برنامه اینترنتی و گفت‌وگو محور «مدرسه آزاد» یا «آینده ایران» چند صباحی است که از بستر فضای مجازی منتشر می‌شود. در هر قسمت از این برنامه دو کارشناس به مناظره و تضارب آراء می‌پردازند. بدون تردید نَفس مناظره و تضارب آراء، امری مثبت و مطلوب است؛ چه آنکه رهبر انقلاب نیز سال‌هاست که بر برپایی کرسی‌های آزاداندیشی تاکید دارند.

آگاه ـ اما نکته‌ای که در باب برنامه «مدرسه آزاد» قابل تأمل است، دعوت این برنامه از برخی عناصر ضدایرانی و ساختارشکن است که سابقه و مواضع آنها بیانگر ضدیت و عدم تعهدشان نسبت به استقلال و تمامیت ارضی و حاکمیت ملی ایران است.

نیره توحیدی؛ حامی لیبی‌سازی ایران

چندی پیش مهمان این برنامه، فردی به نام «نیره توحیدی» بود؛ نامبرده از عناصر معلوم‌الحالی است که اگر چه آشکارا سمپات داشتن خود به گروهک تروریستی منافقین را بیان نمی‌کند اما رفتارها و عملکرد او بیانگر تعلق خاطرش به این گروهک جنایت‌پیشه است. توحیدی از جمله سخنرانان نشست اردیبهشت ۱۴۰۲ ضدانقلاب در پاریس بود؛ این نشست با محوریت سرپل منافقین یعنی «اردشیر امیرارجمند» و «رضا علیجانی» از عناصر شناسنامه‌دار ضدانقلاب برگزار شد. ترکیب شرکت‌کنندگان در نشست مزبور شامل تجزیه‌طلبان، ملی‌گرایان سکولار، مارکسیست‌ها، عناصر نئولیبرال، جریان‌های الحادی چون ملی-مذهبی‌ها، عناصر مرتبط کانون‌های شورشی و سلطنت‌طلبان بود.

نیره توحیدی در اوایل سال جاری نیز در نشست ضدانقلاب در دانشگاه استنفورد با حضور چهره‌هایی چون رضا پهلوی، نازنین بنیادی، مسیح علی‌نژاد، حامد اسماعیلیون، عبدالله مهتدی دبیرکل گروهک تروریستی کومله، هیفا اسدی عضو گروهک تروریستی اهوازیه، شرکت کرد. توحیدی در میان عناصر ضدانقلاب در زمره طرفداران لیبی‌سازی ایران است و از تجاوز نظامی به مردم ایران حمایت می‌کند.  

مهدی خلجی؛ همکار اندیشکده‌های ضداسلامی و ضدایرانی

از دیگر عناصر ضدانقلاب که برنامه اینترنتی «مدرسه آزاد» چندی پیش تریبون خود را در اختیار او قرار داد، «مهدی خلجی» است؛ او مهمان ثابت رسانه‌های معاند و ضدایرانی نظیر «بی‌بی‌سی فارسی» و «اینترنشنال» است و همکار مراکز رسانه‌ای و پژوهشی ضد ایرانی در غرب است. خلجی تا همین چند وقت پیش عضو «انستیتو واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک» بود؛ «انستیتو واشنگتن» مرکزی ضداسلامی و ضدایرانی است که تحت نفوذ مستقیم لابی اسرائیل قرار دارد. این مرکز آمریکایی – صهیونیستی در سیاستگذاری‌های مشورتی‌اش همواره بر محدودسازی، تضعیف و نابودی توان منطقه‌ای ایران به عنوان یکی از دو بال قدرت تهران (درکنار توان هسته‌ای) تاکید می‌کند. نکته قابل تأمل آن است که چرا برنامه‌ای اینترنتی که از تهران منتشر می‌شود باید پذیرای عناصری بدنام و ضدایرانی و ایران‌ستیز باشد و تریبون در اختیار آنها قرار دهد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.