رسانه های خارجی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری کشورمان را پوشش دادند و واکنش های مختلفی نسبت به این رویداد بزرگ نشان دادند.

در آرزوی مشارکت پایین مردم

آگاه: لیلی معرفی: با احتساب خبرنگاران مقیم رسانههای خارجی و همچنین صدور روادید ۲۵۳ خبرنگار در این روزها، مجموعا ۵۷۰ خبرنگار و عوامل خبری از ۲۴۵ رسانه، از بیش از ۴۰ کشور جهان، پوشش خبری این انتخابات را برای افکار عمومی جهانی به عهده داشتند. این تعداد خبرنگار و رسانه خارجی نسبت به دوره گذشته انتخابات ۳۳ درصد افزایش داشته است.

CGTN 

رهبر ایران پس از انداختن رأی خود فرمودند: ملت عزیز ما بدانند که امروز چشم بسیاری از مردم جهان اعم از افراد و سیاستمداران و صاحبان مناصب معتبر ملی و سیاسی به ایران و شماست. ببینید در انتخابات چه می‌کنید و نتایج انتخابات شما چه خواهد شد، دوستان را خوشحال و بدخواهان را ناامید کنید.

TRT WORLD

رهبر ایران که خواستار حضور گسترده مردم شده است، اولین شخصی بود که روز جمعه رای خود را در یکی از حوزه‌های رای‌گیری در مرکز تهران به صندوق انداخت.

رهبر ایران پیش از این هشدار داده بودند که «دشمنان ایران می‌خواهند ببینند مردم حضور دارند یا خیر» و عدم حضور مردم را دلیلی برای تهدید میدانند.

المنار

ابراهیم رئیسی رِییس جمهوری ایران پس از انداختن رأی خود، انتخابات را «جشن ملی» و «تجلی وحدت و یکپارچگی ملی» توصیف کرد. رئیسی با تجلیل از ملت ایران به عنوان برنده واقعی انتخابات گفت که در انتخابات هیچ بازنده ای  وجود نخواهد داشت، فرقی نمی کند که چه کسی رای بیاورد مهم این است که نتیجه  تجلی وحدت و یکپارچگی ملت است.

الجزیره

الجزیره ضمن پوشش کامل انتخابات ایران نوشت که مهم‌ترین خواسته دولتمردان ایرانی حضور فعال مردم پای صندوق‌ها رای است.

گاردین

روزنامه گاردین انگلیسی مدعی شد که احتمالاً مشارکت در این انتخابات نزدیک به ۳۸.۵ درصد است.

Thehindu

رسانه‌های دولتی گزارش دادند که یک روز پس از پایان انتخابات در ایران، اصولگراها در شمارش اولیه آرا در تهران پیشتاز هستند.

دویچه‌وله

خبرگزاری دویچه‌وله آلمان نیز در گزارشی از همان دقایق بازگشایی شعب اخذ رأی، انتخابات امروز در ایران را پوشش داد.

روسیا الیوم

شبکه روسیا الیوم هم با انتشار اخبار برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ایران سخنان رهبر انقلاب اسلامی در پای صندوق رای را منتشر کرد.

شین‌هوا

خبرگزاری شین‌هوا دولت چین نیز در گزارشی مفصل ضمن پوشش لحظه ‌به ‌لحظه انتخابات روند و ساز و کار انتخابات امروز در ایران را تشریح کرد.

تایمز اسراییل

وب‌سایت صهیونیستی «تایمز اسراییل» نیز در گزارشی انتخابات ایران را پوشش داد، اما با اشاره به اینکه این نخستین انتخابات پس از اعتتراضات پارسال در ایران است مدعی شد که احتمالاً مشارکت در این انتخابات پایین باشد.

بی‌بی‌سی

وب‌سایت شبکه جهانی «بی‌بی‌سی» ضمن پوشش انتخابات ایران، این موضوع را تیتر گزارش خود قرار داد که این نخستین انتخابات سراسری در ایران پس از اعتراضات پارسال تابستان و پاییز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.