«پائولو تاویانی» بازمانده برادران تاویانی بود که در ۲۹ فوریه و در سن ۹۲ سالگی درگذشت. او در سال ۱۹۲۹ متولد شده بود و از کودکی با برادرش که در سال ۲۰۱۸ و در سن ۸۶ سالگی درگذشت به سینما می‌رفت. او و برادرش «ویتوریو تاویانی» در جوانی نمایش‌هایی را در زادگاهشان تحت تاثیر جنبش نئولیبرالیسم روی صحنه می‌بردند.

خاموشی بازمانده تاویانی‌ها در ۹۲ سالگی

به گزارش آگاه: به این ترتیب، تبدیل به کارگردانان برجسته نسل میانی سینمای ایتالیا شدند و فیلم‌های کوتاه و بلند زیادی را ساختند. این دو در دهه ۱۹۶۰ پا به عرصه سینمای موج نوی ایتالیا گذاشتند. ناگفته نماند که دو برادر تاویانی فعالیت خود را از ابتدا در زمینه خبرنگاری آغاز کردند و پس از آن به ساخت فیلم‌های بلند رو آوردند. نزدیکی این دو برادر به هم به قدری بود که «ماسترویانی»، بازیگر مشهور ایتالیایی آن‌ها را «پائولو ویتوریو» صدا می‌زد.

 آن‌ها ۱۵ فیلم را به صورت مشترک ساختند  و جوایز متعددی را از آن خود کردند. آخرین فیلم مشترک این دو برادر، «رنگین کمان: یک امر خصوصی» بود که در سال ۲۰۱۷ تولید شد. آخرین فیلم ساخته «پائولو تاویانی»، «لئونورا، خداحافظ» بود که در سال ۲۰۲۲ ساخته شد و در جشنواره برلین حضور یافت. 

با این حال، کارهای مشترک برادران تاویانی در دهه ۹۰ میلادی در گیشه و جشنواره‌ها دچار افول شده بود. در ادامه اما بعد از افت و خیزهای فراوان در سال ۲۰۱۲ با فیلم «سزار باید بمیرد» دوباره در جشنواره‌ها درخشیدند. بعد از آخرین ساخته مشترک آن‌ها که پیشتر ذکر شد، این شراکت هنری پر ثمر در سال ۲۰۱۸ و بعد از حدود ۵۰ سال به پایان رسید. «پائولو»، برادر بازمانده تاویانی نیز بعد از فوت «ویتوریو»، تنها همان فیلم «لئونورا، خداحافظ» را ساخت که جایزه «فیپرشی هفتاد و دوم» را دریافت کرد و اینگونه ماندگار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.