نماینده مردم رشت، درباره حواشی انتخابات نظیر شکست فهرست‌ها، نتایج آرای حوزه انتخابیه تهران و همچنین شاکله مجلس آینده به خبرنگار گروه سیاسی آگاه گفت: متاسفانه ساختار سیاسی کشور معیوب است و نظام باید یک فکر اساسی برای ساختار سیاسی - حزبی کشور بکند.

فهرست‌بندی تهران بر مبنای سهم خواهی و زورآزمایی

آگاه ـ آقای جبار کوچکی نژاد،  با بیان اینکه باید احزاب و جریان‌های استخوان‌داری در کشور پا گرفته تا از این طریق هزینه‌های منتج به انتخابات کاهش پیدا کند، ادامه داد: در این صورت این احزاب هستند که نامزدهای وارده شده به عرصه انتخابات را مدیریت خواهند کرد. کوچکی نژاد با بیان اینکه متاسفانه در قالب فعلی هر فردی که احساس تکلیف می‌کند، به عرصه انتخابات پا می‌گذارد، تصریح کرد: حضور افراد در این قالب، شدنی نیست؛ چراکه افراد عنوان خواهند کرد از دیگر نامزد حاضر در انتخابات، برتر هستند، بنابراین نبود ساختارهای لازم آسیب رسان بوده و ما از این ناحیه ضعف داریم و باید آن را تغییر دهیم.

نماینده راه یافته به مجلس دوازدهم با بیان اینکه مردم در انتخابات پیش رو به عملکرد افراد و نه به فهرست‌ها رای دادند، گفت: این موضوع در شهرهای کوچک و مراکز استان‌ها بیشتر نمود داشت البته به غیر از تهران که اصولاً روی لیست‌ها تمرکز شد. وی با بیان اینکه مردم در انتخابات به پاکدستی و کارآمدی افراد، توجه کردند، ادامه داد: همچنین مردم به شخصیت حقوقی نامزدها توجه نکردند یعنی به این امر توجه نداشتند که نامزدها چه میزان سوابق دارند، مردم دقت کردند که چه کسی با آنها هم صدا و هم نواست، آنهم در شرایط بحرانی اقتصادی فعلی که مردم به شدت آسیب دیده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به عدم حضور برخی افراد در انتخابات، تاکید کرد: درست است که برخی در پای صندوق‌های رای حاضر نشدند اما به اصل نظام اعتقاد داشتند. بنابراین مردم مخالف نظام نیستند و تنها به عملکرد فرماندار و استاندار و سایر مدیران معترض هستند.

مردم متوجه سهم خواهی‌ها شدند

کوچکی نژاد در ادامه با اشاره به شکست فهرست‌ها در انتخابات، تصریح کرد: متاسفانه رشد سهم خواهی قدرت‌ها در تهران باعث شد تا مردم به برخی از فهرست‌ها اقبال نشان ندهند، چراکه بسیاری از مردم متوجه این سهم خواهی‌ها شده بودند. وی با بیان اینکه سهم خواهی سیاسی، رویکرد غلط و اشتباهی است، ادامه داد: متاسفانه جریان‌های قدرت در انتخابات پیش رو سعی کردند خودی نشان داده و بعد به مطالبات مردم توجه کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که جریان‌های قدرت برای کسب سهم بیشتر در انتخابات، دعوا و منازعه داشتند، گفت: به واقع مردم از شکل گیری هر گونه دعوای سیاسی در آستانه انتخابات ناراحت بودند، بنابراین فهرست‌های متعدد در تهران بوی سهم خواهی و قدرت طلبی می‌دادند از این رو مردم نامزدهای خود را از لیست‌های مختلف انتخاب کردند. کوچکی نژاد در ادامه درباره شاکله مجلس دوازدهم و اتکای این مجلس به تفکر اصولگرایی، گفت: مجلس دوازدهم اگر دو فراکسیون قدرتمند داشته باشد،کارایی آن دو چندان خواهد شد، چراکه به هر میزان که فراکسیون‌ها قدرت بگیرند به همان میزان مجلس قدرتمند خواهد شد. وی با بیان اینکه بعید است اصولگرایان در مجلس آینده به وحدت برسند، گفت: به واقع یکسری اختلافات عمیقی درون جریان‌های اصولگرایی راه یافته به مجلس وجود دارد و این اختلافات عمیق قطعا در مجلس آینده خود را بروز خواهد داد.

عقلای اصولگرایی احساساتی شدند!

کوچکی نژاد در ادامه با اشاره به نتایج انتخابات در حوزه تهران، گفت: به دلیل اینکه بزرگان و عقلای اصولگرایی در جریان این انتخابات درست عمل نکرده و احساساتی عمل کردند و حتی برخی از نیروهای بیرون از تهران را به تهران آوردند، این باعث شد تا مردم به یک لیست واحد توجه نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.