عقلانیت دینی، عدالت و معنویت است لذا باید در این راستا از روش‌ها و ابزارهای مناسب استفاده کنیم.

رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه باید بتوانیم بر اساس گام دوم انقلاب، تحولی را که مقام معظم رهبری زمانی در مشهد مقدس و در جوار حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بیان فرمودند، با قدرت پیش ببریم، اذعان کرد: امروز تجدید عهد ما با آرمان‌های انقلاب، امام(ره)، شهدا و رهبری معظم انقلاب، آماده شدن و حرکت در مسیر این تحول است و مردمی که همه این سختی‌ها را برای اعتلای کشور خود تحمل کردند، انتخابات را به عنوان فرصتی تحول آفرین از دست نمی‌دهند.

انتخابات، پنجره‌ای طلایی برای تعیین تصحیح خطاها به دست مردم است

رئیس مجلس در ادامه یکی از فرصت‌های تحول را روند برگزاری انتخابات در روزهای پیش رو معرفی کرد و افزود: رقابت نامزدها و فهرست‌ها باید در مورد ایده‌ها و کارهای تحول‌ساز روی ریل انقلاب و به نفع مردم باشد نه خدای ناکرده بر اساس قبیله‌گرایی و حاشیه‌سازی که اینگونه رقابت‌ها به جای افزایش مشارکت، باعث دلزدگی مردم به دلیل قدرت طلبی مسئولان می‌شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب به ما می‌گوید که انقلاب اسلامی همواره دارای انعطاف و آماده تصحیح خطاهای خویش است اما تجدیدپذیر و اهل انفعال نیست، گفت: انتخاب و انتخابات یک فرصت و یک پنجره طلایی است تا مردم بدون انفعال و به دست خود، این تصحیح، انتخاب و سرنوشت را انجام دهند البته دشمنان ما همواره در تلاش بوده و هستند تا با هدف مبارزه با انقلاب، به مردم ما فشار بیاورند.

رئیس قوه قضائیه: انقلاب اسلامی باعث بیداری ملت‌های جهان شد

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در جشن سالگرد چهل‌پنجمین سال پیروزی انقلاب در جمع مردم اصفهان گفت: قبل از انقلاب دنیا به دو قطب کاذب غرب و شرق تقسیم شده بود و هر کشوری که خارج از این دو قطب بود، به انحاء مختلف سد راه آن می‌شدند. اجازه و اختیار کشورها در اختیار خود آنها نبود و تبعیت از نظامات بین‌الملل ساخته شده لازم و واجب بود و کشورها اجازه تحصیل علم و فناوری و استفاده از امکانات روز را نداشتند و حتی اختیار منابع خود را در دست نداشتند، هر کشور برای زندگی باید به یکی از دو قطب شرق و غرب وابسته می‌بود و در این زمان لازم بود کشوری با فرهنگ، آرمان و هدف قوی به صحنه بیاید و این نظم جهانی را بر هم بزند.

حجت‌الاسلام اژه‌ای افزود: امام خمینی(ره) با آموزه‌های قرآن و اسلام و عاشورا، قیام کردند و با توکل به خدا و تکیه به دین و اعتماد به مردم توانستند کشور را که بیگانگان در همه تار و پود آن نفوذ کرده بودند، به استقلال برسانند و این امری شبه معجزه بود که در سال ۵۷ اتفاق افتاد.سیاست‌مداران و تحلیلگران آن دوران باور نمی‌کردند که مردمی بدون وابستگی به غرب و شرق نظامی را که وابسته به شرق و غرب بود را سرنگون کنند.

اژه‌ای گفت: تکیه به اسلام ناب و وجود رهبری مقتدر و مردم متدین که اعتماد کامل به رهبر خود داشتند، باعث پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن شد، امام خمینی(ره) با اینکه هنوز رژیم شاهنشاهی مستقر بود، با  قدرت، اعتماد و ایمان زیاد وارد بهشت زهرا شدند و فرمودند من به پشتیبانی این مردم، دولت تعیین می‌کنم و تو دهن این دولت می‌زنم. در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ایمان و توکل امام و تبعیت و همراهی مردم باعث تشکیل نظام جمهوری اسلامی شد.

۲۲ بهمن زیر ذره بین هزار و ۳۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی 

مردم بصیر و انقلابی روز گذشته در ۱۴۰۰ بخش و شهرستان و ۳۵ هزار روستای کشور جشن پیروزی انقلای اسلامی را برگزار کردند. همچنین هزار و ۳۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش می دادند.

بازتاب برگزاری مراسم ۲۲ بهمن در رسانه‌های بین‌المللی

مراسم گرامیداشت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف ایران برگزار شد و این مراسم در رسانه های منطقه‌ای و بین‌المللی بازتاب یافت.نشنال، سیاتل نیوز، رویترز، آیریش اگزمینر، سی‌ان‌بی‌سی، یو اس نیوز و شماری دیگر از رسانه‌های انگلیسی نیز خبر برگزاری راهپیمایی گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را پوشش دادند. رسانه آمریکایی هیل هم در گزارشی درباره برگزاری مراسم ۲۲ بهمن در ایران، به نمایش موشک‌های ایرانی در حاشیه این مراسم و تاکید حاضران در راهپیمایی بر حمایت از فلسطین اشاره کرد.

همچنین خبرگزاری فرانس ۲۴ درباره مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، نوشت: در تهران جمعیت حاضر در مراسم پرچم‌ ایران را در دست داشته و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.همچنین واشنگتن پست در پوشش خبر برگزاری مراسم راهپیمایی چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، نوشت: این مراسم از تلویزیون دولتی ایران پخش شد و نشان می‌داد میلیون‌ها نفر در آن شرکت کردند. این رسانه آمریکایی گزارش داد: ارتش طیف وسیعی از موشک های خود از جمله موشک‌های بالستیک قاسم سلیمانی و سجیل و ماهواره‌بر سیمرغ را در میدان آزادی به نمایش گذاشت.


۴۵ سال انقلابی گری

مردم انقلابی ایران، در۴۵ سال گذشته، تحت هر شرایطی به خیابان‌ها آمده‌اند و وحدت و انسجام خود را در پاسداری از ارزش های انقلاب به رخ جهانیان کشیده‌اند. امروز مردم آمده‌اند تا ضمن بیعت مجدد با آرمان‌های انقلاب، بر تداوم راه سیدالشهدای جبهه مقاومت حاج قاسم تاکید کنند و با در دست داشتن پرچم‌های سه رنگ ایران و تصاویر شهدا، بار دیگر ‌اعلام کنند که دشمنان و توطئه‌گران با جنگ‌های، فرهنگی، نظامی و اقتصادی نخواهند توانست خللی در اراده پولادین مردم ایران ایجاد کنند.‎
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.