عضو شورای مرکزی جمعیت یاران انقلاب اسلامی درباره پیام ۱۱ اسفند به انتخابات لیستی، گفت: این موضوع دارای پیامی برای کسانی بود که احیانا دنبال سهم‌خواهی، تفرقه بودند و از گفتمان منطقی هم پیروی نمی‌کردند. مردم این دوره بسیار هوشیارانه وارد عرصه شدند و سعی کردند به شکلی عمل کنند که نتیجه آن منجر به کارآمدی باشد. یکی از دغدغه‌ها و مطالبات مردم از دولت‌ها و مجالس گذشته تا امروز کارآمدی است. 

مردم ۱۱ اسفند از بازی‌های سیاسی عبور کردند

آگاه ـ «امیر رضا واعظ آشتیانی» تصریح کرد: مردم وکلایی را می‌خواهند که وکیل المله باشند، نه وکیل‌الدوله، چراکه رئیس دولت و اعضای مجلس را مردم انتخاب می‌کنند و آنها (مردم) انتظار دارند در مجلس‌، نمایندگانی حضور داشته باشند که به‌دنبال مطالبه‌گری و سیاست‌ورزی در جهت پیشرفت و توسعه کشور باشند و به دنبال بازی سیاسی و سیاسی‌بازی نباشند و نمایندگانشان در جهت افقی که رهبر معظم انقلاب از آن یاد می‌کنند گام بردارند. رهبری بارها تاکید کرده‌اند که ما به افق نزدیک  شده‌ایم و این موضوع نشانه‌های امید را برای مردم مشخص کرده‌اند. این فعال سیاسی با بیان اینکه مردم نظام را قبول دارند، اما از دولت‌ها یا مجالس گلایه و انتقاد دارند و این موضوع را تفکیک می‌کنند، اظهار کرد: بنابراین وقتی در این دوره از انتخابات حضور پیدا کردند به این دلیل بود که اصلح را انتخاب کنند و با این کار به این سمت بروند که تمام نارسایی‌ها و چالش‌هایی که احیاناً وجود دارد، مجلس با قانونگذاری درست و نظارت بر عملکرد دولت و ریل‌گذاری برای مسیر دولت اصلاح کند. واعظ آشتیانی تصریح کرد: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس، رقابت بیشتر میان جریان اصولگرا شکل گرفت، هرچند که لیست «علی مطهری» هم در انتخابات بود و حضور فهرست صدای ملت فضا را رقابتی کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره نقدهای مطرح شده به سازوکارهای انتخاباتی در بدنه نیروهای انقلاب، اظهار کرد: اگر ما شاخص‌ها را بر شایسته سالاری قرار دهیم و به دنبال سهم‌خواهی هم نباشیم، قطعا می توانیم نتایج بهتری را به دست آوریم. افرادی هم که فعالیت سیاسی انجام می‌دهند باید تلاششان بر این باشد که انصاف را در نظر گرفته و افراد را براساس شایستگی‌ها انتخاب کنند؛ امروز یکی از مطالبات مردم حضور افراد شایسته و تاثیرگذار در قوای مجریه و مقننه است و بر این امر اصرار دارند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه شایسته سالاری می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات کشور را حل کند، اظهار کرد: شایسته سالاری مساوی با کارآمدی است، وقتی کارآمدی در حوزه‌های مختلف رشد می‌کند به این نتیجه می‌رسیم که اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

 واعظ آشتیانی گفت: اتفاقات خوب حال مردم و حال جامعه را خوب و اعتمادسازی ایجاد می‌کند. یکی از بحث‌های ما بحث اعتمادسازی است، ما باید برای انتخابات سال ۱۴۰۴ به سمتی برویم که حال مردم را با توجه به انتظاراتی که دارند خوب کنیم. اگر بتوانیم این کار را انجام بدهیم قطعاً انتخابات پرشوری خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.