نیروهای مقاومت فلسطین به اقدامات ضدبشری رژیم آپارتاید صهیونیستی در قالب عملیات «طوفان‌الاقصی» که از صبح ۱۵مهرماه کلید خورد، پاسخ دادند؛ عملیاتی که با بهره‌گیری از مولفه‌هایی چون غافلگیری و گستردگی، ضربه‌هایی سهمگین بر بنیان نظامی، اطلاعاتی و امنیتی تل‌آویو وارد کرد و صدها اشغالگر را به کام مرگ و به دام اسارت کشاند.

پاسخ محکم ایران در «وعده صادق» و حمله کاریکاتوری رسانه‌های اپوزیسیون

آگاه: از همان ساعات ابتدایی آغاز عملیات، تحولات غزه به مهم‌ترین سرخط رسانه‌ها بدل شد. رسانه‌های خارجی فارسی‌زبان هم در راستای سیاست‌های خود به پوشش اخبار و ارائه تحلیل‌هایی در این ارتباط پرداختند. بررسی محتوای منتشرشده در این رسانه‌ها طی یک هفته آغازین جنگ، تاکید بر گزاره‌هایی چون ادعای حمایت مالی، نظامی و اطلاعاتی ایران از حماس، اطلاق عنوان «تروریست» به گروه‌های مقاومت، اذعان به بزرگی و گستردگی ابعاد جنگ و پیامدهای آن، دوگانه‌سازی میان جامعه و نظام ایران و... را نمایان کرد.

طیفی از رسانه‌های بیگانه از واژه و اصطلاحاتی چون «تروریست» برای اطلاق به گروه حماس استفاده می‌کنند. رسانه‌ای همچون ایران اینترنشنال که باید او را صهیونیست اینترنشنال نامید به‌طور گسترده از این عنوان استفاده کرده و از عملیات این گروه علیه مواضع صهیونیست‌ها به عنوان «حمله تروریستی» یاد می‌کنند. این خط رسانه‌ای اپوزیسیون استمرار دارد. فقط کافی است به ۱۳فروردین که رژیم صهیونیستی در یک اقدام تروریستی به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق حمله کرد و تعدادی از مستشاران نظامی ما را به شهادت رساند، اشاره کنیم.

پس از حمله صهیونیست‌ها به سرکنسولگری که خاک کشورمان محسوب می‌شود، واکنش‌های گسترده‌ای ازسوی رسانه‌های داخل و خارج از کشور صورت گرفت اما سربازان رسانه‌ای رژیم اشغالگر قدس در اینترنشنال در تکمیل پازل حامیان خود، سنگ جنایت‌های نتانیاهو و دولت او را به سینه زد و باردیگر از جبهه مقاومت به‌عنوان یک گروهک تروریستی یاد کرد تا بدین وسیله با افکار عمومی بازی و جای جلاد و شهید را عوض کند؛ این خط رسانه‌ای تازگی ندارد و ازسوی رسانه‌های ضد انقلاب در لندن و آمریکا دنبال و پیگیری می‌شود.

به هرحال دورانِ «بزن‌دررو» تمام شده است، به همین جهت رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی(ره) تاکید کردند: در عرف جهانی حمله به کنسولگری و سفارت هر کشور، حمله به خاک آن کشور محسوب می‌شود و رژیم سرتا پا خباثت صهیونیستی باید برای این جنایت تنبیه شود و خواهد شد. سرانجام زمان موعود فرارسید و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه - ۲۶فروردین‌ماه - با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به‌سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم‌صهیونیستی ازجمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

در جریان این پاسخ تنبیهی و متقابل تعداد قابل‌توجهی موشک کروز و بالستیک و پهپاد با مدیریت جنگ الکترونیک به مراکز نظامی رژیم‌صهیونیستی شلیک شد که اکثر آنها به هدف اصابت کرده است. ایران پس از این پاسخ تنبیهی به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داده است که اگر دست از پا خطا کنند، سیلی بعدی محکم‌تر خواهد بود.

**ماجرای شنیدن صدای انفجار در اصفهان و بزرگ‌نمایی ضدانقلاب!

بااین‌حال دوباره جنگ رسانه‌ای معاندان علیه مردم و انقلاب اسلامی آغاز شد. ضدانقلاب برنامه‌های متعددی روی آنتن برد تا القا کند حمله ایران بی‌پاسخ نمی‌ماند و می‌خواهند از گزینه‌های خود رونمایی کنند، حرف‌ها و نظراتی که بیشتر به حمله کاریکاتوری شباهت داشت، می‌خواستند با این ادعاها از زیر بار فشار عملیات «وعده صادق» خارج شوند اما تا به امروز پروژه آنان شکست خورده است. آخرین اقدام مربوط به حادثه روز گذشته اصفهان می‌شود، همین رویداد سوژه‌ای برای اپوزیسیون ساده‌لوح فراهم کرد تا با بزرگ‌نمایی یک حادثه در مقام وکیل صهیونیست‌ها ظاهر و مدعی شوند تهدیدات جدی است! کدام تهدید جدی است و چه اقدامی انجام شد که ضدانقلاب در زمین صهیونیست‌ها غش کرد؟ 

پدافند هوایی کشور بامداد روز جمعه نفوذ ریزپرنده‌ها از نقطه نامعلوم را در آسمان اصفهان خنثی کرد و شرایط در اصفهان عادی شد. سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش در گفت‌وگویی انفجار در آسمان اصفهان را مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضد هوایی به شئ مشکوک دانست و گفت که هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

امیر «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش هم روز گذشته در نماز جمعه تهران به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها، با اشاره به وقایع شب گذشته در اصفهان، با بیان اینکه اگر اشیای پرنده مشکوک در آسمان کشور عرض‌اندام کنند مورد آماج پدافند هوایی قدرتمند ما قرار خواهند گرفت و بی‌نصیب هم نخواهند بود، گفت: هرچند اشیا مشکوک بودند، پدافند کشورمان با هوشمندی برخورد کرد. با وجود پدافند به‌موقع و نابودی چند ریزپردازنده و برقراری آرامش در اصفهان و تبریز، رسانه‌های خارجی سعی در بزرگ‌نمایی این عملیات شکست‌خورده دارند؛ به‌دنبال چه هستند؟

**صهیونیست‌ها با جنگ رسانه‌ای به جایی نمی‌رسند

«حسین کنعانی مقدم» کارشناس منطقه ضمن بیان این مطلب، می‌گوید: صهیونیست‌ها در جنگ روانی و با استفاده از ابزار رسانه‌ای «ید طولانی» دارند و ما در طول تاریخ جعلی این رژیم شاهد استفاده از چنین شیوه‌هایی برای رسمیت شناختن آنها در بین افکار عمومی جهان بودیم. رژیم صهیونیستی پس از عملیات موفق و پیروزمندانه «وعده صادق» با ابزارهای رسانه‌ای که در اختیار دارند، تلاش کردند تا این عملیات کوچک شمرده شود اما آنچه اتفاق افتاد از روز هم روشن‌تر بود.

وی با بیان اینکه حتی نظامیان آمریکا و نظامیان بازنشسته صهیونیستی به گستردگی «وعده صادق» مهر تایید زدند، اظهار کرد: طلسم شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی شکسته شد و به اعتقاد ناظران سیاسی و نظامی بزرگ‌ترین نفوذ در سپهر دفاعی این رژیم صورت گرفت و این اقدام برای آنها بسیار سنگین تمام شد؛ از این رو طبیعی است که باز بخواهند از هر اقدام برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند. آنچه باید مورد توجه و اهمیت قرار گیرد این است که جمهوری اسلامی ایران با اقدام سپاه و پشتیبانی نیروهای مسلح سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی زد.

اقدامات جنگ نرمِ ضد انقلاب باردیگر نشان می‌دهد، مخالفان جمهوری اسلامی ایران حتی با پول‌های هنگفت که خرج رسانه‌های فارسی‌زبان می‌کنند نمی‌توانند از فشارهایی که بر آنها پس از عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق تحمیل‌شده عبور کنند و به این راحتی هم نمی‌توانند به نفع سیاست‌ها و راهبردهای خود یارگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.